Snälla hjälp! Installerat ny cpu fläkt och nu startar inte datorn...

Permalänk

Snälla hjälp! Installerat ny cpu fläkt och nu startar inte datorn...

Hej.

Jag bestämde mig för att byta ut original processor fläkten till en http://www.inet.se/artikel/5321469/scythe-kama-grand-cross.
Fläkten är väldigt stor och krånglig att installera. Jag var tvungen att plocka bort minnena och grafikkortet för att komma åt låsningarna. Efter mycket krångel får jag dit fläkten och tillbaka med kort och minnen.
Men när jag ska starta går datorn igång som den brukar, men helt plötsligt stänger datorn av sig var på den står och försöker starta upp sig om och om igen. Av och på av och på....
Jag slår av strömmen plockar bort skiten igen. Och ser att 1 av mina 4 minnen inte riktigt sitter i, så jag trycker i det.
Men sen när jag slår på strömmen så är det samma sak igen.
Vad är det för fel? kan det vara flera olika fel som åstadkommer detta? Eller är det att fläkten inte är rätt ditt satt, som sagt den var skit krånglig.
Jag är mycket tacksam för hjälp för min kunskap sträcker sig inte längre än så här!

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv ~ MSI Z68A-GD65 ~ EVGA 960 FTW ACX 2.0 ~ Intel i5 2500k ~ Corsair Vengeance 16 GB ~ EVGA SuperNova 650w

Permalänk
Medlem

ESD armband?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Japp hade det på mig.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv ~ MSI Z68A-GD65 ~ EVGA 960 FTW ACX 2.0 ~ Intel i5 2500k ~ Corsair Vengeance 16 GB ~ EVGA SuperNova 650w

Permalänk

Jag undrar om jag har skadat minnena på något sätt. Det var trotts allt knepigt att få dit minnena när den stora cpu fläkten var på plats.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv ~ MSI Z68A-GD65 ~ EVGA 960 FTW ACX 2.0 ~ Intel i5 2500k ~ Corsair Vengeance 16 GB ~ EVGA SuperNova 650w

Permalänk
Inaktiv

Om du har 4 minnen, pröva att bara starta med ett av dem.

Permalänk
Medlem

Hoppas du har pasta på.
Och Kama Grand Cross är minst sagt ett rent helvete att få på, nästan tortyr.

Permalänk

Smart tänkt ska testa med ett minne i.
Pastan är på. Men ja det är ett riktigt helvete att installera fläkten. Svårt att behålla tålamodet. Jag tror jag satte dit ett utav minnena lite snett innan jag tryckte dit det riktigt igen... Jag hoppas bara att det inte är kortis i moderkortet eller något bara, jag använde ju trots allt mitt anastatiska armband.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv ~ MSI Z68A-GD65 ~ EVGA 960 FTW ACX 2.0 ~ Intel i5 2500k ~ Corsair Vengeance 16 GB ~ EVGA SuperNova 650w

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Om du har 4 minnen, pröva att bara starta med ett av dem.

Det fungerade inte att starta datorn med ett av minnena i. Jag kan väll inte ha skadat processorn när jag klantade med fläkten? Den sitter ju där den sitter liksom, tryggt och säker hehe...

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv ~ MSI Z68A-GD65 ~ EVGA 960 FTW ACX 2.0 ~ Intel i5 2500k ~ Corsair Vengeance 16 GB ~ EVGA SuperNova 650w