Känns nästintill OMÖJLIGT att lära sig FLYG på BF3

Permalänk
Medlem

Känns nästintill OMÖJLIGT att lära sig FLYG på BF3

Som Topic lyder , så är jag jävligt frustrerad... HUR I H*VETE ska man hinna lära sig flyga när man får missilelock 20 sec after takeoff?

Känns som att det inte spelar någon roll vad jag gör ... blir plockad omgående... Tip och Tricks skulle uppskattas!!

mvh/
Seb

Permalänk

Har för mig att default server setting är att det krävs 8 spelare för att man ska kunna röra sig på kartan.

Denna kan (om jag inte missminner mig) ändras till 2, då skulle i princip du och en polare kunna öva på en tom server men det handlar nog om extremt mycket tur.

Känns ju som att "alla" servrar är fulla.

Bra frågeställning dock, råkat ut för exakt samma sak själv.
Har exakt 17 sekunder i jets.
#win

Permalänk
Medlem

Kunde hålla med dig för en vecka sen, men nu är det jag som börjar ta över lite i luftrummet. Mycket tack vare att man har stealth och missiler själv

Lite tips från mig:
*Styr med tangentbordet ELLER musen och du kan ändra DPI eller liknande med en knapptryckning. Det blir betydligt lättare att svänga då.

*Får någon LOCK eller försöker locka dig. Gör skarpa svängar till höger och vänster. Inte många som lyckas hålla kvar siktet då. Hjälper inte det så har man förhoppningsvis IR flares att skicka ut.

*Håll dig borta från marknivå i början. Det gör det svårare för icke flygdon att få in sikte på dig.

*Öva, öva, öva. Tar lite tid men man blir bättre. Speciellt när man börjar låsa upp alla tillbehör.

Visa signatur

Chassi: Corsair 500R CPU: 2500k CPU kylning: Corsair H60 GPU: 2 x SAPPHIRE HD 6950 2GB GDDR5 Moderkort: MSI Z68A-GD65 (G3) Ram: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz SSD: Corsair Force GT 120 GB PSU: Corsair AX 850W Gold

Permalänk

när de gäller planen _______
Skippa datamusen och kör endast med wasd och piltangenterna. gör skarpa svängar genom att trycka på "s" (sänk farten) hamnar typ överstegring å gör så att man svänger ganska snabbt. och slutligen innan man ger sig på andra plan så kan de vara ett tipps att ge sig på helikoptrarna

gällande helikoptrarna tror jag de finns ett co-op läge som man ska kunna köra å öva på dom inte säker har inte testat Co-op än.

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem

Det svåraste enligt mig är inte styrningen, det är momentet när man ska sikta, skjuta, och inte krascha pga. det. Jag kör inte FPS mode förrän jag vet att jag kommer att ha något i sikte, hur gör ni som är "Röde baronen"?

Permalänk
Medlem

Jag har försökt skjuta ner flyg med engineer.
Jag fick lock ett gäng gånger och missilen var på väg men då släpper dom bara sina ir flares tror jag det heter.
Efter några försök gav jag upp.
Själv lyckades jag flyga i 20 sekunder tror jag.
Jag är nog ingen flygare eller flygplansdödare så jag kör tank istället.
Det går lite lagom fort för mig.

Visa signatur

Livet är hårt men orättvist
i7 6700@4,6GHz - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance 3000Mhz DDR4 16GB - Radeon 290x Crossfire

Permalänk
Medlem

Noobquestion (ducka!) - Blev bombad av ett plan när jag satt i min tank. Är bomben något man låser upp? För när jag testade jetplan en gång så kunde jag bara använda kulsprutan (tror jag iaf).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Noobquestion (ducka!) - Blev bombad av ett plan när jag satt i min tank. Är bomben något man låser upp? För när jag testade jetplan en gång så kunde jag bara använda kulsprutan (tror jag iaf).

Ja, du låser upp lock on senare.
För övrigt kan jag bara hålla med, hade känslan att man gav sig på jetsen för sent när alla hade sina lock on rpgs och heat seeking missiler, men fick till slut mina flares. Gäller bara att vara tålmodigt. Direkt efter du har lyft kan ett tips vara att flyga direkt bakom några berg för några sekunder. Så du försvinner från deras view samt att dom kanske tappar intresse när du försvinner för dom. Sedan flyg inte direkt över hela kartan, försök hålla dig i utkanterna, så när du hör att någon försöker ta lock on på dig så kör du after burner därifrån =D Får helt enkelt spela passivt i början iallafall tills du får flares. Då kan du börja jaga på riktigt.

Edit: Om ni har samma problem i era attack helikoptrar, så är nog bästa tipset att försöka få en gunner plats med en pilot som har lite unlocks och kan flyga, får ni sitta med och förstöra några fordon så tar ni 300 poäng lätt och får era flares även där

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

För mig tog de typ 4 sec att lära mig flyga i BF3 med min Xbox 360 dosa.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ant3:

För mig tog de typ 4 sec att lära mig flyga i BF3 med min Xbox 360 dosa.

Tack för de konstruktiva tipsen och råden till oss som inte är lika fantastiskt duktiga och talangfulla som du!

Permalänk
Medlem

Den här postades på Battlelog, kanske något för TS?
http://www.youtube.com/watch?v=FkPsGauBb9s

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Tack för de konstruktiva tipsen och råden till oss som inte är lika fantastiskt duktiga och talangfulla som du!

Mitt tipps var ju att testa med en Xbox 360 dosa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

största felet många gör att de anvder flares för tidigt. att nån siktar på dig är inget problem. det är först när de skjuter som man bör använda flares. det märker man på att det låter annorlunda och att det ståt x for flares eller liknande i högerkant.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ant3:

Mitt tipps var ju att testa med en Xbox 360 dosa.

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter bara kaxigt och skrytsamt när du säger att du lärde dig flyga på fyra sekunder. Vad är fördelarna och nackdelarna med handkontroll? Har du testat med mus/tgb eller tgb/tgb? Hur är det i jämförelse i så fall?

Permalänk
Medlem

Se till och lås upp flares. Min polare kände samma sak som du, då drog vi in på en low-populated server och så fick han spöa mig tills hans fick flares sen flöt de på för honom i multiplayer

Permalänk
Medlem

Håller med det är ju närmast omöjligt att flyga plan och skjuta samtidigt. Har inga problem med att hålla mig i luften men så fort man ska skjuta så dalar det ganska fort

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Som Topic lyder , så är jag jävligt frustrerad... HUR I H*VETE ska man hinna lära sig flyga när man får missilelock 20 sec after takeoff?

Känns som att det inte spelar någon roll vad jag gör ... blir plockad omgående... Tip och Tricks skulle uppskattas!!

mvh/
Seb

låt någon med flares flyga heli, du sitter som gunner och plockar poäng tills du har unlockat flares och heatseeker, efter det så kan du fan skjuta ner allt i luften med havoc eller motparten.

Visa signatur

2600K -NH-D14 -Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB -ASUS P8Z68-V PRO - ASUS GeForce GTX 580DirectCU II + MSI GTX 580 - Corsair Obsidian 650D - Corsair AX 850W - Intel SSD 320 120GB
"Computers are a lot like aircondition - Doesnt really work with windows open"

Permalänk

Det är frustrerande i början innan man får flares för du har bara MG. Sen ska du släppa flares precis efter du hör att de skickat iväg missiler mot dig, men inte när de bara har lock. Om du släpper iväg flares direkt efter de skjutit iväg så hinner du få nya till nästa salva. Jag brukar inte köra så mycket med heat seekers faktiskt för det enda man gör är att berätta att man är i rumpan på dem o så börjar de svänga järnet. Jag brukar istället smyga in bakom och vänta till ett bra läge att dra iväg en rejäl salva med kulsprutan. De dör fort som satan då också. Kommer garant köra machine gun och ATG-missiler när jag låst upp dem.

Det värsta är att möta två piloter som samarbetar i luften när de på ens eget lag som flyger inte alls gör det. Då är det lika bra att skita i att flyga hela den rundan för du kommer inte ha en chans.

Ett annat värdefullt tips om du har problem med motståndarens mobile AA eller stingers är att flyga upp till runt 600-700 meter (eller vilken random enhet det nu är), håll dig på din egen planhalva och hoppas på att du ser motståndarflyget före de ser dig. Blir jag jagad av ett motståndarflyg så flyr jag hemåt och hoppas på att någon sitter i vår anti-air. Då blir det bara mos av motståndaren.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att kunna öva flyg och helikopter utan att gå in i en riktig server? Kan man plugga upp en övningsserver hemma på något sätt med en annan dator eller så?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

jets i bf3 är nog en av dom mer onödiga sakerna .....

Permalänk

Gå in på servern "Learn2Fly" lösenord: "reddit"
Där måste man be om tillåtelse att skjuta ner någon.
du frågar personen i fråga om ni vill ha en dogfight.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Som Topic lyder , så är jag jävligt frustrerad... HUR I H*VETE ska man hinna lära sig flyga när man får missilelock 20 sec after takeoff?

Känns som att det inte spelar någon roll vad jag gör ... blir plockad omgående... Tip och Tricks skulle uppskattas!!

mvh/
Seb

Ett tips är att gå in på en orankad server med kanske få människor? Då får du ju tid på dig att lära dig allt.
För mig tog det cirka 5 timmar med flygplanet att låsa upp precis allt, då är det ingen fara med missile lock, man klarar sig

Här har du tips på att underlätta din flygning (Kör såhär själv och det tog som sagt cirka 5timmar att låsa upp allting):
#11454490

Stavning
Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Gå in på servern "Learn2Fly" lösenord: "reddit"
Där måste man be om tillåtelse att skjuta ner någon.
du frågar personen i fråga om ni vill ha en dogfight.

du menar väl endå "Lrn2Fly" annars kommer du inte kunna hitta servern.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag har själv flugit alltid som mest i alla BF spel, sedan Battlefield 1942. Och de kunskaperna från BF42 men främst BF2 är bra i BF3. Nästan samma sak.

Saken är den att lära sig alla trix och knep för att bli av med fienden i röven och lura in honom i marken eller ett berg eller helt enkelt att du hänger honom i röven. Det är mycket och tänka på faktiskt. Men om du pallar, öva i BF2. Även om det inte är samma känsla är det till grunden mycket likt.

Annars är det bara fortsätta i BF3 och försök att öva, prova nya tekniker.

Ett stor tips är när man får Lock On från marken, alltså inget plan i röven, så flyg bara 1-5 meter ovanför marken. Precis som stridspiloter gör i verkligheten Så blir du av med den. Eftersom chansen är stor att du flyger bakom massa bråte så som hus mellan dig och personen som siktar på dig.

Så flyg lågt alltid, sedan för att skjuta på tanks stigs snabbt och högt, cirka 500 högt, sen dyk.

Permalänk
Medlem

En sak som är bra att veta är om det är ett flyg eller nån på marken som har lock på en. När det är på marken flyger jag bara rakt iväg för att komma ut ur range. Man märker att det är mark AA när det inte går att komma ur lock fast man svänger skarpt.

Sen brukar kulsprutan vara mer effektiv när man fått öva ett tag. Använder själv inte missiler längre då många redan lärt sig hur man tar sig ur lock eller använder flares rätt.

Permalänk
Skrivet av Andyah:

du menar väl endå "Lrn2Fly" annars kommer du inte kunna hitta servern.

Jaja, sitter på jobbet så har inte möjlighet att kolla upp saker.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Jag kollade på denna och lärde mig flyga helikopter lite bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=3tTPLrBc1NE

Visa signatur

Citera för snabbare svar.