Permalänk
Medlem

Klagandet på BF3 & (MW3)

Jag vet att detta har diskuterat hur länge som helst och att det finns en hel del trådar om detta. Men jag måste bara säga att jag blir så irreterrad på alla klagomål på BF3 samt MW3 om vilket spel som är det bättre. Nu vet vi ju inte riktigt än hur bra MW3 blir eftersom det inte släppts än men det lär garanterat bli två läger när det gäller dessa två spel i multiplayer.

Personligen har jag spelat båda spelseriena sen dom började. Vem kommer inte ihåg känslan och spelglädjen när man prova BF1942 för första gången eller CoD för den delen. i mina ögon så har båda spelserierna gett mig många timmar av spelglädje framför PC:n.

Anledningen till att jag skriver detta är för jag är så trött på alla som klagar över buggar och dyligt som framkommit när det gäller BF3. Det var väl en del problem även när BF1942 släpptes och har väl alltid varit så när nya spel släpps, då inte bara BF serien. Alla nya spel har eller kommer ha en del fel vid releaser, det är nog något vi kommer att få leva med i speldjungeln. Det viktiga tycker jag är hur bra spelutveklarna tar hand om sina spel efter release. Det är där jag tycker vi ska ställa krav på att de fel och buggar som finns vid release ska åtgärdas. Jag har spelat BF3 sen det kom ut och än så länge har det gett mig mer spelglädje än irritation över buggar.

Jag kommer även köpa MW3 och det lär säkert bli samma sak där när det gäller klagomål över buggar och att dom skulle gjort klart spelet innan dom släppte det. Båda dessa giganter har sina för-nackdelar när det gäller multiplayer och jag tror jag kommer få lika kul vilket jag än spelar.

Ibland känns det som att lägrerna runt dessa två spel byggs upp på hur mycket fridtid man har att lägga på sitt PC spelande (svårt att förklara). Kan ta mig som exempel. Innan jag vart familjefar så spelade jag mest BF på grund av de stora banorna och långa matcherna (och massa annat för den delen oxå). Men när det kommer barn med i bilden så blir det mindre spelande på nätet på grund av att man ska finnas tillgänglig för barnen hela tiden. Det var då jag gick över mer och mer till CoD serien på grund av att det vart mer action på en gång när man starta multiplayer. Det var ju skjutandet man ville åt och inte behöva springa 5 minuter för att avlossa bössan.

Med tanke på hur stora dessa spel är på nätet så tycker jag att vi borde glädjas mer åt dem än att klaga och försöka njuta mer av dem! För när det gäller klagandet på dessa spel så har vi konsumenter oss själva att skylla. Vi har nog blivit bortskämda med att det ska funka och se så dj**** snyggt och ändå ska vi klaga över att det behövs bättre hårdvara i våra datorer för att kunna avnjuta spelen i sin glans.

Hoppas ni alla förstår vad jag vill säga, ville bara skriva av mig men är lite dålig på att formulera mig rätt.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk

Håller med

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Håller med

Kul att det finns fler!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Well said! Det är egentligen två helt olika "spelstilar" som du säger. Var o en får tycka vad dom vill, men man behöver inte flamea o gnälla på det ena för att man gillar det andra.

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no

Permalänk
Avstängd

Bra skrivet, jag har lirat COD ända sedan starten och börjat med BF nu, och det är två olika spelstilar som det kan vara skoj att variera sig mellan. Dock har jag klagat mycket på alla buggar i Battlefield, men det är främst för att förhoppningsvis håller någon från DICE, eller som har med dem att göra, koll på forum som Sweclockers och läser vad vi skriver och sätter sig in för att förbättra saker.

Permalänk
Medlem

Om man inte kan spela hur ska man då glädjas åt det ? Har du läst forumet ? Ser du hur många som har problem att starta BF3 ? Massa inlägg från många som har problem med att starta BF3. Nån har inte ens kunnat starta sedan release av BF3. Det är väl så självklart att de ska få klaga om spelet inte funkar och de har betalat för det ? "Mitt BF3 funkar inte men jag ska vara glad ändå" Va ?

Permalänk
Medlem

Indeed. Bara för att vi sitter här och klagar gör ju det inte spelet bättre. Sen kommer jag aldrig glömma hur roligt det var att lira mw2 med Sina kompisar när det kom ut. Men en sak som gör att jag inte har så höga förhoppningar till mw3 är att nästan hela IW försvann. Med jag tänker köpa spelet ändå.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Om man inte kan spela hur ska man då glädjas åt det ? Har du läst forumet ? Ser du hur många som har problem att starta BF3 ? Massa inlägg från många som har problem med att starta BF3. Nån har inte äns kunnat starta sedan release av BF3. Det är väl så självklart att de ska få klaga om spelet inte funkar och de har betalat för det ? "Mitt BF3 funkar inte men jag ska vara glad ändå" Va ?

Visst får han klaga. Men av alla som spelar BF3 på PC så tror jag att det problem den killen har är rätt begränsatt till ytterst få spelare (Procentmässigt). Och därför tycker jag det bara är en till bugg som alla andra buggar. Det finns ingen spelutvecklare som kan förutse alla problem samt konfigurationer på datorer som finns så det här är oxå något vi kommer att få drass med till och från när det gäller nya spel!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjGroggy:

Visst får han klaga. Men av alla som spelar BF3 på PC så tror jag att det problem den killen har är rätt begränsatt till ytterst få spelare (Procentmässigt). Och därför tycker jag det bara är en till bugg som alla andra buggar. Det finns ingen spelutvecklare som kan förutse alla problem samt konfigurationer på datorer som finns så det här är oxå något vi kommer att få drass med till och från när det gäller nya spel!!

Mmm ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Om jag inte minns rätt så fanns det väl folk som inte fick igång CoD Black Ops eller BF:BC 2 oxå i början, så det är ju inte nåt unikt att det händer. Eller??

Man får väl se det lite som ett lotteri när man köper ett spel!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Helt rätt!

Tycker CoD är mindre "Go One Army" och ingen teama, FAST jag vet inte hur det är i nu, då jag inte har spelat CoD sen 3:an.
Dock tycker jag att BF är mer teamplay i, om folk bara vill släppa ett medkit eller ammokit (och återuppliva) NÅN gång

Jag har själv valt BF serien, på grund av att ingen jag känner spelar det

Permalänk
Medlem

Har spelat mängder av COD, både 4an och mw2. Går inte jämföra med BF3, har spelat BF3 i en dag nu och det är helt annat. MYCKET långsammare spel, det är rätt mycket dötid på vissa banor där man inte träffar på fiender. Men i BF3 varar striderna längre tycker jag. I COD så går det över rätt snabbt, vet inte vilket jag gillar mest. Kommer köpa MW3 och tror det passar mig bäst, men ska ge BF3 en chans, det är rätt roligt trots allt och säkert roligare om man är 10pers som lirar, precis som MW3. Haters gonna hate!

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa MW3 för att se skillnaderna mellan spelen. Körde inte MW2 p.g.a. allt fusk man kunde läsa om men det kanske löser sig med trean? Iofs sägs ju BF3 också lida av en del fusk men det är väl oundvikligt att sådana spel infekteras av sådant?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Helt rätt!

Tycker CoD är mindre "Go One Army" och ingen teama, FAST jag vet inte hur det är i nu, då jag inte har spelat CoD sen 3:an.

CoD är CoD, är samma sort spel sen trean bara att det blivit lite större banor och snyggare grafikmässigt!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjGroggy:

Om jag inte minns rätt så fanns det väl folk som inte fick igång CoD Black Ops eller BF:BC 2 oxå i början, så det är ju inte nåt unikt att det händer. Eller??

Man får väl se det lite som ett lotteri när man köper ett spel!

Så du vet att folk inte fick igång black ops och Bad company 2 i början och det var inget unikt med det, nej. Men att folk blir arg på BF3 var droppen för dig eller ?

Vill jag pröva min lycka köper jag en lott och prövar min tur. Köper jag ett spel förväntar jag mig att de ska fungera. Vilket platform det än är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Så du vet att folk inte fick igång black ops och Bad company 2 i början och det var inget unikt med det, nej. Men att folk blir arg på BF3 var droppen för dig eller ?

Vill jag pröva min lycka köper jag en lott och prövar min tur. Köper jag ett spel förväntar jag mig att de ska fungera. Vilket platform det än är.

Det var absolut inte droppen för mig. Personligen är nog BF3 det första PC spel som jag inte fått igång på en gång när jag installera det. Vet inte riktigt varför det inte ville funka, försökte alla möjliga sätt att få det att funka men inget hjälpte så det sluta med att jag fick se mig besegrad och göra en omformatering samt en nyinstallation av windows. Sen funka det!

Men bara för att det inte funka på en gång för mig så starta jag inte en tråd på nåt forum för att kasta en massa skit på EA eller DICE för att tala om vilket skitspel det är p.g.a att det inte funka på en gång. Det jag menar är att bara för att det inte funkar så behöver man inte kasta en massa skit på diverse forum och tala om hur dåligt spelet är bara för man inte klarar av att försöka lösa problemet istället.

Och som jag nämnt tidigare så är nog de här typen av problem något vi kommer att få drass med, med tanke på hur fort utveklingen går. Och jag tycker nog att vi konsumenter får skylla oss själva för det är vi som alltid förväntar oss att det hela tiden ska bli bättre,snyggare och större spel samtidigt som det ska komma ut så fort som möjligt.

Skriv och FRÅGA OM HJÄLP istället för att börja kasta en massa skit på diverse forum istället. Det är mycket roligare att hjälpa folk om dom skriver om sitt problem istället så vi som har kunskapen (dock inte jag själv) kan hjälpa till istället!!!

Jag respekterar din åsikt Chourou!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]