Permalänk

Varför är alla så kassa?

Jag har lirat på Webhallen 07 Grand Bazaar en del, gillar inte så många kartor och här är det alltså bara Grand Bazaar som spelas i Conquest. Men oj vad många dåliga spelare det är? Alltså fattar dom inte vad spelformen går ut på eller är dom seriöst så här dåliga? Visst, kanske "bara" en vecka har gått men många har över 20 i rank och då måste man lirat en del. Jag trodde BF3 var ett spel där det var lite mera taktik, men det är väl som alla andra spel bara dom seriösa som vill spela mera med taktik.

Visst, kanske är svårare när man inte snackar med alla medspelare men man när man envist försöker ta en punkt och möter oöverkomligt motstånd måste man gå vidare. Själv försöker jag hänga med min stridgrupp (squad) så mycket det går och att man gör saker ihop, i alla fall två personer (stridspar), men alla springer runt som yra höns.

Jaja, ville väl egentligen bara snacka av mig, blir förhoppningsvis bättre.

Permalänk
Medlem

Lira också precis på de servrarna, plocka några mvp och en jävla massa poäng. Men spelmässigt så finns det ingen logik på de servrarna.

För att vara public så måste jag säga att Sweclockers & Netonnets servrar faktiskt erbjuder mer taktiska capture flag combats, samt jämnare matcher. Som det var nyss på Webhallen var det ett lag som vann i 3h streck...

Dock en sak har alla servrar gemensamt. Det är det förbannande jävla gummisnoddslagget som man blír helt tokig på att dom aldrig fixar! När fan patch fixar Bf3 detta?? Börjar bli fett segt

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Ja jag vet exakt vad du menar. Det irriterar mig väldigt mycket! Assaults som inte använder med-packs, Support som inte använder ammo-packs. Men det värsta av allt, INGEN använder Q (PC) för att target:a enemy vehicles eller ens enemy players överhuvudtaget.

Det känns som om alla bara bryr sig om att få kills. T.ex. snipers som ligger i bakgrunden och knäpper folk då och då, man får inte ens mycket Score för det. Visst i flesta spelen så ska snipern ligga där och skjuta folk men det funkar inte så i BF3. Tråkigt att folk som inte förstår sig på BF3 konseptet förstör för de som vill lira seriöst.

Permalänk
Skrivet av Ninami:

Ja jag vet exakt vad du menar. Det irriterar mig väldigt mycket! Assaults som inte använder med-packs, Support som inte använder ammo-packs. Men det värsta av allt, INGEN använder Q (PC) för att target:a enemy vehicles eller ens enemy players överhuvudtaget.

Det känns som om alla bara bryr sig om att få kills. T.ex. snipers som ligger i bakgrunden och knäpper folk då och då, man får inte ens mycket Score för det. Visst i flesta spelen så ska snipern ligga där och skjuta folk men det funkar inte så i BF3. Tråkigt att folk som inte förstår sig på BF3 konseptet förstör för de som vill lira seriöst.

Jadu... Vet inte vad som är mer sorgligt; konflikträdda prickskyttar som inte ens kan försvara en M-Com/flagga eller det faktum att du gnäller om spelsituationen i pub-servrar... Leta upp några att spela med, håll ihop med dem = profit???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prison-Mike:

Jadu... Vet inte vad som är mer sorgligt; konflikträdda prickskyttar som inte ens kan försvara en M-Com/flagga eller det faktum att du gnäller om spelsituationen i pub-servrar... Leta upp några att spela med, håll ihop med dem = profit???

Men va, du vet att det finns totalt 64 spelare i en server som max? Jag lirar alltid med kompisar, vi är ett gäng på ca 5-6 personer. Betyder det att alla andra på mitt lag lirar som man ska? Eller iaf inte ligger i bakgrunden och inte ens skyddar baserna?

Och du klagar på snipers i samma mening som du hoppar på mig om att gnälla? Vart har du lagt din logik?

Permalänk
Medlem

Varför är du så kass på att skriva en vettig tråd? Läste du inte varingen längst upp på denna forumsdel?

Permalänk
Medlem

Ja just det... Ändra till "Varför är merparten av spelarna i BF3 dåliga lagspelare"

ot: Många har nog spelat COD före och där finns nada teamplay. Sen drar de mig sig den hit och resultatet blir som följande. Är inte säker på när COD:4 kom ut men det var nog efter BF2s storhetstid så folk hade inte riktigt lärt sig egorunning än.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Jag spelade på Webhallen 06 Damavand Peak (dum bana egentligen) nu och fick lixom läxa upp mitt lag. Det första jag såg var att A punkten på "våran" sida av tunneln var tagen av motståndarna, det roliga var också att jag mötte flera medspelare som sprang ifrån A mot C. Man söker ju bara kills antar jag. (Sedan tänkte jag för mig själv på citatet: "Höjden av dumhet är att göra samma sak om och om igen och samtidigt förvänta sig ett annat resultat.")

Men efter att jag sagt att man snabbt ska ta C och sedan försvara A, B och C gick det bättre och vi vann 3 rundor i rad. Fanns några andra som tyckte som jag och det löste ju sig till slut. Själv fick jag på en runda 14-0 i Kill/Death då jag satt i tank för försvarade C med smarta medspelare som inte pushade för att ta D och E och dessutom lagade min tank när den fick skador.

Då var det riktigt teamwork.

Permalänk
Skrivet av hackeron:

Varför är du så kass på att skriva en vettig tråd? Läste du inte varingen längst upp på denna forumsdel?

Jävla besserwisser!

Permalänk
Medlem

Personligen gör jag inte mitt bästa. Gör man sitt bästa blir matcherna väldigt lika, jag försöker lalla runt och göra lite okonventionella saker, testa lite, lattja. Bruka även "leva mig in" och ligga och lägga typ "spärreld" utan att se nån och så vidare. Finns som sagt många anledningar, jag är inte dålig, men det är inte SÅ mycket roligare att vinna än att förlora, det är ungefär samma sak.

Ofta kan rentav de matcher där man förlorar stort vara de roligaste! då blir det ofta jävligt intensiva strider kring en enda spawnpoint, epic.

Permalänk
Medlem

Webhallen är det butiken webhallen i spelet eller?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

En sak som dom borde fixa, vinna ger inte så mycket... Vad är det 500 extra poäng vem bryr sig. Bara springa runt och fraga och samla score. Belöningen måste via större när man vinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är lite nyfiken, hur beter de sig (de som spelar dåligt)?

Och klaga inte på oss som inte använder Q, för det tar längre tid att spotta en fiende med Q än att döda den så det är inget annat än tanks/heli/flygplan som är värt att spotta (ofta)

Permalänk
Medlem

De är ju de som ät tjusningen med pub VHAMBAM thank you mam`Eller byt server till nån leet?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Vill du inte lira med / mot dåliga spelare, Lira på en stängd server ffs.
Att klaga när du själv väljer att spela på dom servrarna e rent hyckleri.
Skaffa dig ett vip nånstans o dra igång ventrilo så ska du se att du slipper såna som mig.

Kenny (en seriöst dålig spelare) Folkeryd

PS: E du seriöst så dålig på att bygga hissar?

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

Det är bara att inse att alla gör lite som de vill, vissa hjälper andra, andra sabbar för resten.
Hinner man inte trycka på Q för att det tar för lång tid....då vetefan.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

På Grand Bazaar försöker jag bara ta över och hålla B, Alleyway. Om någon annan flagga är lättare att ta bekommer mig inte

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Är lite nyfiken, hur beter de sig (de som spelar dåligt)?

Och klaga inte på oss som inte använder Q, för det tar längre tid att spotta en fiende med Q än att döda den så det är inget annat än tanks/heli/flygplan som är värt att spotta (ofta)

Helt stört resonemang. Du delar inte ut ammo å medpacks heller va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Erik/Out:

Jävla besserwisser!

Tack, det räcker så.

*tråd låst*

Jag låser tråden med hänvisning just till trådtiteln. Utan en bra och tydlig trådtitel blir forum oöverskådliga, det är i ert eget intresse att vara så tydliga som möjligt. Vill du gå igenom femhundra trådar bara för att ingen skriver bra titlar som du kan titta på och välja vad du vill läsa baserat på ditt intresse/tycke?

Kom igen, PM'a mig ett bättre namn så låser jag upp tråden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers