BF3 hänger sig efter 10-15m, flasha grafikkort?

Permalänk
Medlem

BF3 hänger sig efter 10-15m, flasha grafikkort?

Jo jag har det klassiska felet att spelet hänger sig efter 10-15 min spel. Ofta när jag är i jets.
Har läst om flashing av grafik kortet. MEN kan nån förklara hur jag gör detta? och vet ej hur jag ska ta reda på vilken tillverkare för mitt grafik kort är.
Jag har GTX 580, men vet ej om det är Asus.gigabyte eller något annat. Så om någon har lust att berätta steg för steg hur jag kan flasha mitt grafik kort vore det SUPER schysst

Assiterar med titel
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Eyesnipe:

Jo jag har det klassiska felet att spelet hänger sig efter 10-15 min spel. Ofta när jag är i jets.
Har läst om flashing av grafik kortet. MEN kan nån förklara hur jag gör detta? och vet ej hur jag ska ta reda på vilken tillverkare för mitt grafik kort är.
Jag har GTX 580, men vet ej om det är Asus.gigabyte eller något annat. Så om någon har lust att berätta steg för steg hur jag kan flasha mitt grafik kort vore det SUPER schysst

Behöver också hjälp!!!

...med att du skriver bättre trådtitlar. Vi har alltför ofta på senare tid sett slarvigt skrivna trådtitlar vilket gör att forumet blir extremt svåröverskådligt. Det ökar dina chanser att få hjälp om du skriver bättre titlar.

Vi kommer att börja låsa trådar med dåliga titlar, om vi måste. Så hjälp oss att bibehålla forumet på en hög nivå, ok?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

ok

Skrivet av Lan:

Behöver också hjälp!!!

...med att du skriver bättre trådtitlar. Vi har alltför ofta på senare tid sett slarvigt skrivna trådtitlar vilket gör att forumet blir extremt svåröverskådligt. Det ökar dina chanser att få hjälp om du skriver bättre titlar.

Vi kommer att börja låsa trådar med dåliga titlar, om vi måste. Så hjälp oss att bibehålla forumet på en hög nivå, ok?

Ber om ursäkt om detta. visste bara inte vad jag skulle ha för titel

Permalänk
Medlem

Hög temp i chassit..

Skrivet av Eyesnipe:

Jo jag har det klassiska felet att spelet hänger sig efter 10-15 min spel. Ofta när jag är i jets.
Har läst om flashing av grafik kortet. MEN kan nån förklara hur jag gör detta? och vet ej hur jag ska ta reda på vilken tillverkare för mitt grafik kort är.
Jag har GTX 580, men vet ej om det är Asus.gigabyte eller något annat. Så om någon har lust att berätta steg för steg hur jag kan flasha mitt grafik kort vore det SUPER schysst

Har du kollat så att din temperatur inte är för hög i chassit?..

mvh

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Eyesnipe:

Ber om ursäkt om detta. visste bara inte vad jag skulle ha för titel

Lugnt, hjälper dig denna ggn. Tänk på det nästa gång. Tror dock att detta (trådtiteln som jag lade upp baserat på din fråga i första inlägget) inte är ditt problem i detta fallet, att det hänger sig alltså.

Mer sannolikt ngt annat.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyesnipe:

Jo jag har det klassiska felet att spelet hänger sig efter 10-15 min spel. Ofta när jag är i jets.
Har läst om flashing av grafik kortet. MEN kan nån förklara hur jag gör detta? och vet ej hur jag ska ta reda på vilken tillverkare för mitt grafik kort är.
Jag har GTX 580, men vet ej om det är Asus.gigabyte eller något annat. Så om någon har lust att berätta steg för steg hur jag kan flasha mitt grafik kort vore det SUPER schysst

Hej, för att vi ska kunna kunna hjälpa dig på ett bra sätt underlättar det om du skriver din fullständiga dator spec.

CPU
Minne
OS version och om du kör 32 eller 64 bit? Om du kör 32 bit OS så kan det vara problemet.
PSU
Moderkort
osv...

Hur hänger sig spelet? Startar datorn om? Kraschar spelet men windows lever? Vad händer när det kraschar?

Har du kollat temperaturer på CPU och Grafikkort med t.ex. MSI Afterburner och Realtemp?

Vilken browser kör du? Testa att stänga av hårdvaruaccelerering i browsern.

Vilket antivirus kör du? Om du har någon avancerad suite så kanske det är bättre med MSE?

Har du överklockat något? Om så är fallet testa utan överklock.

Ladda hem senaste drivrutinerna till ljudkortet och senaste BIOS till moderkortet.

Om du kör ett 32 bit OS så kan det vara problem med att minnet inte räcker till se länk:
http://www.sweclockers.com/forum/123.../#post11532910

Kör du med UAC? Testa utan.

Stäng av alla program som du inte behöver ha igång, allt för att få så få saker att felsöka som möjligt.

Permalänk
Medlem

jo

CPU: Intel sandy bridge 2600k 3.4ghz EJ överklockat
Minne: 16g ram minne
OS version: Windows 7 64 bitars
Grafik kort Nvidia [asus] gtx 580, EJ överklockat
Moderkort: Asus Sabertooth p67
Hårdisk. Samsung SSD 120gb

Använder Internet explorer och när jag spelar BF3 har jag inte igång något annat.

mer info om det som händer.
Och spelet hänger sig, bilden fryser, Och jag kan inte göra ett skit, krävs att jag ctrl-alt-Del för att kunna komma ut och stänga ner spelet . Så det är endast spelet som kraschar inte hela datorn.
Och nej har ej kollat värmen på Cpu eller Gpu, visste inte med vad nu ska jag göra det dock.

Permalänk
Medlem

om det är asus

Om ni har Asus kort och Asus gamer OSD installerat ta bort det så bör det hjälpa (gjorde för mig iallafall hittade info ngnstans på nätet kommer inte ihåg vart riktigt) och om inte det funkar testa o ta bort doctor utilityn me

Permalänk
Medlem

troligen värme relaterat. när jag låter mitt kort sköta fläktarna automatiskt får jag krasher..ställer jag in fläkten manuellt på fullflås så gott som redan från början krashar det inte, elr vääääldigt sällan iaf.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

troligen värme relaterat. när jag låter mitt kort sköta fläktarna automatiskt får jag krasher..ställer jag in fläkten manuellt på fullflås så gott som redan från början krashar det inte, elr vääääldigt sällan iaf.

Det är ej värme problem tror jag, värmen håller sig vid 60-70 C när BF3 är igång. normalt enligt mig? har kollat på Asus hemsida för nedladdningar av drivrutiner för mitt gpu kort gtx 580 men dem har ej något för gpu bios. Så står kvar på ruta 1 igen hmm

Permalänk
Medlem

Det finns en miljon orsaker till krascher i bf3 om du läser runt lite... spelet är buggat. Det kan vara vad som helst som är felet. Allt ifrån att punkbuster krockar med ljudkortet på moderkortet till att grafikkortet är fabriksöverklockat. Överväger själv att sluta spela pga instabiliteten.

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Medlem

Till er som får "BF3 has stopped working"

Hade det felet ganska ofta, oftast vid start av MP innan bannan ska laddas, eller när banan bytes.

Gick över till win7 64bit och problemen försvann.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaval:

Till er som får "BF3 has stopped working"

Hade det felet ganska ofta, oftast vid start av MP innan bannan ska laddas, eller när banan bytes.

Gick över till win7 64bit och problemen försvann.

hehe :/ använder redan win7 64bit

Permalänk
Medlem

Mitt kraschar minst varje kvart alternativt att det blir blåskärm. ))

Fungerade fint vid releasen - bättre iaf.

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk

Har samma problem, hur flashar man ett 6970?

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att flasha sitt kort om inte tillverkaren har gått ut med att kortets firmware innehåller buggar.

Firmware har inget att göra med enksilda spel. Funkar andra spel, är det fel på drivrutiner/bf3.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Jag köpte BF3 idag och är så otroligt besviken... Har också haft mängder med problem med blue screens och frysningar. Datorn är precis nyformaterad dessutom. Har haft datorn nästan sedan Sandy Brigde hade release och inte haft en enda blue screen.. Jag tror knappast att det är hårdvaran som börjar krångla nu efter 10 månaders flitigt användande, nej det är spelet som är halvklart. Förbannelse att de kan släppa ett halvklart spel!

Jag tänker inte röra BF3 försen origin försvinner vilket det aldrig kommer göra.. så jag kastade 400 kr i sjön men jag överlever!