Permalänk
Medlem

BF3 - Jämföra vapen?

Har kommit fram till att jag saknar (eller är för korkad för att hitta) funktionen där man kan jämföra vapen. Menar här att jag skulle vilja jämföra Damage/Rate of fire m.m likt man gjorde i BC2. Jag antar att dom försökt göra alla vapen så verklighetstrogna som möjligt, men jag är ingen vapennörd och orkar inte forska om varje enskilt vapen. Någon kanske känner till en site som kartlagt detta?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Vi kan anta att de vapen du låser upp i samma "vapenklass" blir bättre för varje steg, dvs nästa vapen du låser upp som support i klassen light machineguns är bättre än de föregående, ganska logiskt om man tänker efter. Dock tror jag inte det finns någon diagram just nu och ärligt talat vill jag inte ha något heller.

Då kan alla spela med de vapen de vill utan att påverkas av det vapen som gör skulle göra "högst skada" enligt ett diagram. Slutar ändå med att säkert 90% av alla spelare kommer spela med samma vapen och klass, vilket i sig slutar med att man tappar intresset. Du kanske har hört citatet "okunnighet är lycka" eller rättare sagt "ignorance is bliss" som det blir direkt översatt till Engelska. Eller om vi ska citera Penny från The Big Bang Theory, "not knowing is part of the fun"

Om någon gång ett diagram skulle dyka upp, då ger det endast den individuella personen en kort "tidsbaserad" liten fördel tills alla andra får reda på det. Hur roligt skulle det bli det om vi alla sprang runt med samma klass, vapen och kit? Tänk på det.

Permalänk
Medlem

Damage kan man ju lite halv avgöra av 1. Kaliber 5.56, 7.62 osv och 2. Patronens längd 30mm, 51mm osv. Sedan får man ju jämföra rate of fire som du säger D: Skulle nog säga att bulletdropen är en funktion av längden på patronen precisionen en av kaliberns storlek... mina gissningar.

I bc2 så var ju deras ingame stats på vapnena helt skruvade inget stämde (samma sak i MW2). Det fanns inte något "bästa" vapen heller även om M60 var rätt stor innan nerf. Personligen efter att ha låst upp alla ingenjörsvapen i bc2 så körde jag med den första man hade, den med endast 20 skott. Tyckte den var skön en bra blandning mellan rof/dmg/acc.

Samma sak vågar jag säga gäller i BF3. Alla vapen är "bäst" på sitt sätt och det gäller att man hittar en som passar ens stil. Kan hålla med om att det vissa stilar som en majoritet av spelarna kan ha och därefter går vapen valet. Sen så finns de ju dem som alltid kör det senast upplåsta

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo