Permalänk
Medlem

battlefield 3 seg mus?

Känns som jag inte får någon bra precision i spelet vet inte varför.. någon annan ?

Permalänk
Medlem

Vsync på ?

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Nix av ..den e inte slö liksom bara dålig precision..köpte en ny mus pga de logitech g9 men kämnns likadant..funderar på om de kan va musmattan.

Permalänk

Släp-lagg? Beskriv problemet tydligt,

In-Game? Trasig matta? Dator prylar? Grafik-inställningar? etc.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Nix av ..den e inte slö liksom bara dålig precision..köpte en ny mus pga de logitech g9 men kämnns likadant..funderar på om de kan va musmattan.

Battlefield 3 har just nu negativ musacceleration som ej går att stänga av. Det är förmodligen detta du känner. Testa att röra musen långsamt typ 5cm, och sedan snabbt, så ser du att den går mycket kortare då.

För att minimera detta kan man sänka DPIn på musen, och höja mouse sensitivity i spelet. Det tar bort 90% av problemet, men för att bli av med det helt får man helt enkelt hoppas satt Dice patchar detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Battlefield 3 har just nu negativ musacceleration som ej går att stänga av. Det är förmodligen detta du känner. Testa att röra musen långsamt typ 5cm, och sedan snabbt, så ser de att den går mycket kortare då.

För att minimera detta kan man sänka DPIn på musen, och höja mouse sensitivity i spelet. Det tar bort 90% av problemet, men för att bli av med det helt får man helt enkelt hoppas satt Dice patchar detta.

Hmm okej, det är nog förmodligen det jag känner hoppas dom fixar de!

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Battlefield 3 har just nu negativ musacceleration som ej går att stänga av. Det är förmodligen detta du känner. Testa att röra musen långsamt typ 5cm, och sedan snabbt, så ser de att den går mycket kortare då.

För att minimera detta kan man sänka DPIn på musen, och höja mouse sensitivity i spelet. Det tar bort 90% av problemet, men för att bli av med det helt får man helt enkelt hoppas satt Dice patchar detta.

BF3 har något eget hopp-kok som inte jag vill kalla för " Mouse Acceleration ".

Sätt " Raw Input " på YES, att den hämtar mus-inställningarna från Windows så har man löst problemet en aningen.

Kom sedan ihåg att via Kontrollpanelen -> Mus, stänga av " Pekarens Precision ".

Sedan i mjukvaran som man fixar och trixar musen med så stäng av " Mouse Acceleration ".
-----------------------------------
Det som Marcusk beskriver är såklart helt rätt, men enligt mig är det en vane sak och har bara hjälpt mig från att dra musen rätt in i tangentbordet.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

Motion blur kan också orsaka släpig mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

BF3 har något eget hopp-kok som inte jag vill kalla för " Mouse Acceleration ".

Sätt " Raw Input " på YES, att den hämtar mus-inställningarna från Windows så har man löst problemet en aningen.

Kom sedan ihåg att via Kontrollpanelen -> Mus, stänga av " Pekarens Precision ".

Sedan i mjukvaran som man fixar och trixar musen med så stäng av " Mouse Acceleration ".
-----------------------------------
Det som Marcusk beskriver är såklart helt rätt, men enligt mig är det en vane sak och har bara hjälpt mig från att dra musen rätt in i tangentbordet.

Varför ska man stänga av "förbättra pekarens precision" .. tycker det går svårare att träffa på pricken då

Permalänk
Skrivet av add9400:

Varför ska man stänga av "förbättra pekarens precision" .. tycker det går svårare att träffa på pricken då

"Förbättra pekarens precision" är mus-acceleration och gör faktiskt raka motsatsen, om du däremot kört med det länge så har du vant dig och det får dig att tycka det som "rätt sätt" även om det är fel. Det bör alltid vara av.

Permalänk
Medlem

Alltså det känns som om musen rör för mycket.. typ som halva skärmen... alltså att du inte kan dra musen sakta över hela skärmen utan den tar så stora "skutt".

Permalänk
Medlem

C:\Users\Documents\Battlefield 3\settings

Ändra med Notepad++

GstInput.MouseSensitivity 0.500000
GstInput.Scheme0Sensitivity 0.000000
GstInput.Scheme1Sensitivity 0.000000
GstInput.Scheme2Sensitivity 0.000000

Spara

Är den fortfarande alldeles för seg ändrar du GstInput.MouseSensitivity till ett högre värde

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Tackar,ska prova det men är inte det likadant som att ändra muse sensen ingame ?