BF3 Invertera mus för helikopter men inte för plan?

Permalänk
Medlem

BF3 Invertera mus för helikopter men inte för plan?

Tjo,

När jag lirade BF2 så kunde jag invertera musen där jag ville och inte där jag inte vill göra det.
Kan man inte göra det i BF3?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

flyga med musen? ambitiöst

har tyvärr ingen aning

Permalänk
Medlem

Är ju olika binds om du sitter i helikopter eller flygplan.. så bara binda tvärtom där du vill ha det..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Bra fråga. Själv har jag delat upp det och kör copter med tngt-bordet samt plan med handkontroll (flyga med mus blir kaos för mig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Är ju olika binds om du sitter i helikopter eller flygplan.. så bara binda tvärtom där du vill ha det..

Men hur exakt? Du får gärna göra det och förklara för mig sen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ja det går, det är bara att ändra i options, markera vilken axel som du vill ändra och dra musen åt "rätt" håll, jag gjorde det på helikopter kontrollerna. Funkar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

In i keybindings -> välj "In jet" -> välj att binda pitch up -> dra musen neråt (eller hur det nu blir) -> (eventuellt överflödigt) gör motsvarade för "pitch down" -> var säker på att det står "AXIS 0 Y" i båda rutorna. -> kontrollera att det funkar -> undvik att döda mig om allting har fuckat ur :>

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Då får jag t

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Då får jag testa

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Sötast
Skrivet av blade80:

Tjo,

När jag lirade BF2 så kunde jag invertera musen där jag ville och inte där jag inte vill göra det.
Kan man inte göra det i BF3?

En sidofråga - har du provat att flyga med wasd+piltangenter ?

Tycker det är grymt mycket lättare

Permalänk

Jag har löst det genom att inte flyga jets

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

En sidofråga - har du provat att flyga med wasd+piltangenter ?

Tycker det är grymt mycket lättare

Jo alltså, även med dessa då

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

märkte också detta fenomen.
Kör med joystick, slog på inverted så när ja drar joysticken neråt i helikopter så lyfter den upp nosen.

Sen körde jag alla binds tvärtom på jets, höger blir vänster, o vänster blir höger osv.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Tycker det är mycket lättare att flyga helikopter med musen än piltangenterna. Däremot flyger jag plan med piltangenterna.

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Medlem

Men det funkade bra i alla fall. Även om det inte står någon skillnad i bindsen så blir det olika håll på styrningen beroende på om man drar musen upp eller ned när man bindar om dom. Men då tycker jag det var mer logiskt att välja som i BF2 att man hade invert mouse-valet på varje typ.

Men hur är det sen med olika vyer, kan man bara se de två olika som man togglar med på C-tangenten. chase-camera eller vad den heter eller innuti?

Samma här, i BF2 så hade man 4 olika lägen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Men det funkade bra i alla fall. Även om det inte står någon skillnad i bindsen så blir det olika håll på styrningen beroende på om man drar musen upp eller ned när man bindar om dom. Men då tycker jag det var mer logiskt att välja som i BF2 att man hade invert mouse-valet på varje typ.

Men hur är det sen med olika vyer, kan man bara se de två olika som man togglar med på C-tangenten. chase-camera eller vad den heter eller innuti?

Samma här, i BF2 så hade man 4 olika lägen.

Saknar att se bakåt, typ omöjligt att veta om man har någon bakom sig om inte någon spottar. Helt plötsligt skjuter nån rakt in i motorn med kulsprutan när man e flyger runt lungt och spanar. Och pang så e man disabled direkt.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080