Permalänk
Medlem

NZXT H2/sänka temp, vilka fläktar?

Är på jakt efter något som kan sänka tempen i mitt chassi för en relativt liten peng.

Kör utan motstånd på d14 vilket gör att den låter lite väl mycket.
Med motstånd så antar jag att tempen kommer bli högre än vad den redan är.

Anses de 3 originalfläktarna som "crap", eller är dem okej?
Har plats för en 120mm i botten och 140mm i toppen.

Vad skulle ni satsa på?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Angående front fläktarna så är de sladdlösa, finns denna möjlighet på andra 120mm fläktar? Isf vilka?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Angående front fläktarna så är de sladdlösa, finns denna möjlighet på andra 120mm fläktar? Isf vilka?

Skulle sätta in en silverStone air penetrator i taket. Jag tycker originalfläktarna funkar bra! Du vet att du kan ändra fläkthastigheten med fläktkontrollen va?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Skulle sätta in en silverStone air penetrator i taket. Jag tycker originalfläktarna funkar bra! Du vet att du kan ändra fläkthastigheten med fläktkontrollen va?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Varför använda en Air Penetrator som utsug?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Skulle sätta in en silverStone air penetrator i taket. Jag tycker originalfläktarna funkar bra! Du vet att du kan ändra fläkthastigheten med fläktkontrollen va?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Air penetrator verkar riktigt trevliga. Är den bra på att flytta luft också? Eftersom den ska ha hand om utblås och inte insug i min burk.
Inga problem att få plats över d14?

Alternativt är nån annan 140mm och 2 st 120mm air p i fronten. Kanske :S

(Mitt 580 kommer upp i 77C vid bf3 på high, oklockad.)

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redoxe:

Varför använda en Air Penetrator som utsug?

Har hört att den flyttar bra med luft, men den kanske inte passar som det, du får gärna rätta mig om så är fallet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Silentpcreview gör ju väldigt noggranna recensioner och de tycks mena att luftflödet i H2 är för dåligt, inte främst på grund av att fläktarna är dåliga utan snarare för att lufthålen där fram är för små

The only serious problem with the H2 is the lack of airflow. A case built for silence usually don't outcool gamer cases with huge side fans, etc, when a high power video card requires cooling, but better ventilation would certainly help bridge the gap. The front fans struggle to pull air from the small slits around the door, resulting in higher internal temperatures and requiring higher fan speeds to compensate. Opening the door helps considerably, but it doesn't look very attractive and can make the system louder depending on where the door is oriented in relation to the user. It would probably help if the gaps around the base of the case were larger and more numerous as well.

Här är ett gratis tips för att få ner värmen... Om det är nåt man vill göra är väl en annan sak.
http://www.silentpcreview.com/article1188-page9.html

Annars borde det väl funka att bara öppna "dörren"... lär väl låta lite mer då iofs men det kanske man kan stå ut med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Här är ett gratis tips för att få ner värmen... Om det är nåt man vill göra är väl en annan sak.
http://www.silentpcreview.com/article1188-page9.html

Annars borde det väl funka att bara öppna "dörren"... lär väl låta lite mer då iofs men det kanske man kan stå ut med...

Absolut fungerar det med dörren öppen, är bara sugen på lite förbättringar. Har utökat mina kunskaper om datorer rätt mycket på sistone, tack vare Swec. Så har planer på att göra om bygget lite mer seriöst, därav lite kul med kylning tänkte jag.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Du har ju en rätt saftig VCore. Du borde kunna dra ner den rätt mycket och sänka multipeln till 44 istället. Jag märkte en drastisk skillnad i temperatur när jag gjorde det. Jag tycker att det är värt det. Spel är ändå inte så CPU-beroende och 100 MHz hit eller dit lär inte göra någon märkbar skillnad.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Jag tycker tempsen är bra men kör man på lägsta flyttar den inte mycket luft men jag kör på högsta och har den bara på när jag ser film serie via tvn så hör den inte endå.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Du har ju en rätt saftig VCore. Du borde kunna dra ner den rätt mycket och sänka multipeln till 44 istället. Jag märkte en drastisk skillnad i temperatur när jag gjorde det. Jag tycker att det är värt det. Spel är ändå inte så CPU-beroende och 100 MHz hit eller dit lär inte göra någon märkbar skillnad.

Kör den oklockad nu, fick något otrevligt virus så jag fick installera om windows.

Vet nån om "killdisk" fungerar på ssd? Så det inte är något de tar skada av, kräsna små rackare

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |