MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Jag sådant har inte gaming att göra.
Det är sådant här som förstör för de kvinnor som vill bli tagna seriöst inom gaming.
Faktum är att e-sport är en av det få sporter där könet inte spelar någon roll i utövarens förutsättningar att kunna vinna, ändå ser vi att e-sporten är klart mansdominerad, varför?
Att man ska använda kvinnor som en slags utsmyckning för marknadsföring inom gaming tycker inte jag är seriöst, det är inte serröst i något sammanhang inom sport anser jag. Det spär bara på illusionen om att kvinnor inte har i gaming communityt att göra mer än som stöd åt det manliga spelarna i egenskap av flickvänner, mammor och lättklädda prydnader.

Uppsatsen ”Jag kanske är lite nörd men jag är ändå ganska snygg… och tjej… och jag bor inte i källaren.” borde alla som läsa.
http://sh.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:15665

För att gå lite OT: Underbar artikel, läs! Känner igen mig i typ allt.

Tillbaka till topic: Synd att spelföretaget har en så förlegad syn. Tjejerna som vill vara med får väl göra som de vill, det är ett fritt val, men det är tråkigt som tjej att se ett företag seriöst satsa sin PR på detta och inte på tekniken i sig.

Permalänk
Medlem

Allt hänger ihop med att människan inte endast är en intellektuell och rationellt tänkande varelse, utan även är utrustad med en reptilhjärna som får oss att reagera instinktivt på vissa signaler. Det är därför som de flesta killar reagerar när man ser en snygg tjej, likaså reagerar de flesta tjejer när de ser en snygg kille. Detta faktum är vi väl medvetna om, och därför försöker vi se så bra och attraktiva ut som möjligt för att få uppmärksamhet. Är man duktig på något, visar man gärna det för att få uppmärksamhet. De mer dolda egenskaperna kan man sällan visa förrän man får kontakt med någon, det syns ju inte att man är smart / omtänksam / kärleksfull osv. Beauty's only skin deep, skönheten ligger i betraktarens ögon osv.
Nu spelar ju marknadskrafterna på våra reptilhjärnor, det är nästan bara vackra människor i TV / annonser / tidningar. En stor del av vår tid går åt till att försköna oss själva, klädbutikerna lever på det, gymen lever på det, skönhetssalongerna lever på det osv. Men både rationellt och intellektuellt vet vi annorlunda, trots det går det knappt att värja sig. Och detta tutas vi i redan från BB, och det fortsätter genom dagis och via skola till det vuxna livet. Man ska vara söt/snygg/stilig/välklädd hela sin uppväxt och det är klart att man blir förprogrammerad till vad som anses vara skönhet.
Eftersom vi lever i ett fritt samhälle, där det är OK att vara oattraktiv fast medianormen säger något annat, där det är fritt att tänka och de flesta åsikter får framföras, där måste det också vara OK att utnyttja sitt utseende till sin fördel. Att man därmed förnedrar dem som inte är "vackra" är lika fel som att de talangfulla (musiker, idrottsutövare, professorer, kirurger mfl) förnedrar oss falsksångare/soffliggare/snabbköpskassörskor osv.

Permalänk

Alla prettoinlägg här gör mig fnittrig

Kvotera in lättklädda män i båset så alla blir nöjda Eller gå igång och moralisera om harmlösa saker. Men då riskerar ni att avslöja att ni skiter i andras åsikter, t.ex. de lättklädda tjejernas.

Jag tycker det är ungefär lika mossigt med lättklädda flickor i mässbås som åsikter om sådana, jag var inte där så jag tycker inte min åsikt ska räknas, hur är det med er andra som inte var där...?

De som var där skulle framfört klagomål till arrangörerna för att få tjejerna att skyla sina kroppar, med motivering "många unga pojkar, detta stämmer inte med åldersgränsen på DH". Om det skedde och arrangörerna inte vidtog åtgärder skulle jag se att det var mer än en storm i ett forumglas.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem

LOL..
prov att leta upp definitionen på 'prostituere'/prostitution....och lär innebörden av ordet på rigtigt...

Visa signatur

sabrethooth 990FX/samsung 850 EVO/AMD FX8320/RADEON HD6570 X 2/plexiglas chassi

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oathwood:
Citat:

Det är åsikter som dessa som gör att företag fortsätter att anlita booth babes och därmed alienera alla som inte är heterosexuella män.

Giorgio Armani, hugo boss med flera alienerar alla som inte är heterosexuella kvinnor eller homosexuella män?

Eller är "feminister" rädda för vackra kvinnor så det är därför de inte vågar sig fram?

Citat:

Visst, tjejerna har en fri vilja och det är beklagligt att det är så de vill använda sin tid.

Vem lyssnar på denna dynga då? Inte är majoriteten män?

Permalänk
Medlem

Oj, att ett "icke-problem" genererar så här mycket debatt!

Jag tycker personligen att booth-babes är ganska tramsigt, men jag ser ingen anledning till ett förbud. Det skadar ingen, så varför gnälla?

I många Islamstyrda länder stenas kvinnor till döds som straff när dom blivit våldtagna, enligt Sharia-lagar ( Sharia finns lokalt i områden i norden redan )... Jag tror kvinnokämparna fokuserar på fel sak här i sverige, se till dom som verkligen behöver hjälp, inte dom som frivilligt tjänar pengar på att posera.

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

http://www.youtube.com/watch?v=1DMim4MIIzo&feature=related

Giorgio Armani, hugo boss med flera alienerar alla som inte är heterosexuella kvinnor eller homosexuella män?

Eller är "feminister" rädda för vackra kvinnor så det är därför de inte vågar sig fram?

Vem lyssnar på denna dynga då? Inte är majoriteten män?
http://www.youtube.com/watch?v=qzU9OrZlKb8

Citat:

Det skrämmer mig att det i Sverige 2011 fortfarande existerar sådan oförståelse, okunnighet och rutten kvinnosyn. Det är denna attityd som gör att sexism kan överleva. Det är åsikter som dessa som gör att företag fortsätter att anlita booth babes och därmed alienera alla som inte är heterosexuella män. Den här förlegade attityden hör hemma på medeltiden.

http://www.svd.se/kultur/skrammande-rutten-kvinnosyn_6568111....

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ah..Ifrågasätter man så är det oförstånd. Got it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Intressant. Utveckla.

Vad ska jag utveckla? Vad är det du inte förstår?

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av niro:

Vad ska jag utveckla? Vad är det du inte förstår?

Vad du menar med ditt inlägg?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ah..Ifrågasätter man så är det oförstånd. Got it.

Exakt vad ifrågasätter du? Jag ser nämligen, i och med dina kommentarer, att det är precis det du inte gör. Sexig bootbabe presenteras och du godtar det. Typ

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Exakt vad ifrågasätter du? Jag ser nämligen, i och med dina kommentarer, att det är precis det du inte gör. Sexig bootbabe presenteras och du godtar det. Typ

Varför de skulle alienera alla utom hetrosexuella män. Detta gäller ju uppenbarligen inte andra "produkter", både kvinnliga o manliga.

Ang godtagande så JA.
Hon gör som hon vill.

Bara för att klargöra. Jag är 100% mot löneskillnader för lika arbete samt förtryck.

Iofs så är det inte så märkligt att det blir ett jäkla liv om random skitsak. Har dessa människor så tråkiga liv att de inte har något bättre för sig?
http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3228028.ece

Permalänk
Medlem

Ne nu ska jag slå ett slag för androgyniteten o försöka (omöjligt) få ut frugan o byta hjul på hennes bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Vad du menar med ditt inlägg?

Du gör mig förvirrad, vad är det som du inte lyckas förstå?

Att jag tycker det är det dummaste jag hört?
Att det är typiskt vänstern att förbjuda och anse att de vet bäst om alla människor?
Att det är ett faktum att alla vänsterstyrda nationer har sämre levnadsstandard och ligger efter i utveckling?

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av niro:

Att det är typiskt vänstern att förbjuda och anse att de vet bäst om alla människor?

Nu ändrar du dig. Förut skrev du "kommunistjävlar", nu skriver du vänstern. Att vara vänster och kommunist är inte homogent.
Sen att exempelvis Vänsterpartiet (men även Miljöpartiet) i Sverige motsätter sig saker som FRA och IPRED, bortser du ifrån? Sverige går mer och mer mot ett övervakningssamhälle, något som i alla fall Vänstern vill ändra på. Så jag anser inte att dina argument är särskilt sakliga.

Skrivet av niro:

Att det är ett faktum att alla vänsterstyrda nationer har sämre levnadsstandard och ligger efter i utveckling?

USA är ett extremt högerstyrt land, det håller på att gå utför för dem. Kina är ett extremt vänsterstyrt land, de är på frammarsch och funderar till och med på att hjälpa EU med ekonomiskt stöd. Enough said.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Nu ändrar du dig. Förut skrev du "kommunistjävlar", nu skriver du vänstern. Att vara vänster och kommunist är inte homogent.
Sen att exempelvis Vänsterpartiet (men även Miljöpartiet) i Sverige motsätter sig saker som FRA och IPRED, bortser du ifrån? Sverige går mer och mer mot ett övervakningssamhälle, något som i alla fall Vänstern vill ändra på. Så jag anser inte att dina argument är särskilt sakliga.

USA är ett extremt högerstyrt land, det håller på att gå utför för dem. Kina är ett extremt vänsterstyrt land, de är på frammarsch och funderar till och med på att hjälpa EU med ekonomiskt stöd. Enough said.

Nix!.Kina är en diktatur med väldigt lite politisk/personlig frihet.Dessutom tillämpar dom kapitalismen precis som Usa.Så du påstår att Kina är ett "människovärdigare" land att bo i jämfört med Usa?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Kina är en diktatur med väldigt lite politisk/personlig frihet.

Och tyvärr finns många bevis på att bara för att en regim är demokratiskt så behöver inte det betyda större politisk/personlig frihet. Dessutom så är det alltid den uppfattade friheten som är vad folk brukar bry sig om mer än den reella.
Gissa varför personer låter sig skrämmas in i lagar såsom patriot-act. Är det för att de vill bli av med sina politiska/personliga friheter, eller för att de de uppfattar en större frihet i att att slippa ett hot som statistiskt sett både mot det politiska systemet men även mot den individuella personen är väldigt litet?

Så kan vi snälla lämna dessa politiska rättfilosofiska diskussioner där de hör hemma, det vill säga inte i denna tråd? Jag vill höra mer om bikinibrudar och mindre om subjektivt politiska diskussioner om hur vida rött är en färg eller de blåas förtryckare.

Permalänk
Medlem

"Efter en mängd kritiska inlägg stoppas nu tävlingen."

Är det nu så att inläggen BARA var kritiska? Eller att dessa ens var i majoritet?

Om det nu är så känsligt att det bara ska vara läddklädda kvinnor, ta in män också ta. Eller släng på alla burka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Vilka jäkla snuskgubbar är det som röstar nej?

På vilket sätt är lättklädda kvinnor "snusk"? Tillbaka till 1600-talet med dig.

(ja jag vet att jag plockar upp en gammal tråd... blev irriterad)

Permalänk
Skrivet av spXq:

På vilket sätt är lättklädda kvinnor "snusk"? Tillbaka till 1600-talet med dig.

(ja jag vet att jag plockar upp en gammal tråd... blev irriterad)

För att dom som röstar ja bara vill se bröst och rumpa? Kvinnor har faktiskt lite mer än bara bröst och rumpa så att du vet!
Sedan så ska man fan inte behöva använda sig av lättklädda tjejer för att sälja sina produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

För att dom som röstar ja bara vill se bröst och rumpa? Kvinnor har faktiskt lite mer än bara bröst och rumpa så att du vet!
Sedan så ska man fan inte behöva använda sig av lättklädda tjejer för att sälja sina produkter.

De flesta killar är medvetna om att tjejer är mer än bröst och rumpa. Liksom de flesta tjejer är medvetna om att killar är mer än kroppar med stora biceps och abs i stil med "Old spice"-mannens. Detta trots att det ÄR några av sakerna de flesta verkar ha inpräntat är områden som är intressanta för att avgöra friskhet på en stabil donator för en blivande avkomma och dess överlevnad.
Titta till vad de flesta homosexuella tittar efter utseendemässigt sett då de letar sperma eller äggdonatorer och du ser att inte ens de är helt befriade från dessa "stereotypiska" "snusk"-drag.

För att det är helt ok att exploatera intrycken av barn, barndom, gamla, ålderdom, utlänningar, emotionella lägen och könsroller för att få sälja en produkt? Så länge det vill säga som man inte använder något av intrycken som på något sätt går att leda tillbaka till en kvinnlig kropp i en branch som mest relateras till män?
Jag vill se den dagen de politiskt korrekta nymoraliserande feministerna slutar beter sig värre än en Viktoriansk kyrka, eller ska vi slänga ut de välsvarvade kvinnorna ur tv-reklamerna för bodylotion först för det är för mycket "tantsnusk för homosexuella tjejer"?

Permalänk
Skrivet av Xake:

De flesta killar är medvetna om att tjejer är mer än bröst och rumpa. Liksom de flesta tjejer är medvetna om att killar är mer än kroppar med stora biceps och abs i stil med "Old spice"-mannens. Detta trots att det ÄR några av sakerna de flesta verkar ha inpräntat är områden som är intressanta för att avgöra friskhet på en stabil donator för en blivande avkomma och dess överlevnad.
Titta till vad de flesta homosexuella tittar efter utseendemässigt sett då de letar sperma eller äggdonatorer och du ser att inte ens de är helt befriade från dessa "stereotypiska" "snusk"-drag.

För att det är helt ok att exploatera intrycken av barn, barndom, gamla, ålderdom, utlänningar, emotionella lägen och könsroller för att få sälja en produkt? Så länge det vill säga som man inte använder något av intrycken som på något sätt går att leda tillbaka till en kvinnlig kropp i en branch som mest relateras till män?
Jag vill se den dagen de politiskt korrekta nymoraliserande feministerna slutar beter sig värre än en Viktoriansk kyrka, eller ska vi slänga ut de välsvarvade kvinnorna ur tv-reklamerna för bodylotion först för det är för mycket "tantsnusk för homosexuella tjejer"?

Det är fel att ha bootbabes, varför tog dom annars bort dem? Just det, så sluta försöka rättfärdiga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

För att dom som röstar ja bara vill se bröst och rumpa? Kvinnor har faktiskt lite mer än bara bröst och rumpa så att du vet!
Sedan så ska man fan inte behöva använda sig av lättklädda tjejer för att sälja sina produkter.

Ok, du är förmodligen ett troll, men....

Citat:

För att dom som röstar ja bara vill se bröst och rumpa?

Du har inga belägg för att det BARA är det de vill se. Det är dessutom fullt möjligt, tom troligt, att det finns de som vill se män.

Citat:

Kvinnor har faktiskt lite mer än bara bröst och rumpa så att du vet!

Din attityd är inte konstruktiv och du bestrider något som inte påståtts. Kan tilläggas att kvinnor är DELVIS, "bröst och rumpa", som du uttrycker det, men det är OT.

Citat:

Sedan så ska man fan inte behöva använda sig av lättklädda tjejer för att sälja sina produkter

Du presenterar en slutsats utan argument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det är fel att ha bootbabes, varför tog dom annars bort dem? Just det, så sluta försöka rättfärdiga det.

Ah ok, du är definitivt ett troll. Vad kul man kan ha med att förstöra diskussioner och slösa bort folks tid. Väx upp.

Permalänk
Skrivet av spXq:

Ah ok, du är definitivt ett troll. Vad kul man kan ha med att förstöra diskussioner och slösa bort folks tid. Väx upp.

Haha, jo ibland är jag troll. Det är faktiskt ganska roligt att retas lite!
Väx upp? Nej tack, jag vill inte bli någon gammal tjur-gubbe som kastar sten på småbarn.
Men jag tycker faktiskt att boot babes är fel. Tycker du om boot babes? Tycker du om strippor? Svara gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Haha, jo ibland är jag troll. Det är faktiskt ganska roligt att retas lite!
Väx upp? Nej tack, jag vill inte bli någon gammal tjur-gubbe som kastar sten på småbarn.

Finns fler alternativ.

Citat:

Men jag tycker faktiskt att boot babes är fel. Tycker du om boot babes? Tycker du om strippor? Svara gärna.

Det hade kunnat vara en intressant diskussion.

Permalänk
Skrivet av spXq:

Finns fler alternativ.

Det hade kunnat vara en intressant diskussion.

Tråkig du ska vara då, slår vad om att du är en tjurgubbe.

Permalänk
Medlem

Ah, jämförande moraletik. Detta trevliga ämne.
Det, tillsammans med religion och politik, ett av de få områdena där människor fortfarande tillåts att säga:
"Jag har rätt, alla som säger emot mig har fel. Och jag behöver inte förklara mig för jag har så uppenbart rätt."

@furuliden
Med din inställning, är porr fel också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Det är fel att ha bootbabes, varför tog dom annars bort dem? Just det, så sluta försöka rättfärdiga det.

Och det är för övrigt kommentarer som denna som får mig att inse att du är ett troll.
Att låta andras arbriträra beslut stå oemotsagda eftersom de uppenbarligen är rätt, eftersom de blev beslutade, utan att ifrågasätta...
Antingen tjockskalle. Eller troll.

För det var fel att ha fria val i Tyskland på 30-40 talet, varför tog dom annars bort dem? Just det, så sluta försöka rättfärdiga demokrati!