Hur många överväger att sluta spela pga instabilitet?

Permalänk
Medlem

Hur många överväger att sluta spela pga instabilitet?

Less som f** på bf3, krascher, blåskärm, alla möjliga disconnects och buggar...

Kan inte spela i mer än en kvart utan att det kraschar... funkade hyfsat när spelet var helt nytt, men sedan senaste patchen är det meningslöst att spela.

Någon fler som funderar på att bojkotta tills de fixat problemen?

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Medlem

Ifall det inte löser sig inom 1-3 månader så har man nog tröttnat ja.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Har snart 50h playtime och inte har jag haft en massa blåskärmar eller annat har fått att det slutat att svarat nån gång annars funkar det hur bra som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Inaktiv

Du kände att det var nödvändigt att ha en tusende tråd om just detta?

Permalänk

Gör en omröstning?
Jag har faktiskt aldrig varit med om att bf3 kraschar! Har inte spelat i några 50h, men kanske 10, och det fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå TS. Jag har spelat ~60 h utan större problem men i dag har jag haft 3 frysningar som gör att jag måste starta om datorn för att komma ur.
Känns ganska märkligt då jag inte ändrat något sen tidigare och då har det fungerat bra förutom ibland då BF3 slutat svara. Det gör att BF3 är hyffsat frustrerande program att ha att göra med.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med spelet alls. Allting flyter på jättebra!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kört över 50 timmar och Battlelog/Origin har fungerat perfekt sedan release, inga blåskärmar eller dylikt, endast ett par "bf3.exe has stopped responding", vilket har hänt totalt kanske 10 gånger

In-Game så har det väl endast varit rubber band lagget, vilket är borta vad jag vet sedan senaste server patchen

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av fikkser:

Less som f** på bf3, krascher, blåskärm, alla möjliga disconnects och buggar...

Kan inte spela i mer än en kvart utan att det kraschar... funkade hyfsat när spelet var helt nytt, men sedan senaste patchen är det meningslöst att spela.

Någon fler som funderar på att bojkotta tills de fixat problemen?

blåskärm skall väll inte spel klara av att fixa, troligen har du någon trasig drivrutin eller trasig hårdvara.

Permalänk
Medlem

det enda jag stör mig på är att banorna blir tråkiga så snabbt.
kan verkligen inte spela mer än en runda på vissa banor, känns som att dom inte försökt för fem öre.

Permalänk
Medlem

Spelet är stabilt. Mest troligt att det är något fel på din hårdvara. Ser att du har/haft problem med att prime95 fryser enligt en tidigare tråd du skapat. Ser du sambandet? Men Bojkotta du om du tror att det gör någon skillnad.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Avstängd

70+ timmar en handful krasher.
inga bekymmer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Alla jag känner som har spelet har inga bekymmer med det, förutom servrarna då, så det måste vara era datorer eller mjukvaror det är fel på.

Permalänk
Medlem

Har inga problem

Visa signatur

Intel 2600k@4,6 2xHD6870

Permalänk
Medlem

Viktigt att man har en helt stabil dator med ett så pass tungt spel som BF 3 faktiskt är, har inte haft några problem alls

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Spelet går som bara den, flyter på bra.
Tror dom flesta som har problem har det med värmen i lådan.

Permalänk
Medlem

kanske, kan bara köra på sevrar utan pb och det är inte kul...

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk

det som får mig att överväga att sluta är inte instabilitet utan på grund av dessa j*vla delay kills...vet inte hur många gånger jag blivit dödad fast jag vart bakom skydd.

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem med BF. Några craschar på release-dagen. Nu ingenting. Har spelat ca 17 tim.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Har spelat i 27h (om jag minns rätt) och i princip inga krascher eller problem alls
Lite buggar känner jag ibland men inte så ofta, de flesta buggs jag har känt har varit i Operation Metro (vilket för övrigt inte är en speciellt roligt mapp enligt mig, speciellt inte i CQ). Men som sagt får man väl tänka på att det är ett nytt spel, men har inte hittat en ända bugg som stör spelet (förutom i OM).

Permalänk
Medlem

På mina 26h speltid så ha spelet kanske kraschat 2 gånger. I början var det en del rubberbanding men det verkar vara löst nu, tycker det fungerar riktigt, riktigt bra. Likadant för flertalet kompisar, ingen instabilitet eller krascher förutom några enstaka.

Erfarade att det skulle vara mycket värre efter att spelet inte gick för fem öre på någon front i betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Du kände att det var nödvändigt att ha en tusende tråd om just detta?

Hahahah så rätt, säger som många andra också har inte sedan den dag som bf3 släpptes haft något problem med spelet. Det lilla jag kan klaga på är att någon enstaka gång flimrar skärmen grön några millisekunder inget som stör mig för fem öre.

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Skrivet av Gathor:

Ifall det inte löser sig inom 1-3 månader så har man nog tröttnat ja.

qft.

Permalänk
Medlem

Har knappt kört något pga av: Battlefield3 har slutat att fungera.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Största felet för dom som har problem är antagligen SBS, felinstallerade eller inte uppdaterade drivisar.
ostabila överklockningar osv osv...
Inte haft något problem sen release förutom lite stuttering men det försvann när jag stängde av HT.

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem

Har inte haft problem annat än lite rubberbanding men som sagt det var på caspian på ryska servrar så det kan jag vara utan

Håller med om att flesta problemen beror på felinstallation, överklockning, drivrutiner, nåt program i win som krockar inget som en ren installation av windows inte skulle lösa.

Jag har inte formaterat på ett bra tag över ett år tror jag å jag har inga problem, jag har överklockat grafikkort och även haft processorn överklockad men då det inte gav nåt i spel så kör jag den stock nu med mycket bra temps istället

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inga frysningar, ingen blåskärm och bara en gång har programmet slutat svara, helt ok enligt mig. Men å andra sidan har jag inte haft en enda blåskärm på den här riggen sen jag köpte den i januari.

Permalänk

Låter som problemet ligger hos dig och din hårdvara. Har själv inga krascher och BSOD, enbart att bf3.exe slutar svara lite då och då.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

BF3 är en förolämpning mot alla spelare (särskilt ni BF-fans) som förväntar sig att DICE ska fixa gamla klassiska problem från tidigt 90-tal

Mitt första BF-spel var BC2 och blev mer irriterad ju mer jag spelade, när det började pratas om BF3 så trodde ju alla man spelade med att nu är snart dom här hitreg/netcode problemen ett minne blott

Sen kom BF3, som en spottloska i ansiktet

Permalänk
Medlem

bara noobs som får blå skärm tbh imo