Permalänk
Medlem

HD 4650 hjälp! Bf3?

Tjo! Sitter på ett dilemma, "can you run it" Säger att datorn min inte klarar av bf3 :'(
Dock tycker jag mina speccs inte är helt åt skogen! Eller har jag fel?

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (2 CPUs), ~3.1GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Card name: ATI Radeon HD 4600 Series
Display Memory: 2808 MB
Dedicated Memory: 1017 MB

Om jag nu behöver uppdatera datorn, vad bör jag välja? Och vilka pengar kommer jag hamna på om jag vill ha Bf3 flytande, inte på högtsa då ( :

//Best regards Klio!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klio:

Tjo! Sitter på ett dilemma, "can you run it" Säger att datorn min inte klarar av bf3 :'(
Dock tycker jag mina speccs inte är helt åt skogen! Eller har jag fel?

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (2 CPUs), ~3.1GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Card name: ATI Radeon HD 4600 Series
Display Memory: 2808 MB
Dedicated Memory: 1017 MB

Om jag nu behöver uppdatera datorn, vad bör jag välja? Och vilka pengar kommer jag hamna på om jag vill ha Bf3 flytande, inte på högtsa då ( :

//Best regards Klio!

Du har inte fel, allting behöver uppgraderas utom RAM

Permalänk

om du inte har pengar för byta ut hela datorn så skulle jag köpa ett 6870 kort och en bra processorkylare så du kan klocka din processor. Dom komponenterna kan du även ta med dej sen när du köper helt ny burk.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Men vad är det jag behöver byta? :P, Hur mycket kommer det landa på? Vad kan jag beställa till datorn? Är helt nollställd när det gäller sånt här ( :

Permalänk

Du behöver byta hela din dator.

Finns billigt på komplett eller inet. Vill du ha en någorlunda bra som klarar BF3 på medium och med hög upplösning så behöver du lägga ut 7-8papp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du behöver byta hela din dator.

Finns billigt på komplett eller inet. Vill du ha en någorlunda bra som klarar BF3 på medium och med hög upplösning så behöver du lägga ut 7-8papp.

Om han bygger själv och har os behöver det inte bli så farligt. Då räcker nog dryga 5Papp. Annars blir det nog värre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån som är villig att plocka ihop något som duger? Hur vet jag om sakerna platsar i datorn ?

Vad är os? Windows ?

Permalänk
Skrivet av Brusarn:

Om han bygger själv och har os behöver det inte bli så farligt. Då räcker nog dryga 5Papp. Annars blir det nog värre.

Skickades från m.sweclockers.com

jag avstod från att rekommendera det pga OPs bristande erfarenhet och kunskap. Blir nog bara soppa då.

Permalänk
Medlem

Har polare som hjälper mig bygga ihop det, de var dock inte så kunniga om vad jag behöver :/

Permalänk
Skrivet av Klio:

Har polare som hjälper mig bygga ihop det, de var dock inte så kunniga om vad jag behöver :/

Då brister ju deras grundläggande kunskap om hårdvara, jag skulle inte låta dom bygga ihop den då.

Permalänk
Medlem

Köp en färdig dator från inet eller komplett om du saknar kunskap att bygga och konfigurera en dator själv. Du får dessutom längre garanti och support för hela systemet. Denna passar rätt bra som du dessutom får BF3 och batman spelen på köpet:

http://www.inet.se/artikel/1517097/taurus-extreme-gamer-gtx56...

borde fixa bf3 på typ medium inställningarna

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Köp en färdig dator från inet eller komplett om du saknar kunskap att bygga och konfigurera en dator själv. Du får dessutom längre garanti och support för hela systemet. Denna passar rätt bra som du dessutom får BF3 och batman spelen på köpet:

http://www.inet.se/artikel/1517097/taurus-extreme-gamer-gtx56...

borde fixa bf3 på typ medium inställningarna

high skulle jag säga

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av cappe:

high skulle jag säga

Beror på vad man ser som spelbar fps men jag håller med dig. Jag kör BF3 på allt medium på min laptop med medel fps på runt 40.

Permalänk
Medlem

okaj! Har hittat en polare nu som hjälper mig, men dock ändå kolla med ert förslag och hans och gämföra.
VIll inte ha en en helt ny burk så lite delar tänkte jag inskaffa mig.
Räcker det med Grafikkort + Processor + Moderkort ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klio:

Tjo! Sitter på ett dilemma, "can you run it" Säger att datorn min inte klarar av bf3 :'(
Dock tycker jag mina speccs inte är helt åt skogen! Eller har jag fel?

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (2 CPUs), ~3.1GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Card name: ATI Radeon HD 4600 Series
Display Memory: 2808 MB
Dedicated Memory: 1017 MB

Om jag nu behöver uppdatera datorn, vad bör jag välja? Och vilka pengar kommer jag hamna på om jag vill ha Bf3 flytande, inte på högtsa då ( :

//Best regards Klio!

Tyvärr mate men min specc klarar inte bf3 på low med bra fps..

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klio:

okaj! Har hittat en polare nu som hjälper mig, men dock ändå kolla med ert förslag och hans och gämföra.
VIll inte ha en en helt ny burk så lite delar tänkte jag inskaffa mig.
Räcker det med Grafikkort + Processor + Moderkort ?

Nja. Med den proppen du har nu så är det säkert DDR2-RAM som också måste bytas ut mot DDR3. Sen vet jag inte vad du har för nätaggregat men troligt att det också behöver bytas? Om inte så är det ändå så mycket som ska bytas ut så känns det bäst att bara bygga nytt, och ha kvar den gamla datorn för något annat eller till någon annan.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Skrivet av Klio:

okaj! Har hittat en polare nu som hjälper mig, men dock ändå kolla med ert förslag och hans och gämföra.
VIll inte ha en en helt ny burk så lite delar tänkte jag inskaffa mig.
Räcker det med Grafikkort + Processor + Moderkort ?

Det enda som kan vara värt att spara är chassi, DVD läsare och eventuellt nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Tyvärr mate men min specc klarar inte bf3 på low med bra fps..

ofan för det gör min!

P.S har original klock på CPU

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klio:

Tjo! Sitter på ett dilemma, "can you run it" Säger att datorn min inte klarar av bf3 :'(
Dock tycker jag mina speccs inte är helt åt skogen! Eller har jag fel?

Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (2 CPUs), ~3.1GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Card name: ATI Radeon HD 4600 Series
Display Memory: 2808 MB
Dedicated Memory: 1017 MB

Om jag nu behöver uppdatera datorn, vad bör jag välja? Och vilka pengar kommer jag hamna på om jag vill ha Bf3 flytande, inte på högtsa då ( :

//Best regards Klio!

Testa att installera spelet o kör det, lättast att veta så.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Ungefär en sån dator kan du skaffa
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1062097/2011-10-30
Sen har du ditt eget chassi , läsare och HDD:) du kan gör ade billigaren så, la ihop den där på 3 minuter
med den kan du lira bf3 på högsta skulle ja säga minst kanske ultra t.o.m :)'

Bf3 tar ju mkt Vminne så GPUn är 2gb versionen också

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1074127/2011-11-02

inet bygger och du får garanti på alla delar tillsammans, dvs garanti på hela datorn

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Ungefär en sån dator kan du skaffa
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1062097/2011-10-30
Sen har du ditt eget chassi , läsare och HDD:) du kan gör ade billigaren så, la ihop den där på 3 minuter
med den kan du lira bf3 på högsta skulle ja säga minst kanske ultra t.o.m :)'

Bf3 tar ju mkt Vminne så GPUn är 2gb versionen också

Inte 2600K ta 2500K och 2 st 6870 eller ett 6970/6990 istället

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Inte 2600K ta 2500K och 2 st 6870 eller ett 6970/6990 istället

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1074120/2011-11-02

Sant de va bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

ofan för det gör min!

P.S har original klock på CPU

Då undrar jag vad du har för fps, jag sitter ju med 30-50 kan gå upp jävligt högt om inte mycket händer till ca 80, men det är inte stabilt då det kan gå ner till -30 vad kör du med för inställningar använder du v-sync eller något liknande.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

snackade med kundtjänst och de plockade ihop detta till mig : http://data.fuskbugg.se/skalman02/61fcfe1b_sdfsdfsdf.jpg
Ska ja lite på dem? Eller har ni något bättre för det priset?

Permalänk
Skrivet av Klio:

snackade med kundtjänst och de plockade ihop detta till mig : http://data.fuskbugg.se/skalman02/61fcfe1b_sdfsdfsdf.jpg
Ska ja lite på dem? Eller har ni något bättre för det priset?

Det ser bra ut, billigare än jag trodde det skulle bli. Den datorn kan säkerligen köra spelet på medium/high blandande inställningar.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för all hjälp! Nu är det bara den stora väntad inför frakten! :D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Då undrar jag vad du har för fps, jag sitter ju med 30-50 kan gå upp jävligt högt om inte mycket händer till ca 80, men det är inte stabilt då det kan gå ner till -30 vad kör du med för inställningar använder du v-sync eller något liknande.

jag gissar på att den har gått ner under 24fps men absolut inte ofta ligger nog runt 30-50 som du säger oftast, jag vet inte riktigt men 1600x900 pixlar och jag tror v-sync är av. resten har jag nog inte rört´, utom då AA som är av.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klio:

snackade med kundtjänst och de plockade ihop detta till mig : http://data.fuskbugg.se/skalman02/61fcfe1b_sdfsdfsdf.jpg
Ska ja lite på dem? Eller har ni något bättre för det priset?

Hade kört på de som grafikkort http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=624065 för de har 2 gb minne och de kommer du tjäna på i battlefield 3 och de är i samma klass som de andra kortet du har i bilden

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

jag gissar på att den har gått ner under 24fps men absolut inte ofta ligger nog runt 30-50 som du säger oftast, jag vet inte riktigt men 1600x900 pixlar och jag tror v-sync är av. resten har jag nog inte rört´, utom då AA som är av.

Jag kör på 1680 x 1050 kanske det som gör lite skillnad också iofs, ska testa det.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO