Permalänk
Medlem

Rubberbanding

Rubberbanding, ja är det möjligt att spela på 64 players servrar utan detta otyg?

Permalänk
Medlem

Tveksamt då det är hos EA/Origin det ligger vad jag vet

Permalänk
Medlem

Det ska vara fixat i nästa serveruppdateringen enligt DICE.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Grejen är ju att det är serverlagg, jag pingar 2ms mot swec's server på battlelog, men det rubberbandar som fan. Har varit inne på andra servrar där detta är mycket mindre vanligt förekommande.

Permalänk
Skrivet av Ejziponken:

Det ska vara fixat i nästa serveruppdateringen enligt DICE.

Källa?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Det stämmer. I Server Patch R7 ska det vara fixat.

Fix for rubber banding
TDM/SQDM spawn point fix
2 crash fixes in end of round
Fix for connection problem when joining password protected servers
Removed vars.allUnlocksUnlocked once ranked server settings are enforced, this may come back in some form.

Edit: kan också säga att R7 kommer släppas live om ~15-30 minuter.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Det stämmer. I Server Patch R7 ska det vara fixat.

Fix for rubber banding
TDM/SQDM spawn point fix
2 crash fixes in end of round
Fix for connection problem when joining password protected servers
Removed vars.allUnlocksUnlocked once ranked server settings are enforced, this may come back in some form.

Edit: kan också säga att R7 kommer släppas live om ~15-30 minuter.

Finns tydligen r7 beta servrar uppe man kan testa, joinar en nu, återkommer.

//edit: starta mitt i en riktigt stor eldstrid, med ca 15 spelare inblandade + tanks osv, inget rubberbanding där, gjorde även ett kort spring test inget rubberbanding där heller, 64 spelare på caspian border

Permalänk
Skrivet av tomten51:

Finns tydligen r7 beta servrar uppe man kan testa, joinar en nu, återkommer.

//edit: starta mitt i en riktigt stor eldstrid, med ca 15 spelare inblandade + tanks osv, inget rubberbanding där, gjorde även ett kort spring test inget rubberbanding där heller, 64 spelare på caspian border

Japp. Mina servrar har R7 installerat nu. Dock får man inte göra reklam för sina servrar här på forumet, så tyvärr

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk

Vad är rubberbanding?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Det stämmer. I Server Patch R7 ska det vara fixat.

Fix for rubber banding
TDM/SQDM spawn point fix
2 crash fixes in end of round
Fix for connection problem when joining password protected servers
Removed vars.allUnlocksUnlocked once ranked server settings are enforced, this may come back in some form.

Edit: kan också säga att R7 kommer släppas live om ~15-30 minuter.

Jaha... och när fan kommer den då? :/

Permalänk
Skrivet av wartech:

Vad är rubberbanding?

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att dom syfta på fenomenet att på långsamma servers(?) så är det lite som att man dras bakåt när man springer, och om man stannar efter att ha sprungit kan man tilloch med dras bakåt, som om man hade ett gummiband runt midjan och någon bakom en drog i det

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Prison-Mike:

Jaha... och när fan kommer den då? :/

Den har redan släpps. Den installerades på mina servrar för 57 minuter sedan.

Skrivet av Lasergurka:

Antar att dom syfta på fenomenet att på långsamma servers(?) så är det lite som att man dras bakåt när man springer, och om man stannar efter att ha sprungit kan man tilloch med dras bakåt, som om man hade ett gummiband runt midjan och någon bakom en drog i det

Precis, som det låter - rubber banding (~gummi band). Du springer ex. framåt och allt laggar som satan och sen åker du tillbaka till där du var förut.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Hur vet man om en server man spelar på är uppdaterad?

Och att man inte får säga vilka servar man "äger" eller spelar på är ganska roligt men ser inte varför det skulle vara något problem.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Hur vet man om en server man spelar på är uppdaterad?

Och att man inte får säga vilka servar man "äger" eller spelar på är ganska roligt men ser inte varför det skulle vara något problem.

Vad jag vet så går inte det att se utan att ha tillgång till deras RCON Tool.

Jo det är lite skumt, men så är reglerna tills redaktionen bestämt sig om det ska vara tillåtet eller ej.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Den har redan släpps. Den installerades på mina servrar för 57 minuter sedan.

Precis, som det låter - rubber banding (~gummi band). Du springer ex. framåt och allt laggar som satan och sen åker du tillbaka till där du var förut.

Tack för era svar;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Det är rätt störande och jag upplevde det igår igen när jag spelade.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Det är rätt störande och jag upplevde det igår igen när jag spelade.

Då spelar du på en server som inte är uppdaterad med den senaste server uppdateringen. Den uppdateringen släpptes igår natt (~40 timmar sedan eller något sånt) och vad jag vet/sett så ska den ha fixat all problem med rubberbanding. Upplever du rubberbanding fortfarande så spelar du helt enkelt på en server som inte är uppdaterad... vilket är väldigt dåligt.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Sorry om nån redan nämnd dettas. Men vad jag fattat det som så rullade dom ut en FIX för detta idag? Har dock inte provat spela än. Har det blivit bättre?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av tomten51:

Rubberbanding, ja är det möjligt att spela på 64 players servrar utan detta otyg?

Det finns en (Microsoft-sanktionerad) fix för att minska lagspikes.
Tydligen kan rubberbanding alltså uppstå inte bara pga dåligt programmerade spel, utan även pga det kasst kodade windows.
Så mitt tips är att göra fixen, så har man så bra förutsättningar som möjligt klientmässigt.

Da fix:

- Open regedit
- Go to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile
- There will be an entry for network performance throttling, default value is 10; set it to FFFFFFFF (this is hex it will look like 0xFFFFFFFF to the right of the entry once you hit OK)
- Reboot

Permalänk
Medlem
Skrivet av cowabunga:

Det finns en (Microsoft-sanktionerad) fix för att minska lagspikes.
Tydligen kan rubberbanding alltså uppstå inte bara pga dåligt programmerade spel, utan även pga det kasst kodade windows.
Så mitt tips är att göra fixen, så har man så bra förutsättningar som möjligt klientmässigt.

Da fix:

- Open regedit
- Go to: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Multimedia\SystemProfile
- There will be an entry for network performance throttling, default value is 10; set it to FFFFFFFF (this is hex it will look like 0xFFFFFFFF to the right of the entry once you hit OK)
- Reboot

En vettig källa på den fixen?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Skrivet av frankof:

En vettig källa på den fixen?

http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/hbm9j/windows_7...

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Då spelar du på en server som inte är uppdaterad med den senaste server uppdateringen. Den uppdateringen släpptes igår natt (~40 timmar sedan eller något sånt) och vad jag vet/sett så ska den ha fixat all problem med rubberbanding. Upplever du rubberbanding fortfarande så spelar du helt enkelt på en server som inte är uppdaterad... vilket är väldigt dåligt.

SweClockers server...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

SweClockers server...

Okej :/. Jag har då inte märkt en enda server med senaste R7:an som lider av rubberbanding. Vad jag vet går det tyvärr inte att se vilken version en server har utan att ha tillgång till serverns RCON. R7 har versionsnummer 883137 för övrigt... kanske nån från SweC som kan svara på detta ifall dom installerat R7 eller inte.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

De flesta lär ju ha uppdaterat inom 1-2 dar, så det är inget att dividera om Har också märkt att det blivit mkt mindre rubber banding, faktiskt inte varit de på där jag varit inne idag, har vart inne på TV2 servrarna och i3D servrarna.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Lirade på en 64 tehran highway server nyss. Gick väldigt flytande. Jag har haft mycket lagg, speciellt på den banan förut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mas111:

Lirade på en 64 tehran highway server nyss. Gick väldigt flytande. Jag har haft mycket lagg, speciellt på den banan förut!

Den verkar vara värst drabbad av detta vad jag vet också.
Hoppas det blir bättre nu med patchen.

Grymt spel!

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Den verkar vara värst drabbad av detta vad jag vet också.
Hoppas det blir bättre nu med patchen.

Grymt spel!

Kan de bero på klienten? Jag har nämligen inte upplevt någon rubberbanding alls, inte ens för patchen? Däremot springa-runt-hörnet-för-att-dö lagget... men inte specifikt rubberbanding.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net