Permalänk
Medlem

Nästa BF-titel?

Nån som hört några rykten om vad nästa bf-spel blir? Själv gillade jag 2142(titan mode ftw) skarpt och vore nice med en uppföljare med Frostbite 2.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk

BF3s
trolol

Permalänk
Skrivet av Fysman:

Nån som hört några rykten om vad nästa bf-spel blir? Själv gillade jag 2142(titan mode ftw) skarpt och vore nice med en uppföljare med Frostbite 2.

2142 ser jag som otroligt då det inte tilltalar en lika stor publik. Jag gissar på att dom fortsätter där du avslutade BF1943 med en helt ny i Frostbite2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

2142 ser jag som otroligt då det inte tilltalar en lika stor publik. Jag gissar på att dom fortsätter där du avslutade BF1943 med en helt ny i Frostbite2.

Sci-fi>>WW2 imho men men....hoppas kan man ju alltid

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Ett till Bad Company är väl en lågodsare, dock har ju utvecklarna själva erkänt att Bf3 utvecklades primärt för konsol (vilket märks om man inte är hypad/fanboy). Kanske ett äkta Bf3?
Eller BF:BC 3 som andlig efterföljare, nästa år eller året därpå för att slåss mot CoD. Bf3 lär självdö inom nått år bara...

Permalänk
Medlem

bad company 3, så janshe jag kan få ett spel som är likt BC2 mer en va battlefeld 3 är, 3an passar mej inte så bra

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Skrivet av Fysman:

Sci-fi>>WW2 imho men men....hoppas kan man ju alltid

Just precis, du tycker det och en del andra men det stora skaran vill nog inte ha ett Sci-Fi BF.

Skrivet av Grumbledock:

Ett till Bad Company är väl en lågodsare, dock har ju utvecklarna själva erkänt att Bf3 utvecklades primärt för konsol (vilket märks om man inte är hypad/fanboy). Kanske ett äkta Bf3?
Eller BF:BC 3 som andlig efterföljare, nästa år eller året därpå för att slåss mot CoD. Bf3 lär självdö inom nått år bara...

Även om det stämmer att konsolerna fick stort fokus i BF3 så vad det ändå mycket välgjort till PC också (om än några mindre, och större brister som förhoppningsvis åträttas). BFBC2 höll sig rätt bra under sina två år så jag tror knappast BF3 dör inom ett år. Med lite polering, bra DLC/expansioner så håller det sig nog några år.

Skrivet av MrMyxo:

bad company 3, så janshe jag kan få ett spel som är likt BC2 mer en va battlefeld 3 är, 3an passar mej inte så bra

Du tycker alltså seriöst att BC2 var bättre? Självklart så får du tycka det om du vill men det är minst sagt förvånande.

Permalänk
Skrivet av Dougielol:

BF3s
trolol

Bf3g borde väl komma innan? Och efter den bf3gs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Bf3g borde väl komma innan? Och efter den bf3gs?

+2

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Blehrg. BC3 Visst jag gillar BC2 men vafan lite variation vore väl nice....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

BF-no console version?
-"true multiplayer maps, ie huuuuge"
- "new multiplayer game mode, world war, play 64 vs 64"
- "utilizes and requires even more from your PC than BF3"
- "the commander is back"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

BF-no console version?
-"true multiplayer maps, ie huuuuge"
- "new multiplayer game mode, world war, play 64 vs 64"
- "utilizes and requires even more from your PC than BF3"
- "the commander is back"

Det är la 32 vs 32 sevrarna har la en max gräns på 64 spelare?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

BF-no console version?
-"true multiplayer maps, ie huuuuge"
- "new multiplayer game mode, world war, play 64 vs 64"
- "utilizes and requires even more from your PC than BF3"
- "the commander is back"

Fler stora kartor visst men större kartor ställer jag mig tveksam till, också fler spelare tror jag blir mest rörigt och mindre taktiskt. Det blir ju mest en stort slakt-soppa då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Ett till Bad Company är väl en lågodsare, dock har ju utvecklarna själva erkänt att Bf3 utvecklades primärt för konsol (vilket märks om man inte är hypad/fanboy). Kanske ett äkta Bf3?
Eller BF:BC 3 som andlig efterföljare, nästa år eller året därpå för att slåss mot CoD. Bf3 lär självdö inom nått år bara...

Hur märks det att BF3 utvecklades för konsol?

Varför tror du att BF3 kommer att självdö inom nagot ar?

mvh

Permalänk

BF3 kommer ju snart! Undrar dock hur lång tid det är kvar på betan de har inte avslöjat det än!

Permalänk
Medlem

Troll?!?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Dom borde göra nytt mirrors edge med frostbite 2 innan de ger sig på ett til BF spel, vore epic!

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

- "new multiplayer game mode, world war, play 64 vs 64"

Bf2 utvecklades ju för 128 spelare men om jag inte har fel så stoppades det för att servrarna inte klarade det...
Kollar man kartor som tex Mashtuur och det som ligger utanför området man kan vara på nu så finns det 2 flygfält och lite annat...

En värdig uppföljare till bf2 vore nice!

BF3 är kul men en 100%ig uppföljare har jag svårt att se det som eftersom mycket av känslan i spelet är borta (bf2 känslan spelkänslan i aim tex) och ersatt av grafikonani och gadgets och unlocks och annat...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

en remake på 1942 vore ju awesome

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)