6850CF problem i spel, dödar för hjälp...

Permalänk
Medlem

6850CF problem i spel, dödar för hjälp...

Börjar bli lite trött nu på mina grafikkort. Det verkar inte vara någon riktig ordning på dem. När jag spelar Battlefield 3 så jobbar i stort sett bara ena kortet. Det andra ligger på ca 10% och har en Core clock på 300MHz, jag menar wtf? Den ska vara 820!!?. Det laggar till och med på sämsta grafiken. Vet inte vad jag ska göra, har prövat med allt. Har senaste drivrutinerna, CF-brygga+ström inkopplat, CF påslaget i CCC.

Jag menar, även om min X4 Phenom 3,2GHz faskar så borde den väl fixa LOW i 1680x1050 och inte droppa under 50fps eller?

Vet inte vad jag gör för fel asså, kan man återställa grafikkorten på något sätt ifall jag lyckats fucka up någonting i CCC eller MSI afterburner? Eller måste jag ominstallera hela dumburken?

Sjukt tacksam för svar, börjar bli lite irriterad, allting står i sign, förutom CPU klocken som numera är 3,2GHz.

Permalänk
Medlem

Har du provat installera 11.9 CAP4? En användar profil för just bf3 som gör cf skalning bättre.
Har själv två 6850 och när bara mitt ena kort jobbar brukar jag tabba ur en gång så hoppar det igång :/

Permalänk
Medlem

tanka nyaste drivers, nyaste cap4. Och din cpu flaskar inte på långa vägar. De är inte förns vid dubbla 6970/gtx570/580 som phenom2x4 börjar tendera att flaska....

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

hade samma problem

stängt av ULPS?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Fixade nya drivisar, och så funka det lite random, hade redan provat med typ 5st olika. Men processorn hänger ändå inte riktigt med på de större banorna, får ibland drops ner emot 45Fps precis som man kan se i SweC test när de kör på medium, min phenom klarar inte av att upprätthålla minimum 60fps..