Permalänk
Medlem

6950 2b finns det?

Hej. Jag har ett Gigabyte Radeon HD 6950 2gb och vill ha ett till för att köra SLI inför Skyrim. Men det verkar ju inte finnas? Iallafall inte på Inet.se. Och jag vill även ha ett med referenskylaren! Vart finns dom?

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Kollat med något så otroligt som prisjakt?

Edit: Är du definitionen av lathet?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Finns inget du kan köra i SLI med då det är för nvidia.
Du syftar på Crossfire.
2GB finns men dålig åtkom på dem.
Referens designen är utgången och det finns bara eftermarknads kylare nu.

Vill du ha ref design får du köpa begagnat.

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Kollat med något så otroligt som prisjakt?

Edit: Är du definitionen av lathet?

Ja det har jag. Hittade ett grafikkort av just den typen jag sökte på en sida som hette "Intropris.se"
Den sidan kändes inte speciellt ärlig, eller hur?

http://www.intropris.se/default.asp?c=shop&supcat=2&cat=710&i...

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Permalänk

Känns inte som du kommer behöva ett extra kort till skyrim ändå efter att ha kollat systemkraven och sett teasers från det... är en konsol port anpassad för 5? år gamla konsoler och kommer funka prima på max med mindre än ett av kortet du har

Permalänk
Medlem

Windows 7/Vista/XP PC (32 or 64 bit)
Processor: Dual Core 2.0GHz or equivalent processor
2GB System RAM
6GB free HDD Space
Direct X 9.0c compliant video card with 512 MB of RAM
DirectX compatible sound card
Internet access for Steam activation

And the recommended requirements:

Windows 7/Vista/XP PC (32 or 64 bit)
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
4GB System RAM
6GB free HDD space
DirectX 9.0c compatible NVIDIA or AMD ATI video card with 1GB of RAM (Nvidia GeForce GTX 260 or higher; ATI Radeon 4890 or higher).
DirectX compatible sound card
Internet access for Steam activation

ka lanbonden har helt rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Känns inte som du kommer behöva ett extra kort till skyrim ändå efter att ha kollat systemkraven och sett teasers från det... är en konsol port anpassad för 5? år gamla konsoler och kommer funka prima på max med mindre än ett av kortet du har

Jasså? Ingen ide att jag köper ett nytt då? Härligt att höra, det var en polare som sa att jag skulle ha ett till!

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem

Ditt 6950 presterar i snitt 65% bättre än ett 4890 som är recommended för Skyrim. Dock så är recommended kraven för "high" och inte för "ultra" som jag minns det (har ingen källa på det just nu men tror jag läste det på bethesdas blogg eller något) Så att maxa bör inte vara några problem om inte hoppet mellan high och ultra är enormt.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.