Hjälp med vattenkylning för CPU (i7 2600k och corsair hydro h100)

Permalänk
Medlem

Hjälp med vattenkylning för CPU (i7 2600k och corsair hydro h100)

Tja! Är inte så jättegrym på datorer men grunden kan jag väl. Köpte datorn på komplett och efter ca 1 månad ville jag byta ut stockkylarn, så köpte Corsair's nya H100 kylare.. Monterade den, kopplade den.. Nu 1 månad senare tänkte jag testa fläktstyrningen som sitter på själva kylaren, å då funkar det inte. Det är en och samma hastighet hela tiden, händer inte ett skit när jag trycker på knappen. Nu undrar jag vad fan som är fel? Felkopplat eller beror det på att man måste ha något program för att kunna styra den kanske? Tacksam för svar! Datorn låter som en jävla traktor Bifogar en bild på själva kylaren.

http://www.techshout.com/hardware/2011/31/corsair-hydro-h80-h100-series-ensure-enhanced-cooling-performance/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nope :/ min har 11289403.. tack ändå

Permalänk
Medlem

Bara en snabb fråga då... Har du kopplat in fläktarna på pumpen?

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zniper:

Bara en snabb fråga då... Har du kopplat in fläktarna på pumpen?

Ja, om du menar fläktarna som kom med själva kylningen så är dom inkopplade, men jag fick köpa till en splitter för hade inte tillräckligt med uttag för fläktarna, har ett Cooler Master CM 690 II chassi så har 5-6 fläktar..:P som sagt, e inte så grym på sånt här..