Permalänk
Avstängd

vem är "usamaftw"

hej jag har en fråga som ni kanske vet så hade battlefield 3 alphan en NDA alltså man fick inte läka videos av spelet alla som gjorde det fick problem förutom EN person vid namn "usamaftw" eller "kylen" efter alla videos han laddade upp så hände inget med dem sen när battlefield 3 betan var igång så fick han special tillgång till caspian alltså före alla andra innan lösenord "läkte" ut till alla och när man tittar i hans origin/battlelog profil så är han vän med flera dice personer

så min fråga är vet någon vem "usamaftw"/"kylen" är gissar att detta var ett publicitet stunt av dice/ea och att det var dem som såg till att en person läkte videos av alphan eller att hans videos blev så populära att dem gav honom tillåtelse att fortsätta eller att han är vän/släkt med någon i dice

anledningen till att jag tror detta är att

1.Zh1nt0 community manager av dice är hans vän och vet säkert vad han håller på med eftersom "zhinto" accepterar inte vem som helst som vän
2.alla usamaftw's videos var orörda och om någon stal hans videos så gjorde han så att dem blev suspenderade
3.inget hände efter alla videos han läkte utan han fick special tillgång till caspian i betan något som var speciellt till speciella personer
4.han spelar nu spelet utan problem
5.fick lite kontakt med honom och han sa att "zh1nt0" var helt ok med detta

han blev fullkomligt orörd efter alla videos han läkte och blev istället belönad

här kan man också läsa om en annan person som fick stora problem när han läkte video

http://www.product-reviews.net/2011/07/27/battlefield-3-alpha...

vilket får mig att undra ännu mera varför just "usamaftw" var orörd

jag gör den här tråden eftersom jag har sedan dag 1 viljat veta om detta och varför dem inte gjorde något när jag laddade upp videos av alphan

(gjorde en tidigare tråd om hur jag tycker att det är orättvist att han fick tillgång till caspian efter att han läkte videos tråden blev låst och jag fick inget svar alls varför om denna tråden bryter mot några regler lås den (har läst reglerna och det verkar inte som den här bryter mot några)

som sagt detta är något jag har undrat över sen jag fick veta om det

Permalänk
Medlem

usamaftws videos bevisar att DICE har infiltrerats av CIA

Permalänk

Om det verkligen var en "auktoriserad" läcka så förvånar det mig att det i sådana fall gjordes av en till synas efterbliven person med obefintligt ordförråd.

Till och med Robbaz hade varit en bättre "poster boy" för BF3.

Permalänk
Medlem

Kan vara ett stunt men det är inte viktigt. Smart och lite lustigt är det..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

UsamaFTW är bara ett konto, det är flera personer bakom det.

Kylen, som ligger bakom det mesta, fick lösenordet av någon till en Caspian Server som jag också hade tillgång till, vi fick gå in om vi lovade att inte sprida lösenordet eller ladda upp något. Vad är det första som händer när UsamaFTW fick tag på lösenordet? Några timmar senare ligger Caspian footage ute..

Och ja, det är något PR trick troligtvis, jag minns att jag pratade med Kylen när han hade laddat upp sin Caspian footage, då han hade gjort den privat för tillfället då han hade blivit tillsagd av zh1nt0 att det inte var okej, men sedan laddade fler upp Caspian och då gjorde han den Public igen

Hur som helst, dom första klippen från Alphan är jag 90% säker på var grov PR, synd bara att det var till dom noobsen som inte kan göra något ordentligt utan bara fjantar omkring

Frågan är, får han ut något av det? Ja och Nej, UsamaFTW kanalen har säkerligen fått varningar, då kan man ALDRIG sätta reklam på det, dvs inga pengar ifrån det kontot. Dock länkar han från sina UsamaFTW filmer till sin egna kanal, som inte har några varningar, på så sätt får han subscribers och kan senare eventuellt sätta reklam och tjäna pengar, så ja.. han får ut något av det

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

UsamaFTW är bara ett konto, det är flera personer bakom det.

Kylen, som ligger bakom det mesta, fick lösenordet av någon till en Caspian Server som jag också hade tillgång till, vi fick gå in om vi lovade att inte sprida lösenordet eller ladda upp något. Vad är det första som händer när UsamaFTW fick tag på lösenordet? Några timmar senare ligger Caspian footage ute..

Och ja, det är något PR trick troligtvis, jag minns att jag pratade med Kylen när han hade laddat upp sin Caspian footage, då han hade gjort den privat för tillfället då han hade blivit tillsagd av zh1nt0 att det inte var okej, men sedan laddade fler upp Caspian och då gjorde han den Public igen

Hur som helst, dom första klippen från Alphan är jag 90% säker på var grov PR, synd bara att det var till dom noobsen som inte kan göra något ordentligt utan bara fjantar omkring

Frågan är, får han ut något av det? Ja och Nej, UsamaFTW kanalen har säkerligen fått varningar, då kan man ALDRIG sätta reklam på det, dvs inga pengar ifrån det kontot. Dock länkar han från sina UsamaFTW filmer till sin egna kanal, som inte har några varningar, på så sätt får han subscribers och kan senare eventuellt sätta reklam och tjäna pengar, så ja.. han får ut något av det

ganska dåligt av dice måste jag säga eftersom dem la ut varningar om det sen säger "zh1nt0" om personen "musa" musa is going bye bye tror inte den personen fick det lätt efter detta

sen verkar det också som "kylen" har mw3 nu också om inte hans löfte om tidiga mw3 videos är en lögn efter detta så tror jag inte det det konstiga är vad som är så speciellt med honom han verkar som en helt vanlig person likadan ålder som mig och jag förstår inte hur dice låter honom leka terrorist i hans videos skriker alla ahkbar medan han spränger saker hur kan det vara bra reklam för dice? det konstiga är att han är från den sortens land så han är i princip racist mot sitt eget folk

tack iallafall för förklaringen verkar som att jag hade rätt då gjorde en tråd om detta och en i EA bettede sig som att han inte visste något och att jag skulle kontakta support ea support är det absolut värsta man kan gå igenom så det fungerade inte alls dem svarade inte på något

Permalänk
Avstängd

testade igen att skicka ett tweet till zhinto men inget svar är det någon som bryr sig om detta tycker själv att det är något att bry sig om

edit:ursäkta för dubbelpost

Permalänk
Medlem

Jag gillar iaf inte deras jihad snack i klippen
Btw, zh1nt0 accepterar vem som helst på BL

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag fick Lösenord till caspian border av en dice employee. Mina videos är kvar än idag. Mer kan jag inte säga

Fattar inte varför du fortfarande inte hat släppt detta ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

ganska dåligt av dice måste jag säga eftersom dem la ut varningar om det sen säger "zh1nt0" om personen "musa" musa is going bye bye tror inte den personen fick det lätt efter detta

sen verkar det också som "kylen" har mw3 nu också om inte hans löfte om tidiga mw3 videos är en lögn efter detta så tror jag inte det det konstiga är vad som är så speciellt med honom han verkar som en helt vanlig person likadan ålder som mig och jag förstår inte hur dice låter honom leka terrorist i hans videos skriker alla ahkbar medan han spränger saker hur kan det vara bra reklam för dice? det konstiga är att han är från den sortens land så han är i princip racist mot sitt eget folk

tack iallafall för förklaringen verkar som att jag hade rätt då gjorde en tråd om detta och en i EA bettede sig som att han inte visste något och att jag skulle kontakta support ea support är det absolut värsta man kan gå igenom så det fungerade inte alls dem svarade inte på något

Sjunker person(erna) verkligen så lågt? Och Dice står "bakom" detta? Om det stämmer så fyfan va respekten sjunker för Dice.
Varför ens provocera....

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Läckte min vän, ordet är läckte. Sår läker.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KyyyleN:

Jag fick Lösenord till caspian border av en dice employee. Mina videos är kvar än idag. Mer kan jag inte säga

Fattar inte varför du fortfarande inte hat släppt detta ännu?

efter allt elakt du sa och deras hot om ndan så nej jag kommer inte att släppa det

och varför följer du mig? varje tråd jag gör verkar du veta om

Permalänk
Medlem
Skrivet av KyyyleN:

Jag fick Lösenord till caspian border av en dice employee. Mina videos är kvar än idag. Mer kan jag inte säga

Fattar inte varför du fortfarande inte hat släppt detta ännu?

Du fick inte alls av DICE

Skrivet av zzcool:

efter allt elakt du sa och deras hot om ndan så nej jag kommer inte att släppa det

och varför följer du mig? varje tråd jag gör verkar du veta om

Tagga ner.. btw hot?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Du fick inte alls av DICE

Tagga ner.. btw hot?

ska inte gå in på det men vi hade en pm konversation

och vem gav honom lösenordet då?

robbaz fick ju lösenordet också tror det var av dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

ska inte gå in på det men vi hade en pm konversation

och vem gav honom lösenordet då?

robbaz fick ju lösenordet också tror det var av dig

Han frågade väl någon som var inne på servern bara, tror det bara var helt random

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Han frågade väl någon som var inne på servern bara, tror det bara var helt random

jo det är något man kan tro men eftersom han har runt 5 stycken i dice som vänner och sedan att ingen av hans videos blev nertagna så undrar jag annorlunda

Permalänk

Han är en grapp som gillar att tänja på gränserna, precis som alla andra. Han hade tur med dice/ea's pr avdelning så dem lät väl det ligga kvar, och jag älskar jihad snacket i bakrunden.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jo det är något man kan tro men eftersom han har runt 5 stycken i dice som vänner och sedan att ingen av hans videos blev nertagna så undrar jag annorlunda

Dom lägger till alla så du vet

Skrivet av Itchy Trojan:

Han är en grapp som gillar att tänja på gränserna, precis som alla andra. Han hade tur med dice/ea's pr avdelning så dem lät väl det ligga kvar, och jag älskar jihad snacket i bakrunden.

"Tur".. jo det kan man ju säga, med tanke på att det leder till en jävla massa pengar..

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

tänker samma som när jag såg förra tråden, hur fan orkar du? Jag kan förstå folk som håller på med konspirationsteorier där det faktiskt spelar roll, men om en pojkspoling får tillgång till en bana i ett datorspel 3 timmar tidigare än den andra pojkspolingen är som att jämföra vem som fick störst kaka...

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

"Tur".. jo det kan man ju säga, med tanke på att det leder till en jävla massa pengar..

Tur i den bemärkelsen att han skapade tillräkligt med publicitet att pr grapparna lät honom fortsätta.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

tänker samma som när jag såg förra tråden, hur fan orkar du? Jag kan förstå folk som håller på med konspirationsteorier där det faktiskt spelar roll, men om en pojkspoling får tillgång till en bana i ett datorspel 3 timmar tidigare än den andra pojkspolingen är som att jämföra vem som fick störst kaka...

Du vet ju inte ens vad det handlar om.. varför skriver du ens i denna tråd?

Skrivet av Itchy Trojan:

Tur i den bemärkelsen att han skapade tillräkligt med publicitet att pr grapparna lät honom fortsätta.

Den enda publiciteten han gjorde var att läcka ut gameplay som han inte fick, innan Alphan kom så var det ett skämt, han bröt sedan mot reglerna, och blev belönad.. hur går det ihop? Det är som att jag skulle råna en bank, åka fast, bli av med pengarna.. och sen bli belönad med Publicitet och inget straff

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Du vet ju inte ens vad det handlar om.. varför skriver du ens i denna tråd?

Du och den andra pojkspolingen fick mindre kaka än "Kyyylen"...

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Den enda publiciteten han gjorde var att läcka ut gameplay som han inte fick, innan Alphan kom så var det ett skämt, han bröt sedan mot reglerna, och blev belönad.. hur går det ihop? Det är som att jag skulle råna en bank, åka fast, bli av med pengarna.. och sen bli belönad med Publicitet och inget straff

Belönad tycker jag inte han blev, då det var många "random" personer som fick tidig tillgång till Caspian direkt från Dice eller genom andra vägar. Så jag skulle exemplifiera det som "att jag skulle råna en bank, åka fast, bli av med pengarna.. och sen--- inget straff.."

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Belönad tycker jag inte han blev, då det var många "random" personer som fick tidig tillgång till Caspian direkt från Dice eller genom andra vägar. Så jag skulle exemplifiera det som "att jag skulle råna en bank, åka fast, bli av med pengarna.. och sen--- inget straff.."

han fick caspian före lösenordet läckte ut till alla andra då servrarna inte var fulla sen så var han den enda som blev belönad för det

om han inte skulle bli belönad så hade han fått sitt konto suspenderat och aldrig mer kunna spela spelet han tjänade 15 000 subscribers på detta så jag håller mer zhrooms han blev belönad

Permalänk
Medlem

Vad fyller denna tråd för funktion förutom att göra oss alla oroliga över språkkunskaperna bland de yngre generationerna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av airhead:

Vad fyller denna tråd för funktion förutom att göra oss alla oroliga över språkkunskaperna bland de yngre generationerna?

det är precis det den gör

Permalänk

Jag blev bara förvånad över att de verkar valt just honom som enda som får lägga upp videos...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Big deal... Varför bryr ni er ens i första taget? Det är skillnad på att råna en bank och att posta ett videoklipp man inte får posta enligt DICE.... Dom verkade inte ha något emot det heller så ser inte problemet?

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

Ovanstående konversation måste vara bland det mest efterblivna jag någonsin läst i mitt liv.

Permalänk

Im crying over here. I laugh....its a game guys? a fucking game.

Spela istället och var tyst, istället för gnälla över vem som fick störst COOKIE cookie monster vinnner ändå!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●