jag behöver hjälp med att lära mig spela bf3

Permalänk
Medlem

jag behöver hjälp med att lära mig spela bf3

Jag har kommit till insikt att jag behöver hjälp med detta spel...

Betan va kul, även om jag dog rätt så mycket, men jag tänkte inte mer på det, beta är ju beta och jag har aldrig spelat ett BF spel tidigare.

Nu har jag (nog) spelat lite varje kväll sedan det gick live och jag bara dör och dör, om jag har tur så får jag ihjäl nån gubbe lite nu och då, men det är inte många per bana.

Jag spelar mest conquest för att jag gillar spelidén, kanske är jag skadad sedan WoW´s Arathi basin

Vart man än läser om hur man ska spela detta spel så får man reda på att man ska spela i grupp, ge understöd till varandra och springa runt tillsammans, men när man spelar online så drar alla åt olika håll hela tiden och ingen kastar ammo eller medpacks runt på banan... jag har spelat på olika servrar varje gång jag spelar och jag tycker det är likadant överallt, börjar snea lite på det faktiskt, måste man bli "pro" och spela på privata servrar för att folk ska bry sig om varandra ?

En annan sak jag har svårt för är att få ihjäl folk, det går inte, antingen så träffar jag inte eller så gör jag för lite skada innan dom dödar mig.

Grafiken är ett annat problem, jag ser inte ett skit och rätt vad det är så dör jag, väldigt ofta har jag inte en susning om vem som dödade mig eller vart denne sköt ifrån...

Jag inbillar mig att spelet blir lättare när man väl får tillgång till de tillbehör som finns till vapnen, men för att nå dit så måste man ju döda med vapnet....

Jag vill verkligen inte ge upp detta, jag tror att spelet har stor potential, men det är inte kul att dö 6 gånger oftare än man lyckas ha ihjäl någon....

Det bör tilläggas att jag inte direkt är någon nybörjare på FPS, men jag har inte spelat så många shooters på ett antal år...

Snälla, kom med tips, hur kommer man igång med detta spel?

jag har funderat på att bara plöjja en och samma bana en stund för att lära mig dom, en i taget, men det är svårt då servrar ofta går runt på många banor... förutom de stora, och då jag gärna spelar support eller engineer så inbillar jag mig att mindre banor är att föredra, iaf om det gäller att få ihop lite kills så att man kanske kan få ett kikarsikte eller liknande.

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppa in på vår Mumble-server och ragga upp lite folk som är sugna på att spela med lite äkta teamplay. Vi har en "trainee"-kanal på Mumble. Info finns i tråden i min signatur. Hur duktiga folk är beror också mycket på servern. Jag har t ex märkt att folk på vår SweClockers-server är mycket duktigare än genomsnittet.

Permalänk
Medlem

Det jag gör för att få kills är att ta allt försiktigt, med det menar jag att jag rör mig inte så fort på banorna. Om jag ska tex gå för att ta över kontroll punkten b så rör jag mig sakta framåt däråt för att hela tiden spana efter fiender. Om jag då ser en fiende då smyger jag mig framåt mot honom (via byggnader eller berg för att synas så lite som möjligt) för att sedan döda den och röra mig mot målet. Ofta så blir det att jag möter många på vägen och om jag då försöker synas så lite som möjligt vinner jag ofta de duellerna. På så sätt får jag alla de kills jag får. Brukar få minst 10+ per match och sedan massa poäng från alla objectives.

Permalänk
Medlem

Skaffa kompisar, öva öva öva, spela spela spela. Du verkar vara en nybörjare på FPS.

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva ett jättelångt inlägg men råkade stänga ner fönstret av misstag när jag kommit halvvägs, TL,DR är iaf att som basseofc sa ta det lugnt, och glöm inte att spotta!

Spottar du folk innan du börjar spraya så kan iaf teammates se vart fienden står och avliva den jäveln om det är så att han av okänd anledning har igäl dig först.

Vill du låsa upp vapen och inte hålla på och bli mördad av folk från helikoprar, tanks och jets rekomenderar jag starkt Team deathmatch, matcherna är lite mer intensiva och fast-phased eftersom att banorna är mindre och däremed ofta möter motsåndare.
Men då blir det mer roligt! även om man blir skjutN i ansiktet behöver du inte leta länge för att hitta nån annan att avliva.
Sen är det fina med Team DM att det inte spelar nån roll om hela laget springer åt egna håll för det är bara först till X antal kills som spelar nån roll., Dock är det ju lite roligare om folk håller ihop oich ger varandra ammoboxes och medkits..

Vill du sen heldre duke-a it out med 3 andra coola killar som också gillar att panga saker kan ju Squad deathmatch vara kul, och squad rush om du vill ha nå sorts objective.

Permalänk
Medlem

Jag började spela Battlefield först med Bad Company 2 (har kört 1942-demot för massa år sen men det räknas väl knappast). Jag kände först exakt så som du beskriver. Man spawnade, man är osäker på vart man ska, man springer och blir skjuten av någon man inte ens ser. Första veckorna av BC2 var frustrerande som fan, tyckte jag. Men när man väl började lära sig banorna och få en aning om hur man bör spela så blev det genast jättekul.

BF3 är lite som är nystart för mig vad det gäller denna frustration. Visst kan man tillämpa ungefär samma spelprincip som i BC2, men det är ändå stora skillnader (grafiken framförallt, svårt att skilja soldater från andra föremål, speciellt på avstånd).

Men jag kommer fortsätta nöta tills jag känner att jag börjar få "känn" för spelet. Spelar mycket TDM just nu, främst för att snabbare få bättre känsla för närstrider.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren, keep em coming!

Skrivet av Oggelito:

Skaffa kompisar, öva öva öva, spela spela spela. Du verkar vara en nybörjare på FPS.

nja, har väl spelat dom flesta FPS sedan Wolfenstein 3D till Half-Life 2, sedan tog jag ett brejk och spelade i princip uteslutande WoW...

Skrivet av Humpas:

Tänkte skriva ett jättelångt inlägg men råkade stänga ner fönstret av misstag när jag kommit halvvägs, TL,DR är iaf att som basseofc sa ta det lugnt, och glöm inte att spotta!

Spottar du folk innan du börjar spraya så kan iaf teammates se vart fienden står och avliva den jäveln om det är så att han av okänd anledning har igäl dig först.

Vill du låsa upp vapen och inte hålla på och bli mördad av folk från helikoprar, tanks och jets rekomenderar jag starkt Team deathmatch, matcherna är lite mer intensiva och fast-phased eftersom att banorna är mindre och däremed ofta möter motsåndare.
Men då blir det mer roligt! även om man blir skjutN i ansiktet behöver du inte leta länge för att hitta nån annan att avliva.
Sen är det fina med Team DM att det inte spelar nån roll om hela laget springer åt egna håll för det är bara först till X antal kills som spelar nån roll., Dock är det ju lite roligare om folk håller ihop oich ger varandra ammoboxes och medkits..

Vill du sen heldre duke-a it out med 3 andra coola killar som också gillar att panga saker kan ju Squad deathmatch vara kul, och squad rush om du vill ha nå sorts objective.

Så, det du säger är att statistik är statistik, oavsett om man spelar conquest eller team DM så får jag kills med pickan och därmed nya pryttlar ?

Skall nog testa något annat än conquest ikväll

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk

Hej !
Jag har spelat mycket cs 1.6 och cod, men för varje gång jag ska spela ett nytt fps spel så går det åt skogen men om jag får spela in mig en tag så brukar det gå ganska fint efter det
Så man behöver nog inte spela jätta mycket för att det ska märkas någon skillnad,
Det tog cs 3 veckor för att det gick bra i cs

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk

Lär dig banorna, lär dig vart folk spawnar, lär dig vart folk går och hur folk rör sig. sen är det bara att tänka på vart det bästa sättet är att flanka dom på.
som gammal pro cod4 spelare, så är det bästa sättet att lära sig ett shooter är att lära sig motståndaren. (alla är ju olika, men oftast finns det ett rörelsemotiv i varje bana som folk automatiskt dras till, fast man springer åt "olika håll")
snittar på ca 20kills per mapp k/d på 2.5+ och w/l 2.11. så tro inte att jag är en sådan som bara letar efter bra k/d, nej jag gör det jag behöver göra för att mitt lag ska vinna.

men som sagt. bästa du kan göra är att lära dig banorna och lära dig vart du ska gå för att komma i bra position för att döda osv.
att spelet är ett "lagspel" ser jag lite si och sådär på. det är inte som gamla bf2. utan här kan man faktiskt spela den där "lone wolfen" och endå göra bra ifrån sig och vinna. då jag spelade betan sjukt mycket. så kan jag banan ut och in. är jag attacker på metro så brukar det ta ca 1-2min innan B-site är borta. då jag vet exakt hur jag ska gå tillväga.

Permalänk
Medlem

Sen så är grafiken i BF3 vacker men också svårare att se fiender. Här kan du inte mer än att spela och träna upp synen i BF3. Färgerna och kontrasten är så mycket annorlunda i jämnförelse med andra FPS.

Permalänk
Medlem

uppdatering:

Spelade lite Team DM igår och till en början så gick det lite knackigt, men efter några rundor så hände det.... jag hade fler kills än deaths!

Jag har visserligen inte massor tillbehör till vapnen, men det känns som att det är inte omöjligt att "låsa upp" dom så här...

Spelade även lite conquest och det gick faktiskt lite bättre sedan, men jag dör fortfarande på tok för mycket... mestadels av snipers, men iaf.

Nytt personligt mål : Döda en sniper med kniven.

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk
Medlem

Det där vara part 1, bara fortsätta vidare på dom andra klippen

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

en annan fråga:

hur ser eran tgb layout ut ? jag antar att de flesta spelar med w,a,s,d och skjuter med vänster musknapp... men sen då ? spottar ni med q ?

hur ofta kan man spotta ? går det att spamma eller får man bara effekt när man har någon på kornet ?

kan man i så fall konfa så att man både skjuter och spottar på vänster musknapp ?

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanosec:

http://www.youtube.com/watch?v=oKFB5Vbn9z0

Det där vara part 1, bara fortsätta vidare på dom andra klippen

haha!

har inte kollat på den men det är säkert det jag vill ha / behöver...

jag sökte faktiskt på "how to not suck at bf3" innan jag skapade den här posten, men fick inte så många "hjälpsamma" träffar...

/J

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk

Mitt bästa tips som funkat bäst för mig i Battlefield spel är att låtsas att det är på riktigt i den mening att du bara har 1 liv. Försök att inbilla dig att livet du spelar på just nu är det enda du har, då kommer du säkert märka att du är mycket mer försiktig när det gäller att se dig omkring istället för att anta att i det hörnet sitter säkert ingen, och du kommer att slänga dig mer på marken mm. 100% fokus som gäller om det lyckas blir det bra mycket roligare också!

Gällande samarbete så brukar samarbete uppmuntra till samarbete, och du visar att du jobbar 100% för att hjälpa din squad så kommer de med största sannolikhet vilja hjälpa dig med. Spawna på dom och spring med någon av dem om alla springer åt olika håll, reviva dom och heala eller ge ammo Sen är det förstås olika från server till server, och person till person. Tycker ärligt talat att samarbetet minskat rejält jämfört med föregångaren Bad Company 2, men lite finns fortfarande kvar! Lycka till!

(Btw om du vill ha några att snacka i mic med och bilda en squad med så är både jag och säkert många fler här villiga! )

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits som du. Har aldrig spelat BF förr, bara Cod4 och uppåt. I Cod sköter jag mig hyggligt bra och har väl trott att jag borde kunna klara mig bra i BF3 också bara man inte fokuserar för mycket på att köra eget race.

Men så körde jag singelplayer kampanjen för första gången igår, har aldrig dött så många gånger nånsin i ett singelspel. Mycket på grund av grafiken, såg knappt var fienden var nånstans när det hände mycket på en gång, kaos utan dess like. Är väl en vanesak antar jag. Men det fick mig att börja tvivla på att det kommer gå så bra i multi när jag väl börjar på att köra där

Ska också kolla in videoklipen för noobs

/ Benjamin

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Som andra sagt, ta det lugnt, scanna omgivningen och rör dig långsamt om du inte måste röra dig fort av nån anledning (tank ), spela en gamemode där det är lätt att se fienden(TDM, sqdm) så du kan låsa upp saker till ditt vapen. När du väl har IRNV-siktet till nåt vapen blir det lätt att se fienderna

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jymden:

uppdatering:

Spelade lite Team DM igår och till en början så gick det lite knackigt, men efter några rundor så hände det.... jag hade fler kills än deaths!

Jag har visserligen inte massor tillbehör till vapnen, men det känns som att det är inte omöjligt att "låsa upp" dom så här...

Spelade även lite conquest och det gick faktiskt lite bättre sedan, men jag dör fortfarande på tok för mycket... mestadels av snipers, men iaf.

Nytt personligt mål : Döda en sniper med kniven.

Om du dödas mest av krypskyttar så kan det bero på att du inte riktigt har koll på den direkta omgivningen. Om du lämnar ryggen fri eller springer rakt ut på öppna fält blir du lätt ett mål för snipers. Använd sten, väggar, hus, allt för att steg för steg ta dig framåt. Om du vet att det finns snipers på en specifik plats så kan du röra dig väldigt fort och spring inte rakt fram. Försök springa vinkelrätt mot deras perspektiv. Snipers har ofta tunnelseende och ligger och trycker på ställen där de tror att de är säkra (oftast de absolut mest förutsägbara platserna). Om du kan kan du alltid flanka dem och sätta kniven i ryggen på dem (behöver jag nämna att snipers är det jag avskyr allra mest i fps? ).

Jag har märkt att bf3 tyvärr är mer codinspirerat med att bara springa omkring och knäppa folk. Man kan komma långt och få många kills bara av att springa omkring inom ett område och överraska folk. Detta var mycket svårare i bf2, tycker jag.
Många folk i tanks verkar inte se annat infanteri än engineers som farliga. Som support har man c4 och jag finner det överraskade lätt att slänga på 2 c4 på en ovetandes tank som bara står och tar en punkt. Det finns ingen mer tillfredsställande känsla än att backa bort från en tank och trycka av knappen och kamma in poäng (förutom att kniva snipers då) My two cents

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jymden:

nja, har väl spelat dom flesta FPS sedan Wolfenstein 3D till Half-Life 2, sedan tog jag ett brejk och spelade i princip uteslutande WoW...

TBH; Detta dödade min FPSskill totalt också en gång i tiden, även fast man körde PvP på höga ratings, så att man fortfarande hade reaktionsförmågan kvar någorlunda.

Bästa sättet att lära sig någonting är att nöta, nöta och återigen nöta. Går det åt helvete? Gör om, gör rätt. Man lär sig utav sina misstag (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

1. "Jag spelar mest conquest för att jag gillar spelidén, kanske är jag skadad sedan WoW´s Arathi basin =)"
2. "Det bör tilläggas att jag inte direkt är någon nybörjare på FPS, men jag har inte spelat så många shooters på ett antal år..."

Där är problemet.

Jag spelade CS, CSS och CoD för många år sen och var väl rankad bland de 5 bästa på 3 CS servers, 2 år irad. Jag la ner FPS spelen och fastnade i WoW träsket. Nu efter 6 år försökte jag mig på CSS igen och herregud.... om jag lyckades få en frag var jag glad. Har aldrig känt mig så hjälplös. Reaktionerna var som sirap, aimen fanns inte alls. 3 veckors stenhårt CSS lirande gjorde att jag ibland fick even stats. Nu 4 månader senare kan det faktiskt hända att jag "vinner" fraglistan i mitt lag.

Saken är den att WoW och liknande spel totalt ödelägger reaktioner osv man behöver för ett snabbt FPS spel. Speciellt om man håller upp helt och hållet med FPS spelet under lång tid.

Samma hände mig i BF3 nu när jag började spela. Blev totalt krossad hela tiden och fick max en 4-5 frags per bana. Nu först börjar det lossna och jag får + stats.
Grejen är alltså..spela, spela, spela och spela så lossnar det av sig själv.

EDIT:
2 tips till, lär dig banorna. Du vet snart var fienden brukar campa, var snipers brukar ligga och var fienden brukar rusha. utnjyttja det. På TD matcher skall du ALDRIG stå still. Dödar du en så vet alla i fiendelaget var du är. rör på dig hela tiden men spring inte för synligt. Fördelen med detta är att fienden har större chans att möta dig (och du kan döda dom) istället för att dom smyger sig på dig i ryggen.

Det samma gäller banor där du skall ta över flaggor. När flaggan är cappad springer du till närsta helt enkelt. Sitt INTE kvar eftersom fienden kommer snart och försöker ta tillbaka den (och du sitter troligtvis ensam kvar och dör på 2 röda). Häng med de andra och cappa andra flaggor så fort det går (du får dessutom bonuspoäng för det, det får du inte om du vaktar flaggor som inte går att försvara).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Vill lägga in en riktig, antar jag, n00b fråga, jag testade bara BF3 betan i 10 min kanske, och har inte spelat FPS sen cs1.6 för ett antal år sen, så självklart sprang jag runt som en förvirrad höna och hade iten en chans alls. Men en sak som förbryllade mig var, hur vet man om det är en fiende eller teammate? det blev så att jag stod och kolla på dem tills jag såg om dom sköt på mig för att veta om det var en fiende eller inte Vilket självklart inte var ett speciellt bra knep.

Men har köpt BF3 nu och ska hämta ut det på vägen hem från jobbet.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Alla dina lagspelare har en liten grön ikon åvanför sig, har personen framför dig inte det, ( alltså en röd men de syns inte så tydligt ) så är de en fiende.

Sedan mitt andra tips är, var inte så rädd för att dö eller ha dålig K/D ratio, allt handlar inte enbart om att döda, finns massvis med objektivs att ta hand om också, något de flesta som är för besatta av detta glömmer när de enbart sitter i ett enda hörn.

Samt det absolut viktigaste av allt i detta spel är att lära sig kartorna mer en att ha bra skills på att träffa, När du väl lärt dig vart folk brukar vara, gömmer sig och vart du nu oftast blir beskjuten så är det betydligt lättare efter det. Har nämnts ganska många av andra här så

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Välj ett vapen med lite rekyl, förslagsvis M416 som assault. Sen spelar nöter du team deathmatch tills du får kikarsiktet IRNV (mörkerseende). Detta kräver 100 kills med M416. Så blir det barnsligt enkelt att uppfatta vart fienderna är eftersom dessa lyser orange i en grön omgivning. På en TDM runda snittar jag 2000 poäng, ofta mer. Sen får du awards etc.

Egentligen tycker jag att det är lite väl OP med IRNV, har blivit alldeles för bekväm med det.

Permalänk
Skrivet av PanicSpray:

Välj ett vapen med lite rekyl, förslagsvis M416 som assault. Sen spelar nöter du team deathmatch tills du får kikarsiktet IRNV (mörkerseende). Detta kräver 100 kills med M416. Så blir det barnsligt enkelt att uppfatta vart fienderna är eftersom dessa lyser orange i en grön omgivning. På en TDM runda snittar jag 2000 poäng, ofta mer. Sen får du awards etc.

Egentligen tycker jag att det är lite väl OP med IRNV, har blivit alldeles för bekväm med det.

Haha tycker inte du ska "lära honom att spela BF3" genom att säga att han ska köra den taktiken...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Alla dör mycket i början. Men ju oftare du dör, ju snabbare lär du dig skulle jag säga.
Det kan nog underlätta om du använder ett enda vapen i början, och vänja dig med det. Och försök köra samma bana ofta så du lär dig banorna. Och du lär dig vart ifrån fienderna kommer väldigt fort, speciellt på Grand Bazaar.

Strunta i tipset om IR-siktet, det kommer nerfas mest troligen
Men något som skulle hjälpa väldigt mycket är om du skulle spela med någon som kan spelet, med mic. Då lär man sig väldigt fort!

Lycka till!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Mina bästa råd var det gäller att få kills är;
1. VÅGA sikta mot huvudet! Är man rädd att missa skjuter man mot ben/bål och kommer, som du nämner, att dö först.
2. Ta den där extra 0.5 sec på dig att sikta (betyder det att du träffar skallen är det värt det)
3. Blir du beskjuten; byt ställning (står du, lägg dig ned), den som skjuter kommer att hamna helt ur spår med sitt sikte och du får 0,5 sec extra på dig att hitta den som skjuter och fälla buffeln.
4. På nära håll, under 10 m, skjut utan siktet. Över 10m, sikte och kontrollerade sprayar används med fördel.

Råd för överlevnad;
1. När du rör dig över platser du misstänker vara bevakade, spring zick zack och huka/lägg dig sporadiskt. Jag spelar uteslutande Recon och det är svårt att träffa gubbar som inte rör sig i ett förutsebart mönster.
2. Om något verkar som en dum idé är det säkert så, gå på magkänsla.
3. Gå aldrig in i en "duell" där motståndaren vet till 100% var du är och du vet till 75% var han/hon finns.
4. Tänk smart; om jag var Recon/Assult/Engineer/Support vart skulle jag placera mig. Ex. höga stenrösen och täta buskage är Recons favvoställen, rör dig så att du ser om något rör sig eller ser fel ut i röset/buskaget.
5. Undvik alla fientliga fordon.
6. Handgranater är alltid en dålig nyhet, men spring inte som en yr höna bara för att det finns en i närheten. Sök närmsta skydd, ligg ned. DU är ett lätt mål då du flyr utan tanke på omgivningen.

Några tips, lycka till.

Ps. Skit i statsen. Om du haft skoj när rundan är slut, har du gjort rätt, hur du än spelar.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

många bra tips, det uppskattas!

Jag har hittils spelat både med engineer och support, men igår beslutade jag mig för att satsa mera på support rollen och när jag väl fick lägga vantarna på m249 så blev det ju roligare, när man dessutom fick ett bättre sikte redan efter 10 kills (tror jag det va) så blev det genast lättare att ha ihjäl folk, och således överleva själv

Det börjar bli riktigt roligt detta.... med sena kvällar som följd, får se hur länge det går utan klagomål från frugan

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.