Drivrutiner... får hjärnsläpp.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner... får hjärnsläpp.

Tänkte att jag skulle uppgradera till den nya drivrutinen som kom ut idag... Det skulle jag aldrig har gjort. Tog bort dom gamla drivrutinerna, startade om datorn och installerade dom nya drivrutinerna, vilket inte funkade så klart. Kommer upp en varnings ruta:

The Catalyst Control Center is not supported by the driver version of your enabled graphics adapter. Please update your AMD grapichs driver, or enable AMD adapter using the Displays Manager.

Har försökt med säkert 4-5 olika drivrutiner och får samma varnings ruta.

Har ett Gigabyte 6870 och använder HDMI kabel, utan adapter.

Börjar bli sjukt frustrerad och väldigt sugen på att spela så om någon kunde hjälpa mig ganska fort så skulle jag vara sjukt tacksam!

Mvh

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

AMD/ATI drivrutiner och kontrollprogram skall uppdateras samtidigt eftersom de är beroende av varandra. Om du laddar ner och installerar det fulla paketet med både drivrutiner (dd) och Control Center (ccc) så skall du inte få problem. Du behöver aldrig avinstallera om du inte skall backa i versioner.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA