Vad sjutton har de gjort med helikoptrarna?

Permalänk

Vad sjutton har de gjort med helikoptrarna?

Den känns så här att flyga nu:
http://youtu.be/2YHuac1xwQE?t=1m13s

Det är så här den borde bete sig:
http://youtu.be/JxsV6pDhdTQ
http://youtu.be/myFOOSL68I0?t=33s
http://youtu.be/TplYOjVW-Rg

Frågor eller kommentarer på det?
Vad tycker ni egentligen?

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag hade sjukt svårt att flyga helikopter i början, kraschade hela tiden i stort sett. Men efter att jag och polaren grindat igenom Fire from the sky i COOP så känns det faktiskt riktigt naturligt att flyga helikopter.

Permalänk
Medlem

Mycket bättre känsla an i BFBC2, mer som BF2

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

L2P issue Det krävs träning. De har försökt göra det så verkligt som möjligt att flyga. De som flyger i filmerna du länkade har nog övat en del

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Finns väl bara en anledning till varför allt blir sämre, konsolerna förstör alldeles för mycket för PC spelare tyvärr.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

L2P issue Det krävs träning. De har försökt göra det så verkligt som möjligt att flyga. De som flyger i filmerna du länkade har nog övat en del

Nej. Kolla på filmerna och försök göra en tunnelroll eller halvloop med roll tilbaka likt det i filmen, det går inte. Försök få någon sånär vettig hastighet sidledes, det går inte. Den är sjukligt långsam på roderutslag, tar en evighet att vända sig ett halvt varv utan att använda rolla och dra bakåt (bankad sväng)

Det är inte ett dugg verkligt, det är bara arkadigt, tradigt och fjantigt. De har bara försökt göra det så enkelt som möjligt. Nu kan vem som helst sätta sig i en helikopter och klara av det efter 5 minuter. Finns ingen känlsa alls ingen mening med att öva för att bli duktig.

Permalänk

Håller med om att det är värdelöst att dom verkar så rädda för att vi ska göra fel att dom istället valt att sätta stödhjul på helikoptrarna. Är löjligt enkelt jämfört med bfbc2

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Fahrbot:

Jag hade sjukt svårt att flyga helikopter i början, kraschade hela tiden i stort sett. Men efter att jag och polaren grindat igenom Fire from the sky i COOP så känns det faktiskt riktigt naturligt att flyga helikopter.

Det är för kanske för att det känns "naturligt" efter 5 minuter. Gillade det bättre i bfbc2 när det krävdes träning för att få belöningen att effektivt kunna regna eld över fienden. Nu känns det som att man får belöningen utan ansträngningen, lite som att fuska faktiskt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Mycket bättre känsla an i BFBC2, mer som BF2

Nackdelen i BFBC2 är att helikoptern väger lika mycket som en tom cola burk.. Helt värdelöst. Hela helikoptern gör volter så fort en AA skjuter på en.
Den studsar och är allmänt kaos.
BF3 är ok MEN kunde ha varit så mycket bättre faktiskt (Med tanke på hur länge de hållt på med bf3)

Skrivet av DonPulpito:

Nej. Kolla på filmerna och försök göra en tunnelroll eller halvloop med roll tilbaka likt det i filmen, det går inte. Försök få någon sånär vettig hastighet sidledes, det går inte. Den är sjukligt långsam på roderutslag, tar en evighet att vända sig ett halvt varv utan att använda rolla och dra bakåt (bankad sväng)

Det är inte ett dugg verkligt, det är bara arkadigt, tradigt och fjantigt. De har bara försökt göra det så enkelt som möjligt. Nu kan vem som helst sätta sig i en helikopter och klara av det efter 5 minuter. Finns ingen känlsa alls ingen mening med att öva för att bli duktig.

Jag förstår precis vad du menar.. Går inte att göra en sväng utan att tappa all hastighet och höjd.
Känns som en kloss, inte som något som ska vara "enkelt" att manövrera.
Jag har inga problem att styra den, men som jag skrev innan, den skulle kunna vara så mycket bättre.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Håller med om att det är värdelöst att dom verkar så rädda för att vi ska göra fel att dom istället valt att sätta stödhjul på helikoptrarna. Är löjligt enkelt jämfört med bfbc2

Eller hur!? Jag hata helikoptrarna där med dock, likt de i bf3 så hade de stora begränsningar i vad man kunde göra för manövrar, visst de var svåra men av fel anledning.

Jag är av åsikten att en helikopter skall vara totalt värdelös för en person som inte vet hur eller kan flyga dem men dödliga som attan i rätt händer. Det ska ta ett par timmar att bli bra på dem, något man kan ha lite stolthet i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Mycket bättre känsla an i BFBC2, mer som BF2

Har du ens spelat Bc2? Jag tycker helikopterkontrollen var perfekt i bc2, kändes verkligt och riktigt skön känsla när man fått kläm åå det. Nu i bf3 känns det som man flyger en RC helikopter eller nått.

Det känns extremt Förenklat i bf3. Trist.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Ja, helikoptern där, precis som i bf3 är precis lika fördummad, man kan inte göra tunnel rollar med mera. BF2 hade verkligare helikopter kontroller. än både bf3 och bf:bc2.

Permalänk
Medlem

Håller med om att känslan var mycket bättre i BC2, känns som att balans-mittpunkten eller vad man ska säga har flyttats från rotorn till 10 meter under helikoptern.

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Nackdelen i BFBC2 är att helikoptern väger lika mycket som en tom cola burk.. Helt värdelöst. Hela helikoptern gör volter så fort en AA skjuter på en.
Den studsar och är allmänt kaos.
BF3 är ok MEN kunde ha varit så mycket bättre faktiskt (Med tanke på hur länge de hållt på med bf3)

Jag förstår precis vad du menar.. Går inte att göra en sväng utan att tappa all hastighet och höjd.
Känns som en kloss, inte som något som ska vara "enkelt" att manövrera.
Jag har inga problem att styra den, men som jag skrev innan, den skulle kunna vara så mycket bättre.

Ska man vara petig har de ju inte hållit på speciellt länge med bf3, det är frostbite 2 de har jobbat på bf3 va mer något de slängde ihop på de sista månaderna, troligen därför det känns lite slarvigt gjort på vissa sätt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Vafan är det egentligen som gör så att en helikopter kan ha så bra mobilitet (i verkligheten)? Kollade på videona och fatta fan inte hur en helikopter kan röra sig åt nått annat håll än uppåt och neråt.

Permalänk
Medlem

För att vara ärlig så är helikoptern mycket mycket lättare att åka, det måste jag hålla med dig om.
Men hur hade det varit ifall du måste både kämpa med att stabilisera helikoptern och samtidigt kunna köra ifrån alla jäkla stingers samt pansarvagnar som skjuter dig.
För att vara ärlig så tycker jag att det är lätt att åka helikopter men däremot är det bra då man måste kunna undvika alla stingers och jet.
Kommer ihåg hur det var i vietnam, verkligen galet där. Minsta lilla så exploderade skitet och man var tvungen att stabilisera helikoptern hela tiden men i battlefield och bad company så stabiliseras den automatiskt tillbaka förutom när man rollar på sidorna.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Samma med mig. JAg gillade det inte i början. Men efter Fire Sky grinding, så slutade det med att jag nästan bara flyger atm. g games till så har jag låst upp allt på choppern. Tycker att det är för enkelt dock. Det borde vara svårare att hovra.

Jag kan flyga runt i tunnlarna utan problem. Det borde vara svårare.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonPulpito:

Nej. Kolla på filmerna och försök göra en tunnelroll eller halvloop med roll tilbaka likt det i filmen, det går inte. Försök få någon sånär vettig hastighet sidledes, det går inte. Den är sjukligt långsam på roderutslag, tar en evighet att vända sig ett halvt varv utan att använda rolla och dra bakåt (bankad sväng)

Det är inte ett dugg verkligt, det är bara arkadigt, tradigt och fjantigt. De har bara försökt göra det så enkelt som möjligt. Nu kan vem som helst sätta sig i en helikopter och klara av det efter 5 minuter. Finns ingen känlsa alls ingen mening med att öva för att bli duktig.

Eller sätt dig i en helikopter och försök göra en tunnelroll. Det går inte. De har inte gjort det enkelt. De har gjort det svårt och därför klarar du inte sådana tricks. De skulle bara kunna göra så att man trycker framåt för att åka framåt. Då skulle man kunna göra en massa tricks och åka fort jättelätt. Nu måste man faktiskt veta vad man ska göra för att få den att göra som man vill.

Först hittar du de svåraste tricksen som finns på youtube och säger att man inte kan göra så i bf3 och att den svänger för långsamt eller inte får upp någon fart och sen klagar du på att det är för lätt att köra. Jag förstår inte vad det är som är problemet.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraft90:

Vafan är det egentligen som gör så att en helikopter kan ha så bra mobilitet (i verkligheten)? Kollade på videona och fatta fan inte hur en helikopter kan röra sig åt nått annat håll än uppåt och neråt.

Den liila propellern där bak gör att den kan rotera och fungerar som ett motstånd så att inte helikoptern börjar snurra år motsatt håll som den stora snurrar. Vill man åka framåt lutar man den lite framåt och gasar så fungerar den stora både för att hålla dig uppe och för att trycka dig framåt som på en propellerflygplan. Är verkligen ingen expert men det är vad jag har hört i alla fall

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Den liila propellern där bak gör att den kan rotera och fungerar som ett motstånd så att inte helikoptern börjar snurra år motsatt håll som den stora snurrar. Vill man åka framåt lutar man den lite framåt och gasar så fungerar den stora både för att hålla dig uppe och för att trycka dig framåt som på en propellerflygplan. Är verkligen ingen expert men det är vad jag har hört i alla fall

Det finns ingen "vanlig gas" på en helikopter, rotorn snurrar i stort sett i samma fart, man bara ändrar vinkeln på rotorbladen när man "gasar".

Är inte heller nån expert, men har flygt lite RC helis

Permalänk
Medlem

Vi har en kille på SweC som är riktigt duktig på att flyga heli. Så här ska det se ut, inte som länkarna du posta...

http://www.youtube.com/watch?v=6VDeYlmvffo