Cooler Master Hyper 212 Plus till Intel i5 2500K?

Permalänk

Cooler Master Hyper 212 Plus till Intel i5 2500K?

Vad tror ni om att kyla en Intel i5 2500K med en Cooler Master Hyper 212 Plus? Skulle den kyla tillräckligt? http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-master-hyper-212-pl...

Permalänk
Medlem

Det går finfint!

Permalänk

Jag köpte en sån kylare till min nya dator(i5 2500K). Kärnorna brukar ligga runt 30-35 grader i idle.

Fläkten som är till Hyper 212 plus har dock ett litet jobbigt ljud när den går i för höga varv. Ska nog byta ut den till en Gentle typhoon 1450 rpm när de någon gång får in såna. Noob som jag är så hade man cpu fan control disabled i BIOS så den gick jämt för fullt, haha. Fatta att man störde sig innan man upptäckte det.

När du ska montera Hyper 212 så kolla in instruktionsvideon på youtube så går det enklast. Inte så jobbigt så länge man tar det lugnt och är metodisk.
http://www.youtube.com/watch?v=hSq_xbxsm7Q

En liten nackdel var att med corsair vengeance minnen kan man bara montera fläkten på ena sidan av radiatorn, tyvärr på den sidan där den kommer närmast chassifläkten.

Jag gav 250 kr för min så det var en billig kyllösning för att komma ifrån stockkylaren.

Permalänk

Min 212+ funkar perfekt med mina Venegance, tror det beror på vad du har för moderkort.

Permalänk
Skrivet av Predator123:

Min 212+ funkar perfekt med mina Venegance, tror det beror på vad du har för moderkort.

Jag har ett MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 med alla 4 minnesplatser upptagna så kylflänsarna ifrån minnena gör så att man inte kan montera en fläkt på den sidan. Efterklok så borde man kanske köpt LP-minnen istället.

Permalänk
Medlem

Har kört 212+ med 4 höga venegence minnen på Asus P8P67 utan problem med kollisioner.
Och 212+ är en utmärkt budget kylare, SB i5 är inte direkt några effekt monster som det är heller.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

går det att klocka med en hyper 212 plus?

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Permalänk
Medlem

ja det går men jag skulle rekommendera en noctua nh-d14

Visa signatur

Raaaaaaajt

Permalänk
Medlem

Och jag säger att noctua är överskattat och du kan köra på en 212 + helt ok!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Och jag säger att noctua är överskattat och du kan köra på en 212 + helt ok!

vad menar du är överskattat med noctua nh-d14? den är bäst bar none

Visa signatur

Raaaaaaajt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skvic:

vad menar du är överskattat med noctua nh-d14? den är bäst bar none

Bara för att den håller ned graderna nåååååågot bättre (ok, den är bättre) så är den endå hypad över alla mått. En 2500k klarar 212 + lätt att hålla sval. Det skulle vara annorlunda ifall det var en av de där nya CPUerna på LGA 2011 eller något.

Permalänk
Medlem

Jag kör min prolle i 4,5 Ghz med 212 plus. Kommer aldrig över 60 C i load och ligger runt 35 C idle. Är skitnöjd över denna kylare!

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C