Varför finns det skiva när Origin hämtar data från internet?

Permalänk
Medlem

Varför finns det skiva när Origin hämtar data från internet?

Hej jag sitter nu och installerar spelet. Men en sak fattar inte jag. Varför skall man ha en skiva när den ändå laddar ned från internet? Har skivan i och det står att den laddar ned från internet.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Det står att den laddar ner från internet, men om du kollar på en gadget som visar nätverksinformation så ser du att det inte är några nedladdningar som körs.

Samt halvvägs in i installationen så måste du ju byta till skiva 2.

Skulle lägga min röst på att texten "Laddar ner från internet ..%" är för att de flesta spel du köper via origin måste du ladda ner via internet.

Visa signatur

MSI P55A-G55 | i5 760 Quad @ 2.8 GHz | Cooler Master Hyper 212* Plus | 8 GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | EVGA GTX680 2GB | Fraktfritt hos inet.se

Permalänk
Medlem

Jo aktivitetshanteraren visar ingen aktivitet på nätverk. Men på origin så står det antal mb/s och när den sjunker så så blir instalationstiden längre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

kanske räknar ut "mb/s" på Läs & Skriv hastigheten från cd-läsaren?

Visa signatur

MSI P55A-G55 | i5 760 Quad @ 2.8 GHz | Cooler Master Hyper 212* Plus | 8 GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | EVGA GTX680 2GB | Fraktfritt hos inet.se

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Jo aktivitetshanteraren visar ingen aktivitet på nätverk. Men på origin så står det antal mb/s och när den sjunker så så blir instalationstiden längre

Skickades från m.sweclockers.com

Hastigheten varierar ju med intensiteten på din skiv-läsare(DVD/CD/BLU-RAY) Dvs, läsaren snurrar olika fort och inte med exakt samam läshastighet hela tiden, många ggr.
Och som föregående "talare" skriver så är det att den laddar ner från din skiva.

Permalänk
Medlem

Okej tack då vet jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Inaktiv

Bra rubrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Bra rubrik.

Tackar! <3

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

Tänk på att skriva så tydliga och specifika rubriker som möjligt, det gör det lättare för dig att få hjälp då folk som läser forumet via RSS eller trådboxen på framsidan snabbt kan se vad det handlar om.