Battlefield 3 är Electronic Arts snabbast säljande spel någonsin

Permalänk
Skrivet av Andragaz:

Jag spelar COD : /

Har inte lirat ngt sen BF3 kom men ändå ;o

nejnej, från och med nu så ska du bara spela Bf3

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Till er som undrar om PC-försäljningen, i UK som är näststörsta marknaden, sålde det sämst till PC överlägset.

1. bf3, 360
2. Bf3, ps3
3. Batman
4. Bf3, pc

Men tror att digitala försäljningen är stor som bara den för Bf3. Och den är exkluderad.

Skickades från m.sweclockers.com

Källa? Jag själv beställde LIMITED ED. Till PC och den går ej beställa längre, men finns att köpa till XBOX och PS3.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag saknar faktiskt lite känsla av mer "sandbox style" frihet som i stora banorna i BF2/BF1942, där man kan klättra upp i feta master, flyga om kring osv & spinga en bra bit ut i kartan utan att man hamnar utanför och blir "dödad". BF3 Känns som ett pimpat BF BC2 enlig min mening, men jag tycker det är bra och grafik mässigt ser det ju awsome ut och det har stor potencial. Lite BF2-big-map pack och vi är i himlen.

Permalänk
Skrivet av mindbeat:

Jag saknar faktiskt lite känsla av mer "sandbox style" frihet som i stora banorna i BF2/BF1942, där man kan klättra upp i feta master, flyga om kring osv & spinga en bra bit ut i kartan utan att man hamnar utanför och blir "dödad". BF3 Känns som ett pimpat BF BC2 enlig min mening, men jag tycker det är bra och grafik mässigt ser det ju awsome ut och det har stor potencial. Lite BF2-big-map pack och vi är i himlen.

Vänta bara tills vintern så får vi ju "Back to karkand"

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Hoppas Back to karkand" låter en flanka då, utan att hamna "utanför" banan och dö. I krig ska ju allt vara tillåtet, blir så vansinnigt less av att dö utanför området. Förstärk baserna ännu mera mot baserape, det räcker...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Men bara för det behöver det inte poppa upp massa reklam, det borde finnas alternativ att stänga av skitet.

Det finns alternativ att stänga av det, så dina klagomål är obefogade.

Permalänk

alla uppgraderingar som är intressanta lallar om att man måste va en dice employee .. hoppa och skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ingen tar upp detta.

M4A1 unlock progression
Ballistic (12x)
You need to be a DICE employee
The Ballistic Scope’s 12x magnification allows for the greatest accuracy for extremely long range engagements. Ballistic Scope reflections can reveal your position when aimed at enemies.
M4A1 unlock progression
Ballistic (12x)
You need to be a DICE employee
The Ballistic Scope’s 12x magnification allows for the greatest accuracy for extremely long range engagements. Ballistic Scope reflections can reveal your position when aimed at enemies.

Många vapen har detta.

Sen är comando rose skit (funkade bättre i BF 2). Men man ska väll vara glad att den ens finns.

Sen har dom tyvärr gjort spelet mer minneskrävande eller helt enkelt det har fått minnetsläckor (alltså mer krascher). För att ta bort krascher, inte så logiskt.

Sen är det lagg på dom flesta servers värst var det på gotlands servers (även med 50 person servers). Kanske är fixat nu.

Hoppas dom inte bara fokuserar på konsol....

OK, nu fick jag det bekräftat att scopes reflekterar vilket jag tror är overkligt, scopes reflekterar väl ingenting? Kanske i direkt soljus. Jag undrade hela tiden om det var det eller om det var ficklampor. Men, det finns också idioter som går runt med tända ficklampor och avslöjar sig själva.

Skrivet av anon34034:

Klart man köpte BF3.. Men ack så dåligt köp det var, väldigt missnöjd med spelupplevelsen. BF2 och 1942 lever kvar i minnet.. kanske har man tröttnat på shooters.

Du har tröttnat på shooters! Att bli VÄLDIGT missnöjd är ju helt åt h-e konstigt. Jag har lirat MÅNGA shooters genom tiderna och BF3 ligger på toppen inom sin genre, bästa krigsspelet hittills!

Skrivet av GaMeR2K5:

Kolla min signatur...

Men jag köpte faktiskt Battlefield 3 LE till Xbox 360.

Du är en idiot

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte riktigt om man får resonera som följande, men försöker mig på en liten teori så får vi se vad ni tycker om den:

http://gamrreview.vgchartz.com/sales-data/40230/battlefield-3...

Enligt statistiken där sålde:
ps3: 1,48 mill
x360: 2,25 mill
pc: 0,49 mill

Detta verkar då gälla butik, och ger en total på 4,22 mill.

Om man då utgår från att EA räknar in downloads i sina siffror, vilket dom med största sannolikhet gör, dom vill ju fläska på så mycket det bara går, så kan vi göra följande resonemang:
* 5.0-4,22 = 0,78 mill PC-online-sälj
* 0,78 + 0,49 = 1,27 mill
* Det bör alltså vara runt 1,27 mill i PC totalt. Vilket ändå gör att PC inte når upp till _varken_ ps3 ELLER x360's ensamma försäljning...

OBS: Bara teorier och försök till resonemang, då EA är så giriga att dom inte vill bjuda på siffrorna själva. En fråga man ska ställa sig är ju just _varför_, antagligen för att dom inte själva vill gå ut och visa på att PC säljer sämre än konsoll?

Jag påstår inte på något sätt att jag har rätt i detta! Och själv lirar jag BF3 på PC så... bara intressant att försöka se vart spelmarknaden är påväg..

Sen tycker jag fortfarande det är så fult att säga "en vecka, bäst någonsin"... Reklamen och förbokningarna har ju varit igång i _minst_ 6 månader, och sen BAAAM, släpper dom allt på en gång.
Sure, kalla det "det största släppet" eller "flest skeppade på releasevecka", men SNABBAST försäljning vill jag nog inte hålla med om.

Värt att nämna är även följande: "konsolerna huvudplattform för BF3"
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111102/dice-konsolerna-hu...

Detta skulle ju vara helt logiskt, i linje med mina tidigare resonemang i andra trådar, om försäljningssiffrorna stämmer.

Permalänk
Medlem

BF3 är PC spel, fattar inte hur kan man spela det på konsol. Nivå är ju sjukt mycket lägre än den på PC. Sen har dom säkert gjort om spelet så att även en 5-åring kan få in en hd

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nu vet jag inte riktigt om man får resonera som följande, men försöker mig på en liten teori så får vi se vad ni tycker om den:

http://gamrreview.vgchartz.com/sales-data/40230/battlefield-3...

Enligt statistiken där sålde:
ps3: 1,48 mill
x360: 2,25 mill
pc: 0,49 mill

Detta verkar då gälla butik, och ger en total på 4,22 mill.

Om man då utgår från att EA räknar in downloads i sina siffror, vilket dom med största sannolikhet gör, dom vill ju fläska på så mycket det bara går, så kan vi göra följande resonemang:
* 5.0-4,22 = 0,78 mill PC-online-sälj
* 0,78 + 0,49 = 1,27 mill
* Det bör alltså vara runt 1,27 mill i PC totalt. Vilket ändå gör att PC inte når upp till _varken_ ps3 ELLER x360's ensamma försäljning...

OBS: Bara teorier och försök till resonemang, då EA är så giriga att dom inte vill bjuda på siffrorna själva. En fråga man ska ställa sig är ju just _varför_, antagligen för att dom inte själva vill gå ut och visa på att PC säljer sämre än konsoll?

Jag påstår inte på något sätt att jag har rätt i detta! Och själv lirar jag BF3 på PC så... bara intressant att försöka se vart spelmarknaden är påväg..

Sen tycker jag fortfarande det är så fult att säga "en vecka, bäst någonsin"... Reklamen och förbokningarna har ju varit igång i _minst_ 6 månader, och sen BAAAM, släpper dom allt på en gång.
Sure, kalla det "det största släppet" eller "flest skeppade på releasevecka", men SNABBAST försäljning vill jag nog inte hålla med om.

Värt att nämna är även följande: "konsolerna huvudplattform för BF3"
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111102/dice-konsolerna-hu...

Detta skulle ju vara helt logiskt, i linje med mina tidigare resonemang i andra trådar, om försäljningssiffrorna stämmer.

Det är ju faktiskt så att BF3 till Playstation 3 kan även där köpas digitalt på PSN. Hur det ser ut på 360 har jag ingen aning om, men att det skulle säljas mer exemplar till konsolerna var ju rätt väntat ändå.

Permalänk
Medlem

BF3 kommer snart ut på steam och det borde ge en bra knuff på försäljningen.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem

Ska man köpa BF3 så känns det som man kan lika bra spara sig alla problem och köpa en Xbox 360+BF3 blir både billigare och problem fritt än att uppgradera datorn med monster delar samt fippla med alla inställningar och skit för PC versionen.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

BF3 är PC spel, fattar inte hur kan man spela det på konsol. Nivå är ju sjukt mycket lägre än den på PC. Sen har dom säkert gjort om spelet så att även en 5-åring kan få in en hd

Alla kanske inte har tid/pengar/ ORKEN att pilla med datorer. Bara stoppa in skivan o spela
Är dock en Pc människa själv så jag spelar det på pc

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Fast det är ju inte riktigt längre att bara att stoppa in spelet och spela. Först var det en ganska stor uppdatering som tog 5 minuter att installera, sen skulle man lägga in HD packet som tog 15 minuter, sen skulle man knappa in en kod innan man kunde gå online, så särskilt smidig är inte konsol versionen längre heller tyvärr.
Det jag saknar är ett level system, det blir så oerhört orättvisa matcher när man får möta någon som är level 25 och man själv är level 7. Man har inte samma förutsättningar under matcherna, motståndarna har bättre vapen och sikte, så man får vara glad om man har en k/d ratio på 0,5 som nybörjare. Jag vet inte riktigt hur man tänkte på detta, till och med Halo 3 har ju ett level system, men det kanske inte finns sånt på Battlefield.
Detta stör mig något enormt, varför får man inte spela med samma förutsättningar som motståndaren, eller att dom bara är någon level högre än din egen karaktär, det är så värdelöst. Men visst det kanske blir skoj sen när man själv är level 25 och kan göra headshots på newbies.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merkill:

BF3 kommer snart ut på steam och det borde ge en bra knuff på försäljningen.

Vart har du fått denna informationen ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mindbeat:

Jag saknar faktiskt lite känsla av mer "sandbox style" frihet som i stora banorna i BF2/BF1942, där man kan klättra upp i feta master, flyga om kring osv & spinga en bra bit ut i kartan utan att man hamnar utanför och blir "dödad". BF3 Känns som ett pimpat BF BC2 enlig min mening, men jag tycker det är bra och grafik mässigt ser det ju awsome ut och det har stor potencial. Lite BF2-big-map pack och vi är i himlen.

nej det är ett pimpat BF1942 imo...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Denna starka försäljning borde rimligen innebära att de anser det värt att lägga tid på åtgärder kring buggarna i spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Ska man köpa BF3 så känns det som man kan lika bra spara sig alla problem och köpa en Xbox 360+BF3 blir både billigare och problem fritt än att uppgradera datorn med monster delar samt fippla med alla inställningar och skit för PC versionen.

förutom att spelet är roligare till PC då...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Inaktiv

Glad för Svenska DICE

Men absolut inte glad för EA. Hatar dem. De förstörde Commander & Conquer Serien och kommer aldrig uppskatta dem mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152135:

Men absolut inte glad för EA. Hatar dem. De förstörde Commander & Conquer Serien och kommer aldrig uppskatta dem mera.

EA förstör det mesta de rör numer. Även Battlefield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nu vet jag inte riktigt om man får resonera som följande, men försöker mig på en liten teori så får vi se vad ni tycker om den:

http://gamrreview.vgchartz.com/sales-data/40230/battlefield-3...

Enligt statistiken där sålde:
ps3: 1,48 mill
x360: 2,25 mill
pc: 0,49 mill

Detta verkar då gälla butik, och ger en total på 4,22 mill.

Om man då utgår från att EA räknar in downloads i sina siffror, vilket dom med största sannolikhet gör, dom vill ju fläska på så mycket det bara går, så kan vi göra följande resonemang:
* 5.0-4,22 = 0,78 mill PC-online-sälj
* 0,78 + 0,49 = 1,27 mill
* Det bör alltså vara runt 1,27 mill i PC totalt. Vilket ändå gör att PC inte når upp till _varken_ ps3 ELLER x360's ensamma försäljning...

OBS: Bara teorier och försök till resonemang, då EA är så giriga att dom inte vill bjuda på siffrorna själva. En fråga man ska ställa sig är ju just _varför_, antagligen för att dom inte själva vill gå ut och visa på att PC säljer sämre än konsoll?

Jag påstår inte på något sätt att jag har rätt i detta! Och själv lirar jag BF3 på PC så... bara intressant att försöka se vart spelmarknaden är påväg..

Sen tycker jag fortfarande det är så fult att säga "en vecka, bäst någonsin"... Reklamen och förbokningarna har ju varit igång i _minst_ 6 månader, och sen BAAAM, släpper dom allt på en gång.
Sure, kalla det "det största släppet" eller "flest skeppade på releasevecka", men SNABBAST försäljning vill jag nog inte hålla med om.

Värt att nämna är även följande: "konsolerna huvudplattform för BF3"
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111102/dice-konsolerna-hu...

Detta skulle ju vara helt logiskt, i linje med mina tidigare resonemang i andra trådar, om försäljningssiffrorna stämmer.

Använd aldrig VGChartz. Undvik den sidan allt vad du kan. De gissar bara och "förutspår", aldrig någon siffra som stämmer samt att de inte tar med digital försäljning, BF3 har en enorm digital försäljning. De föredrar 360 över alla andra plattformar och bryr sig inte så mycket om de andra, gärna vill de få PC att se dåligt ut.

Permalänk
Medlem

Bf3 är ju det bästa Krigs spelet med god känsla , men jag stod i kö i ca 3 timmar och sen när jag kom hem så kunde jag spela en timme sen kunde ja inte spela på 3 dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

Vart har du fått denna informationen ifrån?

http://www.eurogamer.net/articles/2011-10-31-pc-battlefield-3...

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

Bf3 är ju det bästa Krigs spelet med god känsla , men jag stod i kö i ca 3 timmar och sen när jag kom hem så kunde jag spela en timme sen kunde ja inte spela på 3 dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Var det positivt?

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Alla kanske inte har tid/pengar/ ORKEN att pilla med datorer. Bara stoppa in skivan o spela
Är dock en Pc människa själv så jag spelar det på pc

Fast de flesta människor är ju inte retards som inte kan stoppa in en skiva och följa instruktioner?
Det är ju knappast svårare att installera ett spel på en dator än att spela det på konsol.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Ska man köpa BF3 så känns det som man kan lika bra spara sig alla problem och köpa en Xbox 360+BF3 blir både billigare och problem fritt än att uppgradera datorn med monster delar samt fippla med alla inställningar och skit för PC versionen.

Men om du ska ha samma grafik på pc som Xbox behöver du ju inte uppgradera mer än vad xbox klarar av, grafiken ställer ju dessutom in sig på en normalare nivå från början.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Använd aldrig VGChartz. Undvik den sidan allt vad du kan. De gissar bara och "förutspår", aldrig någon siffra som stämmer samt att de inte tar med digital försäljning, BF3 har en enorm digital försäljning. De föredrar 360 över alla andra plattformar och bryr sig inte så mycket om de andra, gärna vill de få PC att se dåligt ut.

Okej, trist att höra, den ser såpass seriös ut. Har du några bättre källor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

jag kör battlefield 3 på PC men gillar arma 2 från Bohemia Interactive bättre för det är mer realistiskt och med bättre grafik än den hära leksaksgrafiken i bf3

kan man hoppa över dom irriterande filmsekvenserna mellan banorna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av imortalse:

jag kör battlefield 3 på PC men gillar arma 2 från Bohemia Interactive bättre för det är mer realistiskt och med bättre grafik än den hära leksaksgrafiken i bf3

kan man hoppa över dom irriterande filmsekvenserna mellan banorna ?

WUT? Bättre grafik?

Har jag svårt att tro, finns väl inget spel som slår BF3 på det.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version