Permalänk
Medlem

ny processorkylare

Tjenare!

-jag ska köpa en ny processorkylare och vet inte riktigt vilken men har funderat på http://www.inet.se/artikel/6308747/be-quiet-darkrock-advanced-c1 men är inte helt säker än, men går det att sätta dit en extra fläkt? för det följer ju bara med en fläkt :/

tackar i förhand!

Permalänk
Medlem

Den ser bra ur.
Att sätta dit en extra fläkt skulle jag tro går, sedan brukar jag även byta original fläkten till t.ex gentle typoon då de är tystare och flyttar mer luft.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är bara att köpa till en likadan fläkt, de verkar vara väldigt tysta och flytta bra med luft, så det ska inte behövas byta.

Däremot går ju priset upp minst en hundring om du köper till en fläkt, så det kan vara idé att titta på andra kylare som redan har med två fläktar isf, om det inte är utseendet du går på, för den är ju rätt snygg

Men för det priset som blir om du köper till en fläkt så har du i princip en Silver Arrow med två tysta 140mm-fläkter inkluderade.

Hänger på om du har plats för en så stor kylare och hur höga minnen du har. Annars finns ju HR-02 Macho som mest bygger på bredden bakåt i lådan, kan vara problem med höga kylflänsar på moderkortet där enligt en recensent, men jag har inte läst om det problemet på andra ställen. Bägge dessa kör med fläktar som ligger en bra bit lägre i ljudnivå än andra motsvarande i luftflöde.

Jag tror ju att Be Quiet'en duger alldeles utmärkt dock, det är itne många grader skillnad man får om inte man ska överklocka en massa, då börjar de andra jag länkade dra ifrån i kylning.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

köp en Noctua NH-D14, har själv en sån och den fungerar skitbra! sitter redan 2 fläktar på den också som annars hade kostat strax över 400kr

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

tack för svaren
ska fundera och kolla lite mer innan jag bestämmer mig

Permalänk

Noctua... Bra med temps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL - Black Pearl, 3x Noctua 140mm | Minne: Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 (CL9) | CPU: i7 2600K @ 4.5 Ghz, Noctua CPU-Kylare NH-U12P SE2 | MB: ASRock P67 EXTREME6 | PSU: Corsair HX 1050W | GPU: Gigabyte GTX 580 OC Windforce x3 SLI | HDD: SSD 120GB Corsair SATA 2.5", Force GT | TFT: Samsung 22'' S22A350B LED HDMI