Permalänk
Medlem

Hjälp

Hej!
Jag har en Acer Aspire m1641 som jag tror att moderkortet har pajat på.
blir ingen bild på skärmen fast allt lyser på datorn och hårdisken processor fläkten och grafik fläkten startar.
vat att skärmen funkar och att hårdisken är ok. Har testat och tatt ur grafikkortet och sätt kabeln i moderkorts utaget. har även testat att ta ur ett ram minne men inget funkar.
Nu till min fråga. Är det någon som vet om ett sådant här moderkort skulle funka Asus PTGD1-LA HP PN 5188-1672 S775 M-ATX socket 775

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Har du testat med en annan skärm och kabel mellan dem? Det är ju inte säkert att felet sitter i själva datorn.
Du säger att du vet att skärmen funkar, men om du inte har testat den med en annan dator efter att problemet uppstod så kan man ju aldrig veta säkert.
Kan du länka moderkortet? misstänker att du skrivit fel någonstans, jag hittar inget asus kort med det namnet.
Tänk också på rubriken.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Förlåt för den dåliga rubriken.
Jag har testat skärmen och kabeln med en annan dator och då funkar den fint.
Moderkortet jag skrev om hittade jag på tradera här är länk

Permalänk
Medlem

Jag tror att det kommer funka, men kan inte garantera det. Jag kan inte hitta ditt nuvarande moderkort eftersom det ju inte har sålts separat så jag kan inte bekräfta vilken typ av RAM minne det är och vilken typ av grafikkorts interface det har. Baserat på socketen så är det dock troligen PCI-E och DDR2, vilket matchar kortet på tradera.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Ok tack så hemskt mycket för att du tog dej tid och kolla upp detta åt mej.

Ska bjuda på det kortet och hoppas att jag får det hyffsat billigt.