Permalänk
Medlem

XFX eller HIS?

Hej har funderat mellan två kort som jag har tänkt köpa. Ska bara köra med ett kort inget cf och har inte tänkt uppgradera i framtiden.
De två korten är.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646715
och
http://www.inet.se/artikel/5409089/xfx-radeon-hd6950-2048mb

Vilket rekommenderar ni?

Permalänk

korten är väl likadana så varför inte köra på det billigare. köpte själv ett HIS som du länkar till där men inte hunnit testa det än, väntar på resten av datorn.

Enda skillnaden verkar vara fläkten men tror inte xfx variant är värd 350kr extra. Här är en annan tråd om HIS kortet:
#11542218

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Jag har haft xfx kortet,och tyckte det fungerade utmärkt,lät inte så mycket och helt ok kylning + att det är snyggare

Permalänk
Avstängd

XFX har garanterat bättre support och garanti än HIS
Tror tom. att man kan byta kylare och massa annat utan att ens bryta garantin

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

korten är väl likadana så varför inte köra på det billigare. köpte själv ett HIS som du länkar till där men inte hunnit testa det än, väntar på resten av datorn.

Enda skillnaden verkar vara fläkten men tror inte xfx variant är värd 350kr extra. Här är en annan tråd om HIS kortet:
#11542218

Okej kanske borde köpa ett sånt då många tycker att de verkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

XFX har garanterat bättre support och garanti än HIS

Pratar du ur erfarenhet eller hur du tycker nu? Jag vill helst bara ha ett kort som håller att spela några år på. Sitter på ett GTX 260 just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaltrip:

Pratar du ur erfarenhet eller hur du tycker nu? Jag vill helst bara ha ett kort som håller att spela några år på. Sitter på ett GTX 260 just nu.

Erfarenhet
Och dom är kända för det!

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Livsgaranti på mitt 4890 (XFX)

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

Pratar du ur erfarenhet eller hur du tycker nu? Jag vill helst bara ha ett kort som håller att spela några år på. Sitter på ett GTX 260 just nu.

jag skulle kört på HIS i ditt fall både eftersom det är billigare men också eftersom du säkert kommer byta till ett nytt och bättre efter några år när spelen börjar lagga, då har du i alla fall sparat dina 350kr. Sen så kan det säkert hända att kortet ger upp tidigare än väntat men det kan ju hända på ett xfx också...

jag brukar själv köpa ATI kort i prisklassen 2300kr ungefär och byta till ett bättre efter ett antal generationer men hittills har inget gett upp hos mig. Haft ett 1950pro (powercolor) och ett 4870 powercolor, tänkte testa nu med ett HIS och se om de är bra, med tanke på att andra verkar gilla det. HIS ger dig 3 års garanti verkar det som och du får med spelet Dirt 3 också.

Så tycker jag i alla fall, om XFX's fördelar väger mer än HIS så kör på det. Hoppas du blir nöjd.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

Erfarenhet
Och dom är kända för det!

Vill minnas att jag kollade upp detta för ett tag sedan och då stod det i klartext att deras generösa garantier bra gäller i nordamerica.
Edit: Går inte att visa garantivillkoren för europa. Jag lyckades i alla fall inte (testat på både Chrome och IE9)

Skrivet av Noobenu:

Livsgaranti på mitt 4890 (XFX)

Vems livstid? Din
Edit: TYDLIGEN! If you register the product online at http://www.xfxforce.com/ within 30 days of purchase, your limited warranty will be EXTENDED for the duration of your life.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

XFX Helt klart!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

jag skulle kört på HIS i ditt fall både eftersom det är billigare men också eftersom du säkert kommer byta till ett nytt och bättre efter några år när spelen börjar lagga, då har du i alla fall sparat dina 350kr. Sen så kan det säkert hända att kortet ger upp tidigare än väntat men det kan ju hända på ett xfx också...

jag brukar själv köpa ATI kort i prisklassen 2300kr ungefär och byta till ett bättre efter ett antal generationer men hittills har inget gett upp hos mig. Haft ett 1950pro (powercolor) och ett 4870 powercolor, tänkte testa nu med ett HIS och se om de är bra, med tanke på att andra verkar gilla det. HIS ger dig 3 års garanti verkar det som och du får med spelet Dirt 3 också.

Så tycker jag i alla fall, om XFX's fördelar väger mer än HIS så kör på det. Hoppas du blir nöjd.

Jo vi får väl se hittade just nånting toxic kort som är överklockat är de nånting att skaffa ist? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=645917 Kostar lite mer men är ju fabriksöverklockat.

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

Jo vi får väl se hittade just nånting toxic kort som är överklockat är de nånting att skaffa ist? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=645917 Kostar lite mer men är ju fabriksöverklockat.

Eller så tar du det billigare och överklockar till den du länkar till där.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk

Livstidsgaranti gäller bara US tror jag dessutom står det att man bryter garantin om man förstör den fina lilla klisterlappen på kylarens skruvar.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 0n0ffknappen:

Livstidsgaranti gäller bara US tror jag dessutom står det att man bryter garantin om man förstör den fina lilla klisterlappen på kylarens skruvar.

vilken klister lapp? jag hade ingen på mitt 5870?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

Pratar du ur erfarenhet eller hur du tycker nu? Jag vill helst bara ha ett kort som håller att spela några år på. Sitter på ett GTX 260 just nu.

Skrivet av Montalva:

XFX har garanterat bättre support och garanti än HIS
Tror tom. att man kan byta kylare och massa annat utan att ens bryta garantin

Skrivet av Montalva:

vilken klister lapp? jag hade ingen på mitt 5870?

http://i.haymarket.net.au/Galleries/20101021111207_IMG_2039.j...

Nu vet jag inte hur det var med 5xxx serien men det där gäller för samtliga EU 6xxx serien.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera XFX. Har två stycken 6950 i burken och de är ganska tysta. INGA problem med dem. De går väldigt varmt trots dual fan på båda korten men de sitter så nära varandra också, men bra att de har bra garanti då (Y). Och som nån föregående sa, så är de ju riktigt snygga också

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

HIS är kända för bättre kylning vad jag hört.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Fick hem mitt HIS nyligen, helt klart nöjd
Allt på Ultra förrutom AA i BF3 och ligger mellan 40-70fps i 1920*1080. Resten av datorn nedan.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Fick hem mitt HIS nyligen, helt klart nöjd
Allt på Ultra förrutom AA i BF3 och ligger mellan 40-70fps i 1920*1080. Resten av datorn nedan.

Okej då blir de kanske ett sånt. Såg den nya tävlingen från cdon idag får testa va med i den innan det blir något köp tror jag.