Cooler Master Hyper 212 Plus i Fractal Design r3 chassi?

Permalänk
Medlem

Cooler Master Hyper 212 Plus i Fractal Design r3 chassi?

Hej!

Jag funderar på att beställa en Cooler Master Hyper 212 Plus till min i7:a. Frågan är om jag behöver ta ut moderkortet för att montera denna kylare i Fractal Design Define r3 chassit? Eller är hålet på baksidan tillräckligt stort?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Nej, det ska inte behövas. Jag hade inga problem att montera min kylare med moderkortet i chassit.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Funkar bra

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några problem.

se signatur

Permalänk
Medlem

Utmärkt, ni som har denna kylare, är ni nöjda? Är den hyffsat tyst? Tänkte annars först välja Arctic Cooling freezer Pro rev 2 men denna verkar ha fått gott omdömme!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Det är en prisvärd budgetkylare, det är finns inte så mycket att säga om den egentligen.
Den kyler bra och är tyst.

Permalänk
Medlem

Försökte mig på att montera den igår.

Inga problem med att få plats men när det var dags att skruva fast flänsen i moderkortet så vägrade en av skruvarna ta gänger. Tidvis kändes det som att den gick i men efter att ha spänt de andra så åkte den ut igen!?

Efter en massa tid så tog jag bort allt igenom och då såg jag att den ena skruven/muttern där skruven vägrade ta gänger var helt utan gänger!? Anledningen till att det tidvis hade känts som att den tog gänger var helt enkelt för att det var lite tryck.

Och nä, jag slet inte isönder gängerna utan den var helt slät.

Får se hur Inet hanterar detta men det var verkligen inte kul att hålla på att fibbla så mycket runt CPUn.

Hade mottorn haft gänger så ser det ut som att kylaren ändå varit relativt lätt att montera.

En sak jag uppmärksammade var dock att när jag tog av kylaren så fanns det ställen där kylarpastan inte lagt sig och därmed bildat luftbubbla. Detta trotts att jag tog ganska mycket kylpasta. Man får ju säga att denna kylare är allt annat än helt plan. Vid andra försöket såg jag såklart till att smeta ut pastan lite mer men det gör ju ingen skillnad nu när jag fick ta av allt igen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide