Permalänk
Medlem

GPU 100%

Tänkte kolla med dom kunniga varför inte GPU sjunker när man drar ner grafik läget?

Jag lirar en del BF3 och GPU går på max varken jag kör ULTRA eller lätt grafik läge.

nu har jag ett bra system
I7 CPU överklockat till 3,8
12GB minne
vattenkylning
Grafik kortet är GTX560 TI TOP

Ska även till lägga att jag klockar grafik kortet en del också men GPU går inte ner.

Jag tycker ju om det blir lättare grafiskt så borde vell inte det belasta grafik kortet lika mycket

Permalänk
Medlem

nyaste driveres?

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt, men försöker inte alltid GPU skita ut så mycket FPS som möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noeton:

Är inte så insatt, men försöker inte alltid GPU skita ut så mycket FPS som möjligt?

Alla komponenter försöker, men oftast är grafikkortet flaskhalsen i spel. Därav jobbar GPUn 100% om man inte sänker till riktigt låga inställningar och låg upplösning. Då kan det va processorn som sätter taket ist.

Permalänk
Medlem

Om man inte har v-sync på så försöker systemet skapa så mycket frames som det bara kan, sedan är det CPU eller GPU som gör så att systemet inte kan skapa fler än x antal fps. Så om GPU:n går på 100% så är det GPU:n som flaskar. Vill du inte att systemet skall gå på 100% sätt på lägsta inställningar och aktivera v-sync.

Permalänk
Medlem

Om jag kör standard clock så fladdrar min GPU 60-80% och det uppkommer "hack" fast jag alltid har över 50 FPS.

När jag kör clock 4.0 ghz så är GPU på 95-100% alltid. Inget hack och allt flyter på perfekt. Förstår inte varför du vill ha den längre än 100%

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Om jag kör standard clock så fladdrar min GPU 60-80% och det uppkommer "hack" fast jag alltid har över 50 FPS.

När jag kör clock 4.0 ghz så är GPU på 95-100% alltid. Inget hack och allt flyter på perfekt. Förstår inte varför du vill ha den längre än 100%

Det låter som att din CPU inte orka med att driva dit/dina grafik kort prestanda.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.
Gav mig en bra uppfattning, å nu kan jag leva vidare =P