Battlefield 3 Problem med två datorer 1 Telia ADSL uppkoppling ?

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 Problem med två datorer 1 Telia ADSL uppkoppling ?

Har sökt med lykta för att hitta ett svar på vad som går galet, Jag och min bror försöker spela Battlefield 3 samtidigt, vi sitter på Telia ADSL.
Spelar vi 1 åt gången så går det hur bra som helst men så fort vi försöker spela samtidigt så blir en av oss kickade, Det kan alltså räcka med att 1 av oss idlar i Origin inloggad så blir det Your connection to the server has timed out etc etc...eller så händer det inget. Men det är inte några problem alls när vi kör 1 åt gången, Någon som har ider om vad som spökar ? har för övrigt inga problem med att spela samtidigt i andra spel.

Det vi har kikat på är : Brandväggar,virusprogram,portar

Permalänk

Hej Stäng av Upnp i routern
Så fixar det sig nog.

Permalänk
Medlem

Hade detta på ett LAN! Det är Punkbuster som är buggigt... man får manuellt starta de olika Punkbuster-klienterna med olika portar, alternativt joina i samma Party som du skapar i ComCenter.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem

hmm, Exakt vad har upnp med 2 klienter att göra?, Samma sak blir alltså när dator 1 "försöker" spela dead island och jag dator 2 försöker spela BF3, alltså är det något med origin..kan det fortfarande vara punkbuster då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimwall:

hmm, Exakt vad har upnp med 2 klienter att göra?, Samma sak blir alltså när dator 1 "försöker" spela dead island och jag dator 2 försöker spela BF3, alltså är det något med origin..kan det fortfarande vara punkbuster då?

När jag och ett par polare körde på samma nätverk så fungerade det inte med Bf3. Vi gick in och stängde då av upnp i routern. Sen hade vi inga fler problem med det. Så testa och se.

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem

Okej får testa det, är bara nyfiken på vad man löser med att slå av det, och vad skillnad mellan 1 eller 2 klienter gör.
För övrigt så funkar inte BF3 alls idag :\, varför är det så mycket problem med spelet ??