Bra spelare vs dåliga spelare i BF3

Permalänk
Medlem

Bra spelare vs dåliga spelare i BF3

Att folk är olika bra på BF3 är ju ingen nyhet. Det skiljer sig väldigt mycket poängmässigt på scoreboarden och det kan väl tyckas vara normalt.

Hur tänker ni när ni spawnar, hinner springa ett par meter och blir skjutna direkt? Eller går runt och äger med 5+ killstreaks och 3-4 K/D ratio? Eller alltid har oturen att hamna i ett lag som förlorar matcher? Låter ni känslorna styra "wtfbbq" eller tänker ni att "det är bara ett spel och jag spelar för att det är kul"? Hur reagerar ni bra spelare mot de sämre? Toleransnivån verkar skilja sig något oerhört och på vissa matcher spammas det i Team:All med folk som drar de värsta tänkbara svordomarna mot sina medspelare/motspelare :]

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag spelar för att det är kul.
Känner inte alls att jag måste få mycket poäng.
Om jag råkar ut för att bara spawna och sen springa iväg för att bli dödad så ändrar jag spelstil/platts att spawna på mm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Kill/death-ratio är inte intressant.

Det är samarbete som gäller.
Bryr mig inte hur en runda går så länge folk inte tror de är Rambo och springer ensamma.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag skiter i all min score i princip. Bara jag har kul. Dock är det ju självklart att jag inte har kul om jag dör direkt när jag spawnar, men då spawnar jag bara på ett annat ställe nästa gång.
Spelar jag i en för "fyrkantig" match, t ex att jag spawnar -> dör -> spawnar på ett annat ställe -> dör -> spawnar -> tar över en flagga -> dör -> de tar tillbaka flaggan osv, så tycker jag det inte är så speciellt roligt men då byter jag bara server.
Jag kan ju också säga att när jag inte kollar på min K/D och bara spelar för skojs skull går det oftast bättre än om jag kollar på min K/D och bara tänker på att få kills, ta flaggor o spränga mcoms.

Permalänk

Jag lirar bara för att det är kul, dock är man newbie och kan inte mapsen så bra så ja lite frustrerande är det när det inte går bra men inget jag stör mig på i längden.
Jag har ingen klan och kör bara Quick match så man har ingen direkt kommunikation med laget så det blir emellanåt att man reagerar host* "One Man Army" host*
Övning ger färdighet helt enkelt

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Spelar för att det är kul och bryr mig inte riktigt hur det går.
Jag hamnar alltid i det förlorande laget och det är inte ovanligt att jag har 1-2 vinster på 10 rundor... men spelar roll.
Samma sak poäng, är spelet bra och håller så hinner man nog skrapa ihop tillräckligt med poäng ändå.

Har inte sett så mycket dåligt beteende i chatten men sen har jag nästan bara spelet på våran klanserver och där kan vi ju göra något åt det...

Dör jag 2 ggr i rad när jag spawnar så är det ju bara byta ställe att spawna på... hur svårt kan det vara? Inget att gnälla över...

Hur länge spelet nu lever så kommer det alltid komma dåliga spelare, nybörjare eller gamla spelare som aldrig blir bra

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Bara man skriver sorry eller nåt liknande i chatten om man gör en teamkill så är Får man vara hur dålig man vill. Ingen ide att skälla på folk, de blir ju inte direkt bättre av det. När jag själv var riktigt kass de första dagarna och inte hittade alls så såg jag till att åka skytt på alla fordon så långt det var möjligt, sen håller jag mig från flyg så länge. Behöver träna det ordentligt innan jag törs.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem

det är samma sak i bfbc2 , bf har det så att alla hög lvl vs alla låg level! ger mig fasen på att det är så... iaf i bc2 då är det alla lvl50 på samma lag och det är sanning på varenda server förutom någon finsk server.. lutar åt samma håll i detta spel.. fattar inte varför de kan kasta om lite i lagen eftersom ... detta är ladrig ett problem i något cod av något slag... endast bf problem

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

När jag konstant blir skjuten bakifrån, av gubbar jag inte ser och förlorar eldstrider mot en fiende trots att jag skjutit denne i ansiktet fjorton gånger och denne avlossat, typ, tre skott blir jag jävligt förbannad. Och det händer ganska ofta ^^

Men det betyder inte att jag sitter och barkar i chatten.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Avstängd

finns alltid noobs
tur det är ett spel..

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

jag kör helt annan stil i bf3, i bad company så brydde jag mig på tok för mycket att upprätthålla k/d ration. I bf3 betan också till viss del. (mycket pga min kompis sitter hos mig och spelar på en annan dator, då blir det värsta tävlingen mellan oss ) men sen bf3 släpptes så har jag stoppat stoltheten åt sidan, och spelar nu mera förnuftigt. det ända jag bryr mig om är scores för jag vill låsa upp vissa vapen och så. Men tex pågår det en sjuhelvetes eldstrid på ett ställe, då springer jag runt iställt för att försöka springa igenom kulregnet ( som man av någon anledning gjorde allt för ofta i bc2). tycker att bf3 blir roligare och roligar för varje dag. man börjar kunna banorna man låser upp mycket välbehövlig utrustning osv. Har nog inte blivit sådär förbannad som man blev i bc2, tar detta med en nypa salt bara.

EN sak som DICE MÅSTE göra är att begränsa mortars ammunition. det har blivit "valparaiso skyttegravskrig" på banan seine, tycker inte ni också det? kan vara otroligt svårt att bryta igenom, då båda lagen står och bombar mortars och 20 snipers från båda lagen tar allt som är högre än muren.

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk
Medlem

Jag vill flyga helikopter:(
så tänker jag ungefär hela tiden när jag inte har nån helikopter.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det är intressantare att se till score per minute istället för K/D. Spelar man för laget så brukar man även få mycket poäng tillslut.

Permalänk
Medlem

Kul att läsa när folk skriver "spelar för det är kul"
Oftast är det såna som förstör för oss andra som vill vinna, visst är det ett spel. Men spela då singelplayer.
"Spela för det är kul" kd=0,5 w/l= 0,8
Ska man spela multi, så ska man spela för att vinna.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Jag kan bli lack över en enstaka death men 99% av fallen så varken skriver jag nåt i chatten eller tänker på det när jag re spawnar Spelar inte överseriöst. Och tänker definitivt inte på min K/D, har 1.6 och tycker att det är rätt OK, satsar alltid på att ta över baser/arma mcoms och rätt ofta får man göra det själv och då händer det att man dör en hel del Dom flesta jag möter är sämre än mig själv Fast det var värre i betan då man ALLTID toppade.. :DDD (Ingen annan slängde ju ut ammo eller medpacks ;D)

EDIT; Glömde lägga till att jag blir faktiskt riktigt lack när folk verkligen inte ens försöker vinna utan bara satsar på hög K/D... Speciellt när man ligger under och kämpar själv för att vinna

Permalänk
Medlem

Jag spelar för att få laget att vinna, om det innebär att stå å reviva 10 pers i en choke point eller smyga runt bakvägen och planta varierar från gång till gång. Märker jag att laget är för dumt för att trycka på vid en choke point trots att någon (läs: jag) revivar som bara den så skiter jag i dom och smyger runt och plantar.

Permalänk
Medlem

Lite til och från. Ibland går det bra och ibland känns det bara löjligt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kul att läsa när folk skriver "spelar för det är kul"
Oftast är det såna som förstör för oss andra som vill vinna, visst är det ett spel. Men spela då singelplayer.
"Spela för det är kul" kd=0,5 w/l= 0,8
Ska man spela multi, så ska man spela för att vinna.

Jag skulle nog vilja säga tvärt om, ni som spelar för att vinna borde spela singelplayer.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

är jag den enda som lackar om jag inte får 3 i KD ??? ;P

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Kul att läsa när folk skriver "spelar för det är kul"
Oftast är det såna som förstör för oss andra som vill vinna, visst är det ett spel. Men spela då singelplayer.
"Spela för det är kul" kd=0,5 w/l= 0,8
Ska man spela multi, så ska man spela för att vinna.

Men att spela för att det är kul behöver inte betyda att man springer runt som en kåt tupp i ett hönshus mitt i banan och skjuter åt alla håll och kanter o inte gör något för laget Jag spelar för att det är kul men försöker samtidigt vara taktisk och hjälpsam

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Sitter kvar i bakhuvudet att vinna är det viktiga sedan BF2 spelandet på hyfsat hög nivå, mitt unga jag hade dock skrattat åt mig eftersom jag tycker stats är så intressant nu. Spela för laget, finns inget värre än folk som inte gör det. Speeeciellt när folk spelar en klass och sen bara skiter i att "göra sin uppgift", typ kasta ut ammo eller medpacks, när man står mitt framför dem och ber om det. Spelar man för laget, hjälps åt och ta flaggor, revive'ar och resupplyar så ligger man automatiskt längst upp i listorna oavsett map, that's a fact. Om man sen dör ett antal gånger så är det bara en del av spelet, dock är det extremt störigt när det blir så pga. buggar eller liknande

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk
Medlem

??

Skrivet av AxxT:

Kul att läsa när folk skriver "spelar för det är kul"
Oftast är det såna som förstör för oss andra som vill vinna, visst är det ett spel. Men spela då singelplayer.
"Spela för det är kul" kd=0,5 w/l= 0,8
Ska man spela multi, så ska man spela för att vinna.

Va bland det sämsta jag läst.."förstör för oss andra" ??
Finns nog inte nån som inte spelar för att vinna..sen om man är bra eller inte..enligt din standard..ska man då lira SP bara för det ?
Men tycker man inte själv att det är kul att spela...så har man nog andra referenser än oss som gör det..
Är sopig själv..men lirar för att det är kul..men vill även vinna..

Visa signatur

Dyrt skit med skit framför tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Hade inte spelet varit kul i sig så hade jag inte spelat alls. Jag menar, man kan ju faktiskt förlora rundor. Men det som driver mig nu efter att wow-känslan kring detaljrikedom, animation, ljud och fysik har lagt sig, så måste jag erkänna att jag spelar för att vinna.

Detta innebär att jag gör allt i min makt för att få laget att vinna. Detta innefattar alltifrån aggressiv flagcap till att sitta i en flaskhals och reviva folk som en tok, till att spränga folk i luften med tank.

Hope you catch my drift'.

Min soldat heter som den gör på SweClockers.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk

Jag spelar väldigt sällan för K/D. Spelar uteslutande conquest och capar flaggor som en tok, detta resulterar i högt score men jävligt sunkig K/D. Helt klart det roligaste sättet att spela tycker jag dock

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AxxT:

Ska man spela multi, så ska man spela för att vinna.

bra sagt!
lär er det ni som bara lallar omkring.
vinna måste man göra

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag tycker Battlefield eliminerar lite av det hårdföra spektrumet "bra" kontra "dålig", tycker det är betydligt mer diffust (på ett bra sätt). Det finns en hel del saker i spelet man kan vara bra på, och annat som man kanske är mindre bra på. Det finns flera funktioner och spelstilar att uppfylla som spelare. För mig är just det en stor charm i battlefield-franschisen.

Jag har mina gånger då jag lattjar och vill prova sådant jag kanske normalt inte spelar, andra gånger är det för att göra så gott jag bara kan för laget. I slutändan har jag roligt i vilket fall, så jag vet inte alls AxxT dillar om (det tycks vara himla svart/vitt för dig) - Jag kan rekommendera klanspel för dig, btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Who2:

Va bland det sämsta jag läst.."förstör för oss andra" ??
Finns nog inte nån som inte spelar för att vinna..sen om man är bra eller inte..enligt din standard..ska man då lira SP bara för det ?
Men tycker man inte själv att det är kul att spela...så har man nog andra referenser än oss som gör det..
Är sopig själv..men lirar för att det är kul..men vill även vinna..

Dessutom är det en teoretisk omöjlighet för alla att ha hög KD ratio.

Det krävs nämligen nån som har under 1 för att någon annan skall kunna ha högre än 1.
Killen är nog bara inte så bra påläst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kul att läsa när folk skriver "spelar för det är kul"
Oftast är det såna som förstör för oss andra som vill vinna, visst är det ett spel. Men spela då singelplayer.
"Spela för det är kul" kd=0,5 w/l= 0,8
Ska man spela multi, så ska man spela för att vinna.

Är det inte kul att vinna då ...

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon | i5 8600K @5.0 GHz | GTX 3070 | 16GB 2666 Mhz | Noctua NH-U12A | Fractal Design Integra M 650W | 960 EVO 500 GB | 970 EVO 1 TB | Fractal Design Focus G Gunmetal Grey | Logitech G502 Wireless Lightspeed | Corsair K70 | ASUS 27" Predator | Razer Nari Essential

Permalänk
Medlem

K/D lirar jag inte efter i detta spel då det endast kan visa om du är bra på att döda eller inte, man kan ju ligga med hög score/min om man destroyar M-com, tar flaggor etc. Jag ligger med 2,2 i k/d och 520 score/min och jag har ungeför 10-30 revives per game. Ända gångerna jag lackar ur det är när det sitter några killar i sitt spawn och sitter där i under ett helt game och bara nötar mortar, jag är rädd att om det inte restricar ammo eller något på dem så kommer mortarna att ta över spelet :/.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk

När jag spawnar första gången så skall jag hamna i flygplanet. För jävlar mig vad jag vill lära mig köra den.
Sen spawnar jag på en squad member efter jag har störtat samt dött.
Efter det gäller det att agera som ett team, precis som i klippet under mig.
http://www.youtube.com/watch?v=pGFGD5pj03M

Visa signatur

En shot på det, tack