Permalänk

Battlefield, PC eller PS3?

Är de stor skillnad på spelet på ps3 och pc? Vad är det som skiljer mer än grafiken och fler spelare?

Mina komponenter:
Modekort: http://www.inet.se/artikel/1901909/msi-870a-g54-am3
AMD phenom2 x4 955 3,2 ghz black edition
Corsair VX 550W
4 gb ram 1600 mhz
Grafikkort Powercolor hd 4670 512 mb

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Tangentbord xD

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Skrivet av Meisam:

Tangentbord xD

Gillar mest att spela på PC för jag är så ovan med handkontroll. Problemet ligger i att jag kommer behöva spela på low i sådant fall.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

PC om du har en bra PC nog att spela på högre grafik än Medium.
Annars PS3, enklare och billigare.

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Medlem

PC

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Gillar mest att spela på PC för jag är så ovan med handkontroll. Problemet ligger i att jag kommer behöva spela på low i sådant fall.

Sa inte DICE att konsolerna ändå bara var jämförbara med low?

PC btw

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Även med mina komponenter?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Enda fördelen med konsolerna som jag ser det är att det inte finns några restrictions dvs, får bara finnas ett visst antal recons, no rpg, no claymore mm mm som vissa servrar har. Sen är det ingen som fuskar heller!

Annars är allt bättre på PC.

Permalänk
Skrivet av Tyrgrim:

Enda fördelen med konsolerna som jag ser det är att det inte finns några restrictions dvs, får bara finnas ett visst antal recons, no rpg, no claymore mm mm som vissa servrar har. Sen är det ingen som fuskar heller!

Annars är allt bättre på PC.

Recons, claymore?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

PC.

64 spelare, mus + tangentbord, bättre grafik även om du kör på low.

Win!

Permalänk
Medlem

Kör PS3, du kommer inte tycka det är kul med ditt HD4670 när den dippar ner till 20 FPS på caspian border.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag vill inte vara negativ elr så men... Det här snacket om att det är bättre grafik på low än vad det är på konsoller är skitsnack ^^ Ps3
grafik är betydligt bättre än Bf3 på low.

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

PC om du köper ett nytt grafikkort, annars kommer det knappt funka på low

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

med din dator skulle jag satsat på PS3, det kommer lagga på low med ditt grafikkort

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Kör PS3, du kommer inte tycka det är kul med ditt HD4670 när den dippar ner till 20 FPS på caspian border.

Måste hålla med där. Om det inte finns ett nytt grafikkort med i budgeten så kör på ps3.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Är de stor skillnad på spelet på ps3 och pc? Vad är det som skiljer mer än grafiken och fler spelare?

Mina komponenter:
Modekort: http://www.inet.se/artikel/1901909/msi-870a-g54-am3
AMD phenom2 x4 955 3,2 ghz black edition
Corsair VX 550W
4 gb ram 1600 mhz
Grafikkort Powercolor hd 4670 512 mb

Kör på PC, köp bara ett 6870 kort and you're good to go
http://www.inet.se/artikel/5409065/powercolor-radeon-hd6870-1...

Permalänk
Medlem

Dra ur graffen ur PS3an och sätt den i datorn, vips.

(går det ens?)
(teoretiskt?)

Visa signatur

Desktop|Corsair HW 850W 80+|ASUS P8P67 PRO REV 3.1|I5 2500K(4.4Ghz OC)|Scythe BIG Shuriken|
Corsair Vegeance DDR3 8GB|W7 Ultimate|OCZ Vertex 2 120GB|3TB HDD|XFX Radeon HD6970 2GB GDDR5|
Notebook|ASUS N56VZ + 256GB M4 SSD|

Permalänk
Avstängd

Största problemet är väl som zhrooms säger att spelet suger.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crispin:

Dra ur graffen ur PS3an och sätt den i datorn, vips.

(går det ens?)
(teoretiskt?)

Nej. Och det skulle inte räcka ändå. Grafikkretsen i PS3:an är ganska kass i dagens mått mätt. Dock optimeras spelen på ett helt annat sätt på konsol och kan utnyttja hårdvaran effektivare. Tror PS3:an i grunden bygger på Geforce 7800 med 256MB ram, inte så mkt att hurra för.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Jag vill inte vara negativ elr så men... Det här snacket om att det är bättre grafik på low än vad det är på konsoller är skitsnack ^^ Ps3
grafik är betydligt bättre än Bf3 på low.

Fast nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Jag vill inte vara negativ elr så men... Det här snacket om att det är bättre grafik på low än vad det är på konsoller är skitsnack ^^ Ps3
grafik är betydligt bättre än Bf3 på low.

gick in dice ut officielt med att low är likadant som konsolerna kör?

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

Konsolerna har samma grafik som pc på low ja, enligt DICE. Köp på pc. Grafikkort kan du ju alltid uppgradera i framtiden.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Low på PC ser ju bra mycket bättre ut än va spelet gör på konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Jag vill inte vara negativ elr så men... Det här snacket om att det är bättre grafik på low än vad det är på konsoller är skitsnack ^^ Ps3
grafik är betydligt bättre än Bf3 på low.

Men du får det i halva upplösning än vad en PC matar, på en bra mycket större skärm, sluta snacka skit.

Permalänk
Entusiast

Väldigt vad alla snöar in sig på grafiken, hur du än gör så är den bättre än på bfbc2, så förbättring blir det iaf. Dock måste du ladda ner HD-textures, annars blir det skräp.
Nu har jag ju inte någon ps3a men jag har en xbox 360 och jag har spelet till både den och min dator. Skillnaden spelmässigt är att det är ett helt annat tempo på konsol, aningen lägre än på dator. Och som alla vet, det är svårare att sikta på konsol, nej låt mig rätta mig, det tar aningen längre tid att sikta på konsol, vilket eliminerar de flesta snipers som bara ligger och förstör spelupplevelsen. Dessutom är det färre spelare vilket innebär att det är lägre risk att folk får för sig att ligga i en buske och irritera hela matchen. Det är också otroligt mycket lättare att flyga med handkontroll.

Dock vet jag inte riktigt vilket jag vill rekommendera, för det så så jäkla kul på båda, iaf nu efter att jag har lärt mig hantera tangentbordet. Det är också ett plus för konsol, det är så sjukt mycket lättare att trycka på rätt knapp. Är man inte van så är tangentbordet ett helvete.
Där har du massor av fördelarna med konsol, eller nackdelarna om du inte delar samma åsikter som jag, men jag kan tyvärr inte ge dig ett svar på vad du ska köpa, båda är skitkul