Permalänk
Medlem

Battlefield 3 ett skämt?

Bad Company 2 + Battlefield 2 + Call of Duty = Sämre än Battlefield 2

EXTREMT Obalanserat
EXTREMT Dåliga Banor
Få banor
Värdelösa Game Modes
För mycket Onödiga Unlocks

Det finns ingen balans i huve taget i detta spel, mortars är OP, flygplan är onödiga, helikoptrar är värdelösa måltavlor
Banorna är extremt obalanserade, och helt efterblivet designade
9 Banor är för lite då majoriteten är helt värdelösa
Team Deathmatch är ett extremt stort skämt, jag har aldrig spelat något så efterblivet i något spel tror jag.. MW3 kommer vara oändligt mycket bättre
Alla fordon har onödigt mycket unlocks, 6st Unlocks till varje fordon är likadana, som man tvingas låsa upp och varje gång du ska spela måste du BYTA customization för olika speltyper såsom rush/conquest/små banor, vilket bara är onödigt dumt.
Det går alldeles för fort att ta rank 45, det är ett skämt jämfört med Bad Company 2 och Battlefield 2
Fel val av fordon till spelet
Coop Unlocks är för lätt att låsa upp och extremt korta banor, svårighetsgrad gör ingen skillnad knappt på score om ens någon
För många vapen unlocks, vem vill bläddra bland 10 olika sikten till varje vapen?
Ingen Autojoin
Splash damage finns knappt i spelet, en pistol gör mer splash damage än en raket
Repair tool är för snabb, disabled brinnande tank 50% hp + engineer som reppar vs en tank med 100% hp utan engineer som reppar.. då vinner tank + engineer
Så mycket dåliga och onödiga unlocks i allmänhet
Det enda Flashlight gör är att blända ens teammates

Hoppet är dock inte helt borta, patches för balance tweaks och Back to Karkand lär hjälpa lite, dock kommer Mortars fortfarande vara OP på Strike at Karkand så kommer den vara lika dålig som Operation Metro Conquest 64 Players. Lyckas DICE förstöra Strike at Karkand då är det en applåd till dom.

För den som tror sig veta mer än mig så är jag snart Rank 45 låst upp alla Unlocks till Fordon med 600 SPM, 6 K/D och spelat Battlefield sen 1942 Demot..

P.S. ett tips om du vill Vinna spelet.. spawna Engineer och ta en Pansarvagn så har du GARANTERAT en Most Valued Player Ribbon och du får 14 K/D

/Rage

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Bad Company 2 + Battlefield 2 + Call of Duty = Sämre än Battlefield 2

EXTREMT Obalanserat
EXTREMT Dåliga Banor
Få banor
Värdelösa Game Modes
För mycket Onödiga Unlocks

Det finns ingen balans i huve taget i detta spel, mortars är OP, flygplan är onödiga, helikoptrar är värdelösa måltavlor
Banorna är extremt obalanserade, och helt efterblivet designade
9 Banor är för lite då majoriteten är helt värdelösa
Team Deathmatch är ett extremt stort skämt, jag har aldrig spelat något så efterblivet i något spel tror jag.. MW3 kommer vara oändligt mycket bättre
Alla fordon har onödigt mycket unlocks, 6st Unlocks till varje fordon är likadana, som man tvingas låsa upp och varje gång du ska spela måste du BYTA customization för olika speltyper såsom rush/conquest/små banor, vilket bara är onödigt dumt.
Det går alldeles för fort att ta rank 45, det är ett skämt jämfört med Bad Company 2 och Battlefield 2
Fel val av fordon till spelet
Coop Unlocks är för lätt att låsa upp och extremt korta banor, svårighetsgrad gör ingen skillnad knappt på score om ens någon
För många vapen unlocks, vem vill bläddra bland 10 olika sikten till varje vapen?
Ingen Autojoin
Splash damage finns knappt i spelet, en pistol gör mer splash damage än en raket
Repair tool är för snabb, disabled brinnande tank 50% hp + engineer som reppar vs en tank med 100% hp utan engineer som reppar.. då vinner tank + engineer
Så mycket dåliga och onödiga unlocks i allmänhet
Det enda Flashlight gör är att blända ens teammates

Hoppet är dock inte helt borta, patches för balance tweaks och Back to Karkand lär hjälpa lite, dock kommer Mortars fortfarande vara OP på Strike at Karkand så kommer den vara lika dålig som Operation Metro Conquest 64 Players. Lyckas DICE förstöra Strike at Karkand då är det en applåd till dom.

För den som tror sig veta mer än mig så är jag snart Rank 45 låst upp alla Unlocks till Fordon med 600 SPM, 6 K/D och spelat Battlefield sen 1942 Demot..

P.S. ett tips om du vill Vinna spelet.. spawna Engineer och ta en Pansarvagn så har du GARANTERAT en Most Valued Player Ribbon och du får 14 K/D

/Rage

Förklara gärna lite mer "P.S. ett tips om du vill Vinna spelet.. spawna Engineer och ta en Pansarvagn så har du GARANTERAT en Most Valued Player Ribbon och du får 14 K/D"

Visa signatur

Asus P8P67 WS Revolution B3, Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II, Intel Core i5 2500K 3,3GHz, 2TB Samsung Ecogreen F4EG, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3, Fractal Design Newton R2, 1000W Modulär, Samsung SH-222AB, SATA Svart OEM, Windows 7 Ultimate, Corsair Graphite 600T Vit Corsair Graphite 600T Vit

Permalänk

Robert Bowling?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hus-musen:

Förklara gärna lite mer "P.S. ett tips om du vill Vinna spelet.. spawna Engineer och ta en Pansarvagn så har du GARANTERAT en Most Valued Player Ribbon och du får 14 K/D"

Tank är 10 gånger bättre än något annat fordon, det är superior in every way så att säga.

Val 1: Infanteri 7-3 i Stats
Val 2: Helikopter 3-4 i Stats
Val 3: Pansarvagn 17-0 i Stats (MVP Ribbon)

Vad väljer du?

Btw, "Server Patch R7 is being deployed, major fixes with it " nu inatt 2011-11-03

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur man orkar klaga så mycket gör ett eget j##la spel istället!!!!
P.s. Skaffa ett liv

/Rage

Permalänk
Medlem

Varför säga snart rank 45 när du har rank 38? Mer snart rank 39,40,41,42,43,44...

Permalänk
Medlem

Hur har du lyckats nå lvl 45 redan?
Kan det vara så att du spelar för mycket helt enkelt och tar spel för seriöst?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är kul och bra. Visst, nackdelar finns men tycker inte det påverkar mitt spelande så mycket.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

MW3? Du menar inte MW2 då?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Wall of text

Varför tar du inte det här med Dice killarna direkt?
Du har ju förfan halva foten inne.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Hur har du lyckats nå lvl 45 redan?
Kan det vara så att du spelar för mycket helt enkelt och tar spel för seriöst?

Fast om du kollar battlelog så är han bara på 38 inte 45 fattar inte vrf han säger det men...

Permalänk

tycker inte det är ens lika den grymma känslan i bc2. Jag jämnför bc2 som cs 1.6 och bf3 som CSS

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Hur har du lyckats nå lvl 45 redan?
Kan det vara så att du spelar för mycket helt enkelt och tar spel för seriöst?

Titta in leaderboards så får du se några som har tagit spelet över gränsen för seröst...

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/zhrooms/stats/17...

Du har överdrivit dina stats lite, men självklart blir allting bättre med lite krydda?

Vill såga din post lite men jag tror inte du är särskilt seriös, därför skippar jag den här tråden. Jag har gjort mitt.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Bad Company 2 + Battlefield 2 + Call of Duty = Sämre än Battlefield 2

EXTREMT Obalanserat
EXTREMT Dåliga Banor
Få banor
Värdelösa Game Modes
För mycket Onödiga Unlocks

Det finns ingen balans i huve taget i detta spel, mortars är OP, flygplan är onödiga, helikoptrar är värdelösa måltavlor
Banorna är extremt obalanserade, och helt efterblivet designade
9 Banor är för lite då majoriteten är helt värdelösa
Team Deathmatch är ett extremt stort skämt, jag har aldrig spelat något så efterblivet i något spel tror jag.. MW3 kommer vara oändligt mycket bättre
Alla fordon har onödigt mycket unlocks, 6st Unlocks till varje fordon är likadana, som man tvingas låsa upp och varje gång du ska spela måste du BYTA customization för olika speltyper såsom rush/conquest/små banor, vilket bara är onödigt dumt.
Det går alldeles för fort att ta rank 45, det är ett skämt jämfört med Bad Company 2 och Battlefield 2
Fel val av fordon till spelet
Coop Unlocks är för lätt att låsa upp och extremt korta banor, svårighetsgrad gör ingen skillnad knappt på score om ens någon
För många vapen unlocks, vem vill bläddra bland 10 olika sikten till varje vapen?
Ingen Autojoin
Splash damage finns knappt i spelet, en pistol gör mer splash damage än en raket
Repair tool är för snabb, disabled brinnande tank 50% hp + engineer som reppar vs en tank med 100% hp utan engineer som reppar.. då vinner tank + engineer
Så mycket dåliga och onödiga unlocks i allmänhet
Det enda Flashlight gör är att blända ens teammates

Hoppet är dock inte helt borta, patches för balance tweaks och Back to Karkand lär hjälpa lite, dock kommer Mortars fortfarande vara OP på Strike at Karkand så kommer den vara lika dålig som Operation Metro Conquest 64 Players. Lyckas DICE förstöra Strike at Karkand då är det en applåd till dom.

För den som tror sig veta mer än mig så är jag snart Rank 45 låst upp alla Unlocks till Fordon med 600 SPM, 6 K/D och spelat Battlefield sen 1942 Demot..

P.S. ett tips om du vill Vinna spelet.. spawna Engineer och ta en Pansarvagn så har du GARANTERAT en Most Valued Player Ribbon och du får 14 K/D

/Rage

Intressant läsning, hört talas om teamplay? En tank klarar sig aldrig mot ett kommunicerande squad. Repairtoolen behöver repaira så mycket den gör för tillfället då det kan förekomma engineer squads som bara matar ut RPG skott mot tanken, 2-3 välplacerade skott och tanken är ute. Varför behövs splash damage på rockets då rockets är till för att förstöra fordon, inte infanteri?

Om du inte gillar TDM (eller något annat gamemode) så spela inte det, rikta in dig på att spela något som tillexempel Conquest, eftersom att du är en så inbiten Battlefield spelare.

Förklara obalansen i spelet! Jag tycker att det är ganska balanserat!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Hur många banor som finns spelar väl ingen roll, lär väl ändå bli som BF2, typ 2-3 kartor som folk faktiskt spelar. (Operation Firestorm, Caspian Border)

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Söker man balans så är det INGEN som helst idé att spela spel som BF3 och liknande. Även om det är tråkigt så är det bara ett publicspel .)

Permalänk
Medlem

Gnäll gnäll gnäll. Kan inte vara kul att vara spelutvecklare.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Gnäll gnäll gnäll. Kan inte vara kul att vara spelutvecklare.

Du jag håller med dig ;D

Permalänk
Avstängd

skriv detta i battlelog och du kommer att få tusentals personer att attackera dig om inte man säger något bra om spelet då

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

skriv detta i battlelog och du kommer att få tusentals personer att attackera dig om inte man säger något bra om spelet då

Ja, det finns faktiskt folk som gillar BF3, hur jävla sjukt är inte det!

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Ingen överraskning att spelkänslan skulle bli sådär när varenda kula man skjuter iväg ska ha sin egen fysik och pinga rundor mellan dig och servern tills den dödar någon. Ett bra spel när man spelar med polare, ett bra spel rent grafiskt men ingen hit för spelare som är vana vid att vinna pga. ett bra aim.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanCo:

Ja, det finns faktiskt folk som gillar BF3, hur jävla sjukt är inte det!

säger bara att communityn inte är särskilt bra för att vara ärlig jag hatar den dem är elaka mot allt och alla om man inte säger bra saker om spelet

tycker själv spelet är en billig cod kopia och jag tycker själv inte om det är i level 20 nu har tröttnat dem sa att det skulle vara år av unlocks om zhrooms redan har kommit till 45 då kan det inte ta år att komma till 100

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

För den som tror sig veta mer än mig så är jag snart Rank 45 låst upp alla Unlocks till Fordon med 600 SPM, 6 K/D och spelat Battlefield sen 1942 Demot..

Du har alltså tagit dig till 45 i ett spel som uppenbarligen är värdelöst, samt tagit dig tiden att gå igenom flertal punkter och lägga upp en tråd. Något säger mig att du faktiskt tycker om det här spelet väldigt mycket.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Bad Company 2 + Battlefield 2 + Call of Duty = Sämre än Battlefield 2

EXTREMT Obalanserat
EXTREMT Dåliga Banor
Få banor
Värdelösa Game Modes
För mycket Onödiga Unlocks

Inb4 troll?

1. Spelade du BC2 när det släpptes? Där kan vi snacke mer obalans.
2. Den enda dåliga banan är som du skriver senare Metro conquest 64, men det är mest ett misstag från DICEs sida att man ens kan välja den som 64-spelar bana, verkligen inte gjord för det... Testat med 24 spelare?
3. Alla spellägen finns på alla banor, även om vi bara räknar med Rush och Conquest är det i min mening 18 rätt unika banor + Back to karkand kommer snart?
4. Vad vill du ha mer för game modes då? Eller menar du att alla är dåliga? Conquest med?
5. Tycker jag är gött för att kunna experimentera och anpassa vapenkombo efter situation. Det är dock lite omständigt att man inte kan ha till exempel 5 färdiga kits för varje klass, skulle underlätta.

Du skriver att Tanks är snabbaste vägen till mest K/D... Ja, på de banor som endast har 1 tank per lag skulle detta kunna stämma, om man är bra på att köra (vilket inte alla är) så jag skulle verkligen inte kalla det obalanserat. Btw, sluta ockuppera min stridsvagn! Ò.ó

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Men tjena, sluta spela om det är så farligt som du säger. Jag tvivlar dock VÄLDIGT kraftigt på att spelen du nämner är så dåliga som du påstår med tanke på att Miljontals andra människor spelar och faktiskt uppskattar dem. Det kanske är så att du har lite höga krav och borde fundera på att jobba inom spelutveckling och bygga fram ditt eget super spel. Du verkar ju ha en bra grund i alla fall.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

tycker inte det är ens lika den grymma känslan i bc2. Jag jämnför bc2 som cs 1.6 och bf3 som CSS

Håller med! Spelet är bra men det är inte alls samma känsla som det var i Battlefield 2!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

För den som tror sig veta mer än mig så är jag snart Rank 45 låst upp alla Unlocks till Fordon med 600 SPM, 6 K/D och spelat Battlefield sen 1942 Demot..

Underbart, här av vi Guden själv antar jag

Permalänk
Medlem

Haha, detta hände mig och mitt lag på en server där caspian border var igång. Ingen kom fram för att göra något. Som tur var hann jag lägga mig ner och krypa hela vägen till vårat objective och förstöra en. Då började alla rusa tillbaka för att döda mig så mitt lag kunde hjälpa mig med resten.

Men hade inte jag varit snabb på att gömma mig så hade det blivit precis sådär.
Tycker det är lite illa..

Men jag älskar BF3 ändå
Har 4servrar jag spelar på.

En för varje sort så jag kan variera när jag tröttnat på den ena