Varför kan man inte klona bilden över två skärmar med BF3?

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte klona bilden över två skärmar med BF3?

Gjorde ett inlägg i Battlelog forumet men ingen som verkar ha något svar så tänkte prova lyckan här.

Vad jag undrar över är varför man inte kan klona bilden så att den visas på två skärmar när man spelar BF3?

Har som sagt HD 6950 CrossFire kopplat till en datorskärm samt en LCD TV. Nu är det som så att vilket annat spel jag än spelar när jag har klonad bild påslaget så ser jag samma bild på både skärmen samt TVn. Men så är det inte med BF3. Så fort jag går in i spelet med klonad bild så visas bilden endast på en av dem, varför?

Under Video Settings i BF3 finns det en option som heter Fullscreen Monitor men det enda man kan välja är 1. Borde det inte finnas 2 eller Båda som option också? Jag menar, när jag väljer att klona bilden så gör jag ju det i Windows och det är grafikdrivrutinen som säger till att bilden ska visas på två olika ställen. Alla andra spel jag testat (som dirt 3, black ops, super meat boy, portal 2 etc etc) så visas bilden både på skärmen samt TVn samtidigt men inte med BF3.

Är det någon som vet varför det är så?

Tack på förhand för all hjälp.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

I Nvidias kontrollpanel samt om du högerklickar på skrivbordet och klickar på Skärmupplösning så ska det komma upp bildalternativ ex. Spegla skärm 1 på skärm 2, Visa ett enda långt skrivbord, Visa endast skrivbordet på Skärm 1/2. osv.

Skulle tippa på att ATI har liknande lösningar.

Visa signatur

MSI P55A-G55 | i5 760 Quad @ 2.8 GHz | Cooler Master Hyper 212* Plus | 8 GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | EVGA GTX680 2GB | Fraktfritt hos inet.se

Permalänk
Skrivet av Flinki:

I Nvidias kontrollpanel samt om du högerklickar på skrivbordet och klickar på Skärmupplösning så ska det komma upp bildalternativ ex. Spegla skärm 1 på skärm 2, Visa ett enda långt skrivbord, Visa endast skrivbordet på Skärm 1/2. osv.

Skulle tippa på att ATI har liknande lösningar.

Snyggt att du ens läst att han redan gjort denna inställning men spelet väljer att inte nyttja det.

Önskar jag visste svar till dig MileS, men har själv lite knas grejer med BF3 och dess skärminställningar. Updates som behövs från DICE lr felinställning? Vet ej då jag inte lagt ner energi på att felsöka problemet.

Permalänk
Medlem

Jo allt går genom AMDs kontrollpanel och allt fungerar som det ska förutom just när det kommer till BF3...

Skrivet av Stefflo85:

Snyggt att du ens läst att han redan gjort denna inställning men spelet väljer att inte nyttja det.

Önskar jag visste svar till dig MileS, men har själv lite knas grejer med BF3 och dess skärminställningar. Updates som behövs från DICE lr felinställning? Vet ej då jag inte lagt ner energi på att felsöka problemet.

Yeah känns som det är något som ligger på DiCE bord

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

En fullösning tills det finns en bättre metod är att köra i windowed. Då kan man clona. Sen kan man gömma startmenyn och dra fönstret så stort det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunna:

En fullösning tills det finns en bättre metod är att köra i windowed. Då kan man clona. Sen kan man gömma startmenyn och dra fönstret så stort det går

Det har jag faktiskt inte tänkt på, tack för tipset, får testa det i morgon efter jobbet!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord