Jag är missnöjd med rush-banorna i BF3

Permalänk

Jag är missnöjd med rush-banorna i BF3

Hur kan Dice vara så jävla puntade när de skapar banorna för rush? Många är helt jävla orimliga när man ska attackera. De flaskhalsar banorna så sjukt hårt. Har defence snipers, automatvapen och mortars är det OMÖJLIGT att komma fram. Inte alla planta, ATT KOMMA FRAM. Jag avinstallerar skiten snart. Ska man behöva vara i defend för att ha kul? Och varför sitter alla jävlar bara still och väntar på att någon ska springa förbi? Gärna ligger dom ner. Och varför ska mitt lag alltid ge upp efter 2 min då de inser att de andra laget faktiskt har kulor i sitt vapen. Då väljer de sniper och sätter sig så långt bak som möjligt. Senaste matchen var jag själv i pushen. Alla andra satt kvar och tittade på. Bort med mortars skiten som är så jävla OP. Vilken 2åring som helst kan döda med den.

Tack och adjö, jag ger upp hoppet om en kul match i BF3.

könsord borttagna
Permalänk

Mogen tråd-titel.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Gå och spela COD på Xbox igen, snälla.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Gå och spela COD på Xbox igen, snälla.

För där finns inga campers eller dåliga banor? Jag tror bara du tar illa upp för att du campar och kör mortar.

Permalänk
Medlem

Lär dig spela.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Du är uppenbart inte äldre än 12 år. Gå och lägg dig...
Eller sluta spela rush.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4D4SS:

För där finns inga campers eller dåliga banor? Jag tror bara du tar illa upp för att du campar och kör mortar.

Nej, jag har inte ens BF3, men du gnäller som en 12åring some spelar COD som vill ha gamplay: spawn>kill>dead>ress>spawn>kill>dead>ress>spawn>kill>dead>ress>spawn>kill>dead>ress>spawn>kill>dead>ress>spawn>kill>dead>ress>spawn>kill>dead>ress>spawn>kill>dead>ress etc

Permalänk
Medlem

Det är 18 års gräns på BF3, det är inte ett barnspel för personer med aggressionsproblem.

Synd att det inte finns ett kuratorsläge i BF3

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Priset för årets titel går till M4D4SS...

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk

Jag är väldigt chockad över hur alla reagerar på detta. Är det ingen som har förståelse för att för många campar, kör mortar, avnänder prone och som inte hjälper till med objectives? Jag får en känsla av att alla ni här är en sådan som jag hatar att möta. Varför finns det inga spelare som använder WASD och kör med ett riktigt vapen? Samt håller sig till objective...

Permalänk

Han har dock rätt i en del, det är vissa banor som t.ex. början på bazaar-banan där man inte kommer någonvart (precis efter man tagit båda första objectives) pga att det bara är en lång korridor att springa i. Men sen finns det ju problem med banor som Kharg island också (första två objectives är läskigt svåra att ta över), fastän den är helt öppen.

Sen är väl mortar ganska knepigt vapen också, man kan bara sitta och skjuta på en bombplats så att den aldrig tas över :S

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Det är 18 års gräns på BF3, det är inte ett barnspel för personer med aggressionsproblem.

Synd att det inte finns ett kuratorsläge i BF3

16 I SVERIGE 15 i norge finland danmark

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Han har dock rätt i en del, det är vissa banor som t.ex. början på bazaar-banan där man inte kommer någonvart (precis efter man tagit båda första objectives) pga att det bara är en lång korridor att springa i. Men sen finns det ju problem med banor som Kharg island också (första två objectives är läskigt svåra att ta över), fastän den är helt öppen.

Sen är väl mortar ganska knepigt vapen också, man kan bara sitta och skjuta på en bombplats så att den aldrig tas över :S

Du är fan bäst! Äntligen någon som har lite vett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det är 18 års gräns på BF3, det är inte ett barnspel för personer med aggressionsproblem.

Synd att det inte finns ett kuratorsläge i BF3

Det är 16 års gräns

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4D4SS:

Jag är väldigt chockad över hur alla reagerar på detta. Är det ingen som har förståelse för att för många campar, kör mortar, avnänder prone och som inte hjälper till med objectives? Jag får en känsla av att alla ni här är en sådan som jag hatar att möta. Varför finns det inga spelare som använder WASD och kör med ett riktigt vapen? Samt håller sig till objective...

Sluta kör rush och kör Conquest ist. och ja det finns många camper. så är det i alla spel. och ja banorna är tyvärr inte optimala i attack.

ska även jag stryka under att jag är lite besviken på många saker, speciellt banorna. finns en rolig bana. baazar. resten suger typ

Visa signatur

_________________
Spelburk -sb-2600k | H70 | Asus p8p67 pro | 1600mhz cl 8 a-data | Gtx470 | Corsair hx850 | 500wd black / 2 tb ecogreen / 2 tb Elemental | R3 - HTPC - sb-2100t | MSI P67A-C45 | Corsair 1600mhz | HD4890 | 320gb | Antec 1200 | fractal integra 400w.
LG 46"LD550N | logitech z5500

Permalänk
Medlem

Ja, de finns tillräckligt med andra spelare där ute. Så om du inte vill spela mer är det upp till dig.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4D4SS:

Jag är väldigt chockad över hur alla reagerar på detta. Är det ingen som har förståelse för att för många campar, kör mortar, avnänder prone och som inte hjälper till med objectives? Jag får en känsla av att alla ni här är en sådan som jag hatar att möta. Varför finns det inga spelare som använder WASD och kör med ett riktigt vapen? Samt håller sig till objective...

Du måste också tänka på att det här spelet är relativt nytt då är ingen här så seriös i början. Vilken rank är dom som campar på, dom som är bra och följer allt? Är dom på en högre? Det är från spelare till spelare förstår du, många är nya och vissa är mogna och anfalla/defenda med vapen bara (RIKTIGA).

Jag kan påpeka att jag campade från den 27'e Okt tills igår, när jag lärde mig spelets för/nackdelar, det är en viktig lektion!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av omnia:

Ja, de finns tillräckligt med andra spelare där ute. Så om du inte vill spela mer är det upp till dig.

Vem skulle det annars vara upp till om att jag skulle sluta spela? Duuuh...

Jag kommer ge Conquest en chans, men jag har alltid föredragit rush då jag tycker det händer lite mera där. Känns dumt att man ska behöva byta spelläge bara för att banorna inte är anpassade för det samt att folk inte kan spela objcetive. Det finns ju faktiskt TDM nu i BF3. Varför kör dom inte med det?
Och ta bort jävla prone-skiten. Man ser ju dom inte.

@ Sebastian R
Det är väldigt blandat. Senaste matchen så mötte jag en rank 33 med mortar. Det är lite lågt IMO. När vi är sjukt flaskhalsade, har snipers och automat framför oss och inte kan ta oss fram kör den jäveln med mortar. Visst, det tillhör spelet, men bara för att det finns där så måste mana inte använda det.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

Eftersom trådtiteln enbart innehöll könsord och dylikt ändrade jag den till något mer passande.

Permalänk
Medlem

Vill du få fram nåt använd vettigt språkval annars kommer ingen ta dig seriöst.

Permalänk
Medlem

Lär dig spela helt enkelt. Inte svårare än så?

Permalänk
Medlem

Skön rubrik o.O
Känner jag en annalkande varning tro?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Du måste fan vara stolt att du är mognare än dom där camp skallarna.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Lär dig spela helt enkelt. Inte svårare än så?

"Lär dig spela". Hmm, hur menar du nu? Jag rushar, kör LMG/Medic, har en KDR på 2.3 och accuracy på 20% och ger alltid 100% när man ska ta flaggor/stationer. Jag säger inte att jag är bäst, men jag rushar och spelar objective!
Du som verkar vara bäst, hur blir jag bättre? Ska jag köra med ficklampa? Mortars? Sniper i spawn? RPG på gubbar istället för fordon?

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Du måste fan vara stolt att du är mognare än dom där camp skallarna.

Det räcker inte långt:P Blir sjukt frustrerad över dom som inte kan spela objective.

Permalänk

Har än så länge knappt kört rush. Men med 64 pers verkar det vara helt omöjligt att anfalla. Tyckte att min enda session i rush med 32 pers var betydlugt jämnare. Men så är ju mina erfaranheter från rush ganska begränsade.

Permalänk
Medlem

Vänta ett tag tills alla kiddoes drar över till nästa överhypade spel (MW3) eller tills ProMod eller något dylikt kommer ut (inte helt säker på om ModTools finns) så blir det nog lite mer seriöst och organiserat. Sen kanske du ska utveckla ditt eget spelsätt också, eller helt enkelt gå över till CS, CoD2/4 ProMod som, imo, är 100x mer njutningsbart.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av Skandiaz:

Vänta ett tag tills alla kiddoes drar över till nästa överhypade spel (MW3) eller tills ProMod eller något dylikt kommer ut (inte helt säker på om ModTools finns) så blir det nog lite mer seriöst och organiserat. Sen kanske du ska utveckla ditt eget spelsätt också, eller helt enkelt gå över till CS, CoD2/4 ProMod som, imo, är 100x mer njutningsbart.

Kör redan CoD4 Promod. Dock spelade jag mycket BF2 så jag vill verkligen ge BF3 en chans. Jag vill verkligen kunna avnjuta spelet. Men kan vara så som du säger att man får vänta tills MW3 släppts.
Igår spelade jag Conquest, vi ledde i princip hela tiden. Stod 3-2 i flaggor hela tiden. Dock så gör det andra laget inget. Även om det står 4-1 i flaggor så campar dom bara. Råkar man missa just en sten så sitter det en jävel bakom den. Kollar man hans score så har han 2-5 :/

Permalänk

Jag säger bara: L2smoke om nu folk ligger kvar på ett och samma ställe och kontinuerligt fyller din hjälm med bly!

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!