Intel Q9550 Väldigt Hög temp 85 grader idle!

Permalänk

Intel Q9550 Väldigt Hög temp 85 grader idle!

Hejsan Har en polare som har en Intel quad core q9550

I bios står det 85 grader på hans cpu.

Jag har börjat undra cpu kylaren sitter som den ska

Stämmer verkligen bios ?

fläkten ökar i intervaller mellan 10-5 sek gasar den sedan slår den av ..

Datorn ca 2 år.

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem

Din fråga är ofullständig!

Då är frågorna dessa:

1. Är lådan dammig? En igenkloggad CPU kylning kyler inte alls.

2. Är CPU:n överklockad? En överklockad CPU kan producera mer värme!

3. Vilken sort kylning snackar vi här? Stock?

Permalänk
Skrivet av Chmat76:

Då är frågorna dessa:

1. Är lådan dammig? En igenkloggad CPU kylning kyler inte alls.

2. Är CPU:n överklockad? En överklockad CPU kan producera mer värme!

3. Vilken sort kylning snackar vi här? Stock?

vi har försökt ta bort det mesta dammet.

nej den är ej överklockad

vi snackar stock

Taack för svar

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk

har för mig att bios inte stämmer lika bra som vissa program skulle visa

Permalänk

Den kylaren som foljer med q9550 ar ju okand for att hamna pa sniskan och inte kyla ordentligt. Sag at honom att skaffa en battre kylare sa kan han klocka den med

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Skrivet av Inveramsay:

Den kylaren som foljer med q9550 ar ju okand for att hamna pa sniskan och inte kyla ordentligt. Sag at honom att skaffa en battre kylare sa kan han klocka den med

Har själv den kylaren och den fungerar bra men precis som du sa hade jag själv ett ret helvete att få den på plats.

Tack

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandbergoskar:

vi har försökt ta bort det mesta dammet.

nej den är ej överklockad

vi snackar stock

Taack för svar

Byt kylpastan, han har säkert plockat ut kylaren och så kan kylpastan har torkat och ibte leder så mycket värme till kylaren, vad har kylaren för fästen?är det plast fäste? Kolla att de sitter bra, annars har jag sett att någon har byt de mot skruvar för bättre kontakt

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

Byt kylpastan, han har säkert plockat ut kylaren och så kan kylpastan har torkat och ibte leder så mycket värme till kylaren, vad har kylaren för fästen?är det plast fäste? Kolla att de sitter bra, annars har jag sett att någon har byt de mot skruvar för bättre kontakt

Okej tack.

vi löste de genom att sätta dit ny kylare som var lättare att montera och ny kylpasta .

Visa signatur

Intel core I7 2600K 8Gb ram grafik gtx 260 Sli. 650w fractal design. Asus p67p69 m Pro B3