Permalänk
Medlem

Push n Pull - Fråga ang skruvar

Hej!

Har en Corsair Cooling Hydro H60 och ska köpa 2st fläktar för att köra Push and pull på.

Frågan är då, vilka skruvar behöver jag skaffa? På Corsairs hemsida fick jag denna information:

"I want to run push/pull with my Hydro Series Cooler, what screws will I need for a second fan?
The screw thread and length are 6 x 32 x 1 1/4"

#6 machine thread, 32 TPI (threads per inch), 1.25 inches in length."

Kan någon hjälpa mig tyda detta så hade det varit super schysst!

Tack på förhand!
Mvh

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Hej!

Har en Corsair Cooling Hydro H60 och ska köpa 2st fläktar för att köra Push and pull på.

Frågan är då, vilka skruvar behöver jag skaffa? På Corsairs hemsida fick jag denna information:

"I want to run push/pull with my Hydro Series Cooler, what screws will I need for a second fan?
The screw thread and length are 6 x 32 x 1 1/4"

#6 machine thread, 32 TPI (threads per inch), 1.25 inches in length."

Kan någon hjälpa mig tyda detta så hade det varit super schysst!

Tack på förhand!
Mvh

Lättaste är att ta en skruv med dig å gå in på en dataaffär, järnhandel eller vad du nu kan ha för affär som säljer skruvar nära dig, de gjorde jag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Lättaste är att ta en skruv med dig å gå in på en dataaffär, järnhandel eller vad du nu kan ha för affär som säljer skruvar nära dig, de gjorde jag

Tack för tipset! Får göra det.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Tack för tipset! Får göra det.

Jag kör med 2skruv från varje håll, ett i varje hörn vill säga. Funkar fint, och inga vibrationer eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Tack för tipset! Får göra det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_case_screws

6/32 är tum-storlek, det är samma som den vanligaste skruven i datorn, den grovgängade som sitter på chassi, för att hålla grafikkort, hårddiskar m.m.
Den fingängade till vissa moderkort och alla optiska enheter är M3.

Du vill alltså ha 1,25tum långa 6/32-skruvar med samma gängor som vanliga datorskruvarna.

(1 1/4 inch * 2,54 = 3,175mm, dygt 3cm långa låter väl rätt för att gå genom fläkt och in i radiatorn.)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar! Kör med "Zened"s lösning förtillfället och det funkar prima!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Aha, jag tyckte det såg konstigt ut med 2 skruv, en i varje hörn, eftersom fläkten fortfarande har 4 hörn, men han menade att det satt skruv i två av hörnen som var diagonala mot varandra och de andra två var tomma Då funkar det såklart!

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Tackar för alla svar! Kör med "Zened"s lösning förtillfället och det funkar prima!

Glad att höra att det fungerar