Överkolcka phenom ii x6 1055t, multipliern går ner till 7,5

Permalänk

Överkolcka phenom ii x6 1055t, multipliern går ner till 7,5

Jag försöker överklocka en phenom ii x6 1055t, men när jag kör ett stress-program så går multipliern ner till 7,5 efter ett tag. Samtidigt går även volten ner från 1,45 till 1,35 ungefär.

Har bara testat i 3080MHz (220 x 14) än så länge. Tempsen har alldrig gått över 42 grader, jag har prövat attt avaktivera C1E och "cool n quiet" men det hjälper inte.

Jag antar att det är någon inställning jag missat men kan inte komma fram till vilken (har även frågat min bästa vän google).
Jag undrar om någon har någon lösning på detta problem?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnieboy:

Jag försöker överklocka en phenom ii x6 1055t, men när jag kör ett stress-program så går multipliern ner till 7,5 efter ett tag. Samtidigt går även volten ner från 1,45 till 1,35 ungefär.

Har bara testat i 3080MHz (220 x 14) än så länge. Tempsen har alldrig gått över 42 grader, jag har prövat attt avaktivera C1E och "cool n quiet" men det hjälper inte.

Jag antar att det är någon inställning jag missat men kan inte komma fram till vilken (har även frågat min bästa vän google).
Jag undrar om någon har någon lösning på detta problem?

Tack på förhand!

Har du klockat i BIOS?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Har du klockat i BIOS?

Ja!

Permalänk

Multipliern är låst på den prollen kan va lite vanskligt att klocka den!!!

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.