Permalänk
Medlem

Bf3 PROBLEM!

Bara bf3 som håller på så här.. någon som kan ha en aning om vad det för för fel?

Spelet hackar, folk kan döda mig även då för mig de har ryggen imot och sedan efter jag har dött så vänder de sig om. =/
kan inte flyga något då det hackar extremt mycket då..
Verkar inte vara något problem med internet använder bara en jävligt liten del av den.. Ingen annan på nätverket som ens har dator igång.
Grafikkortet arbetar på 60-70%, har nu 11.10 drivers, testat senare också..

Kollar man på filmen så märker man av lagget mest när jag springer brevid byggnaden.. och kolla skotten, hoppar mellan 4 kvar-12kvar-4 and so on..

Det händer inte alltid.. bara ibland.. testat flera servers.. samma problem.. en vacker dag så känner jag inte alls av det..
Det händer bara online! Måste vara server problem?!?!?!

Testat alla servers från Sweclockers till random servers med 13-40piing.. same problem everywhere?!
Kvaliten på filmen är dålig då jag orkar inte sitta 40 min o loada upp på youtube

Bild på hur det ser ut på grafikkortet och internet användningen under spelning.

Video på lagget!

http://www.youtube.com/watch?v=zhKlnvDJodA

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

testa att installera om, men jag kan inte garantera något...

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Bara bf3 som håller på så här.. någon som kan ha en aning om vad det för för fel?

Spelet hackar, folk kan döda mig även då för mig de har ryggen imot och sedan efter jag har dött så vänder de sig om. =/
kan inte flyga något då det hackar extremt mycket då..
Verkar inte vara något problem med internet använder bara en jävligt liten del av den.. Ingen annan på nätverket som ens har dator igång.
Grafikkortet arbetar på 60-70%, har nu 11.10 drivers, testat senare också..

Kollar man på filmen så märker man av lagget mest när jag springer brevid byggnaden.. och kolla skotten, hoppar mellan 4 kvar-12kvar-4 and so on..

Det händer inte alltid.. bara ibland.. testat flera servers.. samma problem.. en vacker dag så känner jag inte alls av det..
Det händer bara online! Måste vara server problem?!?!?!

Testat alla servers från Sweclockers till random servers med 13-40piing.. same problem everywhere?!
Kvaliten på filmen är dålig då jag orkar inte sitta 40 min o loada upp på youtube

Bild på hur det ser ut på grafikkortet och internet användningen under spelning.
http://img43.imageshack.us/img43/4707/battlefieldproblem.jpg

Video på lagget!

http://www.youtube.com/watch?v=zhKlnvDJodA

Om ditt grafikkort bara går i 60-70% kan det vara det som är problemet, ett 6950 sa nog jobba på 100 procent nästan hela tiden i BF3.

Har du HT påslaget prova stäng av det det har hjälpt för många inklusive mig själv.

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk

Vad har du för internetleverantör och hastighet?

Permalänk

Stäng av hyper threadingen i bios, det löser ofta lite hackande. I övrigt är det ett mycket dåligt programmerat spel så om du är känslig för buggar och att spelet inte svarar som det borde så är det tyvärr inget du kan göra. Det kanske blir lite mindre dåligt om några patchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meanis:

Om ditt grafikkort bara går i 60-70% kan det vara det som är problemet, ett 6950 sa nog jobba på 100 procent nästan hela tiden i BF3.

Har du HT påslaget prova stäng av det det har hjälpt för många inklusive mig själv.

Körde på medium inställningar för att testa. då låg den på 60-70%, annars high/ultra så ligger den på 99% och fps runt 50-60.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Vad har du för internetleverantör och hastighet?

Telia, 8mb's

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"