Ny Kylare till 5870 behövs!

Permalänk

Ny Kylare till 5870 behövs!

Suttit på mina två 5870 i en vecka ungefär och rent prestandamässigt är ju
CF inget att klaga på. Dock så har jag problemet att ett av korten har en
http://www.inet.se/artikel/5321633/arctic-cooling-accelero-xt...
kylare, den är ju fruktansvärt stor och medför att denna kort måste sitta underst
i ordningen. Det övre kortet har original XFX kylaren, som endast sitter o suger in en varma luften
som det nedre kortet spyr upp och blir överhettat (undre kortet har dock inga tempproblem).
Har även en 120mm som sitter o blåser in fräsch luft från sidan rätt på korten.

Det jag vill komma till är ju att det övre kortet behöver en ny kylare,
som inte sitter o sväljer gammal varmluft. P.g.a. moderkortets kanske nästan
efterblivet tajta PCI-E busar så är det väldigt ont om plats (knappt så att korten
får plats nu). Vill gärna ha tips på "små" smidiga kylare som kan tänkas funka med
det övre kortet.

Permalänk
Medlem

Denna kanske...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=609325

Vet inte om den är bra dock, men ganska tunn iaf.

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk

Får kolla in det, tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kollade in kylarn på Komplett.se, står att den inte supportar
XFX versionen av kortet.
Så där sprack det ju dumt nog.
Mer tips uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apmonster:

Får kolla in det, tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Den är riktigt bra, har testat versionen till 5970;an. Det enda jag störde mig på var den medföljande fläkten. Det är svårt att få till en push/pull konfiguration iom att pumpen sitter vid radiatorn.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Bra tips, dock överskrider alla kylarna måtten som går att använda :/
har väl mellan 30-35mm att spela på kort (kretskortet) till kort.
Finns det inte nån sorts PCI-e förlängare man kan köpa, och montera ett kort "liggandes"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apmonster:

Bra tips, dock överskrider alla kylarna måtten som går att använda :/
har väl mellan 30-35mm att spela på kort (kretskortet) till kort.
Finns det inte nån sorts PCI-e förlängare man kan köpa, och montera ett kort "liggandes"?

Nja, det blir nog svårt att hitta. Har du provat att sätta din 120mm fläkt att suga ut luft istället? Så inte varmluften samlas i chassit. Du kan också prova att sätta en bättre 120mm fläkt, jag hade liknande problem, men det löste sig efter att jag sätte en Scythe GT 1450RPM i sidan, den blåser på ordentligt med luft.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Nja, det blir nog svårt att hitta. Har du provat att sätta din 120mm fläkt att suga ut luft istället? Så inte varmluften samlas i chassit. Du kan också prova att sätta en bättre 120mm fläkt, jag hade liknande problem, men det löste sig efter att jag sätte en Scythe GT 1450RPM i sidan, den blåser på ordentligt med luft.

Kortet hade högre temp när 120mm fläkten sög utåt, därför jag vände på den.
Fläkten går i 1250RPM. Har monterat egna kylflänsar som blev över från
den andra kylaren på baksidan av den varma GPUn, ska testa att slänga på nån form av fläkt också och
se hur det klarar sig