Lägre Upplösning utan svarta kanter aka "black bars"

Permalänk
Medlem

Lägre Upplösning utan svarta kanter aka "black bars"

Tjena! Köpt BF3 till min gamla going till dator, inte den bästa men den fungerar.
Iallafall, jag spelar ofta bf3 och får runt 35 - 60 fps med upplösningen 1600 x 900, allt avstängt och effekter på lägsta. Min skärm har full hd upplösning (1920 x 1080) och jag vill gärna köra med lite lägre upplösning som t.ex. 1280 x 720 för att få lite högre och stadigare fps, det gick bra på betan men nu får jag äckliga svarta kanter på vänster och höger sida?? Går det att fixa?

Lite specs..
AMD Phenom x4 2.3 GHZ
AMD Radeon 5770
RAM på 4g

Har senaste uppdateringen av Catalyst 11.10. Finns det någon som kan hjälpa mig? D:

Permalänk
Medlem

Kolla igenom CCC, ska finnas någonstans där du kan ändra skalningsalternativ.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Ah key tack ska försöka.. men ändras allting då elle? Kan man inte ändra skalnings alternativ på just bf3 ?

Permalänk
Medlem

CCC > Mina digitala platta bildskärmar > Egenskaper (digital platt bildskärm)
Där borde du kunna fixa det genom att ändra bildskalning och sätta den på "skala bild till full skärmstorlek"

Permalänk
Medlem

Problem fixat! Tack Oscar/Nizza

Permalänk

Kan nästan räkna ut att CCC är ngt för AMD kort... Har ett Nvidia 480 GFX och råkar ut för samma problem med att spelet inte skalar upp till fullskärm vid lägre uppösningar än vad skärmen är tänk för!

Vore YTTERST tacksam om ngn kan skicka mig i rätt riktning om hur jag löser detta!

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]