lite fråger angående mitt hd6870 (köpråd)

Permalänk
Medlem

lite fråger angående mitt hd6870 (köpråd)

BF3 har nu kommit sammtidigt som min dator inte klarar trycket på de högre inställningarna och tänkte att jag kunde köpa nytt grafikkort till jul.

Nu till mina frågor går det att ha 2st xfx radeon hd 6870 1gb GDDR5 ?
är de bättre o köpa ett vassare kort ?
Min budget ligger på 2-3k räcker det för att få ultra på bf ?

mina andra specs
i7 950 3.06Ghz
chiftec super series 650w
6gb ram
GIGABYTE GA-X58A-UD3R

vill ni veta mer om min burk för att kunna göra ett korrekt påstående så tveka inte att skrivade i tråden här.

Mvh IMBATIM

Permalänk
Permalänk
Medlem

nu gav det där väl mig inget konkret svar.,.,

Ska väl tilllägga att mitt kort inte är clockat inte processorn heller

Permalänk
Inaktiv

Det visar vilket du får mest prestanda för.
Och så står det senare i artikeln att det är en del problem med dubbla grafikkort, vilket kan vara bra att ta i beaktande.
Det lär väl lösas dock.

Permalänk
Medlem

Du kommer inte klara något ultra med dom korten ( se sign ) men high fungerar bra, får runt en 70-100 fps beroende på map och vart jag är.

Kommer nog flyta bättre när dom patchar spelet.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Skrivet av edberg24:

Du kommer inte klara något ultra med dom korten ( se sign ) men high fungerar bra, får runt en 70-100 fps beroende på map och vart jag är.

Kommer nog flyta bättre när dom patchar spelet.

Beror på vad du menar med "klara av". Om man har krav på ständigt 60fps+ så stämmer din bedömning. Jag kör ultra på allt utom texture som är på high och 2x MSAA, detta med 30fps som lägst, medel på runt 45-65fps och max på närmare 100fps. Fullt spelbart i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Beror på vad du menar med "klara av". Om man har krav på ständigt 60fps+ så stämmer din bedömning. Jag kör ultra på allt utom texture som är på high och 2x MSAA, detta med 30fps som lägst, medel på runt 45-65fps och max på närmare 100fps. Fullt spelbart i min mening.

Jo det är sant, beroende på vad man själv tycker om. Jag tycker spelen börjar lagga när det går under 55 typ.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det visar vilket du får mest prestanda för.
Och så står det senare i artikeln att det är en del problem med dubbla grafikkort, vilket kan vara bra att ta i beaktande.
Det lär väl lösas dock.

är de något som är fel med spelet eller krånglar det bara med 2 ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av imbatim:

är de något som är fel med spelet eller krånglar det bara med 2 ?

Är nog främst spelet som krånglar med 2.

Hade det varit jag hade jag nog hellre köpt ett HD6970 dock.

Permalänk
Medlem

ifall jag klockar mitt kort hur mkt behöver jag clocka det för att jag ska märka någon skillnad och utan att vidta några speciella åtgärder tänkte på värmen osv ?

Permalänk
Skrivet av imbatim:

ifall jag klockar mitt kort hur mkt behöver jag clocka det för att jag ska märka någon skillnad och utan att vidta några speciella åtgärder tänkte på värmen osv ?

Om du överklockar i CCC utan någon ändra på spänning så behöver du inte oroa dig för värme, du kan dock inte räkna med någon större höjning i fps (om ens någon alls).

Permalänk
Medlem

6870 har egentligen för lite minne för dagens spel. Du får mycket kraft men när väl minnet inte räcker till så tar det ändå stopp. Jag hade hellst köpt 2x 6950 2gb eller annars 1 6970.

Permalänk

skulle vara intresant veta vad 6870 med 2 gb presterar i cf i bf3

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Skrivet av martincool:

skulle vara intresant veta vad 6870 med 2 gb presterar i cf i bf3

Om det fanns så visst.