Permalänk
Medlem

Bästa cpu kylning ?

Sitter nu på en inet dator från i fjol med en intel 930 och 6 gb ram med två st Nvidia 460 1 gb OC i sli och Fractial design Newton R2 800 w psu
chassit är Fractial design 2 ,Jag undrar om det är värt att spara chassi, psu, mm och uppgradera till : https://www.inet.se/artikel/v100006/uppgraderingspaket-intel-... ?
Och sedan har jag mu Corsair H70 som cpu kylning men det blir alldeles för varmt i burken trots en massa extra fläktar!
Så jag undrar vad för prossessor fläkt ska man köpa , om man vill OC också skulle jag vilja byta alla fläktar i burken till dom bästa så förslag på det vore bra.

Ett alternativ vore att köpa en färdig burk men priset avskräcker lite,bara lite! i så fall vore den här ett allternativ : https://www.inet.se/artikel/1517099/taurus-ultra-gamer-gtx570...

ps: sittter med 2 st 120 gb ssd + 2 gb vanlig hd

Till att börja med så funderar jag att använda mina två 460 grafikkort i sli,sedan så får man väl se, och 8 gb mer minne för 400 kr blir det nog också.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tro att du ska behöva byta kylare. vad har du för temps?
För den kylaren kyler grymt, om inte är det nåt som inte står rätt till....

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Tänk på att din i7 930 är en jävel på att producera värme och 2600k kommer säkerligen vara betydligt svalare med samma kylare.

Permalänk
Medlem

cpun är kall nog! men den skickar för mycket varm luft in i burken så att mina grafikkort blir varma, bryter på ca 90 grader.........

Permalänk

Förlåt mig men jag är ny här på sweclockers, hur gör man inlägg för behöver nämligen hjälp !

Permalänk
Medlem
Skrivet av petherf:

cpun är kall nog! men den skickar för mycket varm luft in i burken så att mina grafikkort blir varma, bryter på ca 90 grader.........

Eh, vänd på radiatorn då så att fläkten blåser UT den varma luften.....

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Skrivet av Tarasus:

Eh, vänd på radiatorn då så att fläkten blåser UT den varma luften.....

Inte radden, bara fläktarna så det inte blir nått missförstånd

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Blommen-:

Inte radden, bara fläktarna så det inte blir nått missförstånd

I min värld så kör man pnp med en sån kylare, tänkte att det kanske gick fortare att bara vända radiatorn, men det är kanske inte så flexibla slangar på dessa saker

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av petherf:

cpun är kall nog! men den skickar för mycket varm luft in i burken så att mina grafikkort blir varma, bryter på ca 90 grader.........

Det är inte cpu som är problemet, 560 blir 80-90 grader varma vid belastnig.

Din cpu kylning är ok se bara till att din h70 har två fläktar en före och en efter som blåser ut.

Om du kan sätt en stor fläkt i sidan som båser kall luft direkt på gpuerna

Vad har du för tem inne i lådan?

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700