Permalänk
Medlem

11.10 drivers ute ....

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

AMD display driver version 8.902 ( högre ver.nr än preview-drivarna )

Highlights of the AMD Catalyst™ 11.10 Windows release includes:

New Features

AMD Eyefinity enhancements

Enables support for Eyefinity 5x1 display (portrait and landscape) configurations
Maximum supported resolution has been increased to 16000 x 16000 pixels on the AMD Radeon HD 6000 Series. (limited to DX11 applications only)
Bezel compensation is now possible when using sets of displays that have mismatched pixel densities.

AMD VECC/CCC enhancements

Improvements have been implemented to better facilitate the enabling and control of the following features within the Vision Engine Control Center / Catalyst Control Center
AMD Overdrive for GPUs
Information Center (software and hardware)

Resolved Issues for the Windows 7 Operating System
This section provides information on resolved known issues in this release of the AMD Catalyst™ 11.10 software suite for Windows 7. These include:

Some OpenGL games like Enemy Territory Quake Wars no longer experiences random corruption.
Lost Planet 2 no longer experiences random crashes when running the benchmark.
F1 2010 and Dirt 2 no longer experience random flashing during the game.
Google Earth no longer displays random corruption when running in OpenGL mode.
Mafia II no longer experiences a random crash during game loading / game play when Crossfire is enabled.
Unigine Heaven running in DirectX 11 mode no longer experiences a performance drop when running with Dual Graphics enabled.
Homefront no longer experiences random game crashes.
Random flashing is no longer experienced when playing back SD/BD content on a 120Hz monitor.
An application crash is no longer randomly observed while playing M2V/Mpeg2/Mpeg4 files and toggling the Hardware Acceleration setting.
Display corruption is no longer experienced on the primary display when running in extended display mode with AERO enabled.

Resolved Issues for the Windows Vista Operating System
This section provides information on resolved known issues in this release of the AMD Catalyst™ 11.10 software suite for Windows Vista. These include:

Display corruption is no longer experienced on the primary display when running in extended display mode with AERO enabled.
Scaling options are now correctly displayed when connecting DisplayPort / DFP monitors.
An application crash is no longer randomly observed while playing M2V/Mpeg2/Mpeg4 files and toggling the Hardware Acceleration setting.

Resolved Issues for the Windows XP Operating System
This section provides information on resolved known issues in this release of the AMD Catalyst™ 11.10 software suite for Windows XP. These include:

An application crash is no longer randomly observed while playing M2V/Mpeg2/Mpeg4 files and toggling the Hardware Acceleration setting.
Display corruption is no longer experienced on the primary display when running in extended display mode with AERO enabled.

Permalänk
Medlem

tack för infon

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk

16000x16000 upplösning... Ja, det vore nått de..
Som sagt, tack för info!

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om det bara är jag, men denna funkar SKITDÅLIGT i BF3. Så otroligt mycket artefakter så man knappt ser nånting alls... Eller är det nåt speciellt man behöver göra? Har nyligen börjat använda Windows så är inte helt hundra på vad som är underförstått... Nån speciell inställning? Funkar prima med förra versionen.

Permalänk
Medlem

Den tackar man för

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Vet inte om det bara är jag, men denna funkar SKITDÅLIGT i BF3. Så otroligt mycket artefakter så man knappt ser nånting alls... Eller är det nåt speciellt man behöver göra? Har nyligen börjat använda Windows så är inte helt hundra på vad som är underförstått... Nån speciell inställning? Funkar prima med förra versionen.

Laddat hem CAP 4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kvadde:

Laddat hem CAP 4

Vad är det?

Permalänk
Medlem

Crossfire profiler men såg nu att du inte körde crossfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvadde:

Crossfire profiler men såg nu att du inte körde crossfire

Crossfire profiler? nu vart ja nyfiken kan du utveckla?

Permalänk
Medlem

Det är bara om du kör med 2 ati kort..

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Kort sagt är det profiler för AMD kort vid crossfire setups som ska optimera prestandan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Kort sagt är det profiler för AMD kort vid crossfire setups som ska optimera prestandan.

Och detta installerar jag bara till min AMD mapp så är det klart? Jag behöver inte gå in i CCC och ändra något?

Permalänk
Medlem

HeHe lite spännande att folk med CF har missat CAP .. fail ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvadde:

Laddat hem CAP 4

Kör med ett HD5970 med 11.10 drivarna samt CAP 4 men BF3 fungerar ändå inte. Klagar på att jag har för lite/lågt minne och efter ett par minuter så kraschar spelet och det kommer upp någon fin felmeddelanderuta om att mitt grafikkort har för lågt minne och att jag behöver minst 512 mb eller nått sånt. Exakt vad det står kan jag ta reda på ifall nån är intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

HeHe lite spännande att folk med CF har missat CAP .. fail ^^

Grejen är att jag fick ca 100% bättre fps i bc2 när jag bara installerade drivrutiner. Men jag installerar bara profilerna till amd mappen? Kan inte säga att jag märkt någon skillnad i bf3.