Video: Skyrim jämförs på PC, Xbox 360 och Playstation 3

Permalänk
Medlem

PC såg såklart bäst ut. Men skillnaden mellan PS3 och Xbox var inte så stora tycker jag, PS3 var bättre på vissa saker, likaså Xbox

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Prova på att bli klubbad av ett troll, då blir gravitationslagarna bak å fram och du flyger ut i rymden ungefär. Trollet dänger till dig med uppifrån och ner men i stället för att bli nedslagen i marken så flyger man upp i luften.

Bortsett från det så har jag sett mammutar som fastnat högst uppe i träd och inte ramlat ner (långsamt) förrän man dräpt dom stackarna. Så såg ja nå mer kul, en kanin som hoppade runt i vattnet. Nej den simmade inte, den hoppade runt i vattnet.
Större fiender som troll och mammutar fastnar dessutom vid träd och vissa stenar så det är bara att lura dit dom och peppra på med 80 pilar eller vad som behövs.
Sen finns det tydligen fiskar i små pölar som är några decimeter djupa, märkligt. Men det som mest imponerande är alla dessa orörda katakomber, kryptor, grottor där ingen har varit på flera tusen år. Men ändå finns det stearinljus som brinner och lyser upp rummen.
Sen fastnar pilar och spells i luften, det är som om man skulle skjuta in i en osynlig vägg på vissa ställen. Månsken i vattnet som är på ställen där de absolut inte kan va.
Man kan dessutom simma runt och plocka fisk med händerna, metspö har jag inte hittat något än så länge men vem behöver ett sånt när man kan simma ikapp fisken och ta den med händerna.

Ser fram emot vad man ska hitta för nya roliga saker när man kommer hem i kväll...

Blev också förvådan när jag flög åt fanders efter ett klubbslag, HAHAHA!
Har lagt märke till nästan allt som du tar upp här, det är helt bedrövligt. Allstå de här med att djur springer i vattnet tror jag inte dom kommer fixa på ett tag. Dom måste liksom skapa en simanimation till varje djur. Tror den bästa lösningen vore att skapa osynliga väggar så att dom inte kan springa in i vattnet över huvud taget. Jag förstår inte hur dom kunde missa/skita i en sådan stor detalj.
Det här med ljus i grottor vore jäkligt märkligt också, men jag har fortfarande inte stött på en obebodd grotta.

Du borde skriva ett mail till Bethesda med alla dessa buggar Funtar på att göra det själv, så att dom hajar. Liksom, dom måste ju vara medvetna om dessa brister? Om vi spelare upptäcker sådant så borde ju spelskaparna om någon upptäcka det? Förstår då i sådana fall inte varför man släpper ett ofärdigt spel. Buggar okej, självklart, men så feta fel som är omöjliga att missa borde ju inte heta buggar. Det ser ju ut som medvetna fel. Annars, ett jäkligt mysigt spel

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Längtar så jäkla mycket tills jag kommer hem och får spela några timmar till. Vilken underbar värld.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

ui suger på pc

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det klagas inte mer i Sverige än något annat land.

Det håller jag med om. Däremot klagas det oftast mer när man kan göra det över nätet och nivån här är stundtals som hos bortskämda småbarn. Många har inte lärt sig att skriva nyanserat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det håller jag med om. Däremot klagas det oftast mer när man kan göra det över nätet och nivån här är stundtals som hos bortskämda småbarn. Många har inte lärt sig att skriva nyanserat.

Kommentarer i en forumtråd som denna är väl knappast tänkta att vara nyanserade? Man får ta var åsikt för sig och tänka lite själv. Det gäller även "professionella" recensioner som i min mening ofta är onyanserade åt det positiva hållet.

Permalänk

Varför finns det möjlighet att installera DirectX 10 när spelet ändå körs på DX9? Har installerat DX10 via spelets mapp men det kör fortfarande i DX9...

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Varför finns det möjlighet att installera DirectX 10 när spelet ändå körs på DX9? Har installerat DX10 via spelets mapp men det kör fortfarande i DX9...

Vad jag har hört tidigare så är det för att tillåta moddare att föra in element från senare versioner än DX9.

*EDIT: Jag hade dock också hört att det skulle ha stöd för DX11 även om det inte utnyttjade några av funktionerna därifrån.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av qstoffe:

Kommentarer i en forumtråd som denna är väl knappast tänkta att vara nyanserade? Man får ta var åsikt för sig och tänka lite själv. Det gäller även "professionella" recensioner som i min mening ofta är onyanserade åt det positiva hållet.

Man har hur mycket utrymme som helst att skriva sina åsikter så är man en som bara vill spy galla över något och bidra med negativitet är det ett val och inte något påtvingat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PippiRull:

PC-versionen såg ju klart bättre ut, tveklöst. MEN som flera påpekat, det borde kunna se bättre ut 5ggr snabbare komponenter.
Edit: Nån som vet vilka inställningar? Ultra antar jag? Då blir det ju en annan sak. Undrar hur Medium/High ser ut som merparten kommer köra.

jag har 80+ fps i 1080p med min dator i sign med Ultra skulle gissa att konsollerna kör 30 fps det tillsammans med att dom är sämre grafik så är det inte så konstigt ändå

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Se bara på distans testet...

Xbox=4St träd?
Ps3=5-6st träd?
PC=1000st träd?

...

Varför bry sig om antal träd när de närmast är skitfula?

Nää jag förstår mig inte på det här. Slänga ut X antal tusen och få mer eller mindre samma grafik som en konsoll för 1500 kronor. Haha.
Snacka om att bli rövknullade. Jag minns tiden då de grafiska framstegen var tydliga. Nu har det knappt hänt något sedan crysis (2007)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Varför bry sig om antal träd när de närmast är skitfula?

Nää jag förstår mig inte på det här. Slänga ut X antal tusen och få mer eller mindre samma grafik som en konsoll för 1500 kronor. Haha.
Snacka om att bli rövknullade. Jag minns tiden då de grafiska framstegen var tydliga. Nu har det knappt hänt något sedan crysis (2007)

Har du hört talas om t. ex. Battlefield 3? O förresten så ser till o med Skyrim bättre ut på en relativt billig PC. Det är nu konsolerna börjar sacka efter. DET är tydligt just nu.

Visa signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpaz:

Har du hört talas om t. ex. Battlefield 3? O förresten så ser till o med Skyrim bättre ut på en relativt billig PC. Det är nu konsolerna börjar sacka efter. DET är tydligt just nu.

Ja precis, skillnaden är verkligen minimal mellan konsollerna och PC
http://www.youtube.com/watch?v=_iVeKIAEfj4&annotation_id=anno...
Nästan ännu mer tydligt i BF3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ja precis, skillnaden är verkligen minimal mellan konsollerna och PC
http://www.youtube.com/watch?v=_iVeKIAEfj4&annotation_id=anno...
Nästan ännu mer tydligt i BF3

Faktiskt så är det ju lite on topic med troll i den här tråden, inte så ofta det händer.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Faktiskt så är det ju lite on topic med troll i den här tråden, inte så ofta det händer.

Tråkigt att du tycker det samtidigt som det bara ytterligare visar hur lurade ni blir. Jag menar finns ju ingen chans i världen att någon ser några större skillnader i ett blindtest.

Förr i tiden lades det ned mer krut på pcversionen vilket gjorde att grafiken skilde sig. Jämför battlefield 2: modern combat (xbox/ps2) vs battlefield 2 på PC. Skillnaden är gigantisk, nästan så att den förstnämde snarare är mer grafiskt lik bf1942. Men för att se skillnad på skyrim pc vs konsoll eller battlefield 3 pc vs konsoll behöver du ta fram förstoringsglaset och detaljgranska skillnaderna.

http://www.youtube.com/watch?v=Zb9wKIjKJi0
http://www.youtube.com/watch?v=IE46AFOqrC8

Skillnaderna är ta mig fan gigantiska

Jag antar att det är överflödigt att skriva vilka maskiner som producerat vilka bilder... Konsollversionen har ju inte ens skuggor på gubbarna

Nu vet jag att vi pratar om elder scrolls i denna tråd. Men eftersom det finns väldigt lite dokumentation om morrowind så, mja kändes inte helt relevant. Dessutom var xboxen ny när morrowind släpptes, därför blir det inte helt relevant. Nåja trots detta, av det lilla jag hittade där gick det iaf att se hyffsat tydliga skillnader

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Tråkigt att du tycker det samtidigt som det bara ytterligare visar hur lurade ni blir. Jag menar finns ju ingen chans i världen att någon ser några större skillnader i ett blindtest.

Förr i tiden lades det ned mer krut på pcversionen vilket gjorde att grafiken skilde sig. Jämför battlefield 2: modern combat (xbox/ps2) vs battlefield 2 på PC. Skillnaden är gigantisk, nästan så att den förstnämde snarare är mer grafiskt lik bf1942. Men för att se skillnad på skyrim pc vs konsoll eller battlefield 3 pc vs konsoll behöver du ta fram förstoringsglaset och detaljgranska skillnaderna.

Anser mig inte lurad. Jag kan köpa att man vid vanligt spelande för plattformen inte ser så stor skillnad. I min lilla tanke så krävs det mer än 4ggr högre detaljnivå på en PC för att det ska märkas någon skillnad. Detta då upplösningen för det mesta är minst dubbelt så hög och man sitter betydligt närmre skärmen än vad man gör TVn (om man inte går på dagis fortfarande eller bara gillar värmen från sin plasma (LCD har ju tappat den värmande funktionen)). Däremot så är BF3 fruktansvärt mycket mer detaljerat och så på en PC, även om man inte klarar av maxinställningarna. När det gäller Skyrim så kan jag tyvärr bara gå på det jag sett på nätet hittills då mitt exemplar inte kommit än (beställde från Dustin, långsamma på spel tydligen (iaf den här gången)) och vad jag kan se så är skillnaden ganska stor, dock kanske inte 4ggr vilket gör att det till och med kan uppfattas som fulare vid för plattformen normalt spelande. Det ÄR fortfarande snyggare vid samma förhållanden dock, ganska mycket speciellt med tweaksen på.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Anser mig inte lurad. Jag kan köpa att man vid vanligt spelande för plattformen inte ser så stor skillnad. I min lilla tanke så krävs det mer än 4ggr högre detaljnivå på en PC för att det ska märkas någon skillnad. Detta då upplösningen för det mesta är minst dubbelt så hög och man sitter betydligt närmre skärmen än vad man gör TVn (om man inte går på dagis fortfarande eller bara gillar värmen från sin plasma (LCD har ju tappat den värmande funktionen)). Däremot så är BF3 fruktansvärt mycket mer detaljerat och så på en PC, även om man inte klarar av maxinställningarna. När det gäller Skyrim så kan jag tyvärr bara gå på det jag sett på nätet hittills då mitt exemplar inte kommit än (beställde från Dustin, långsamma på spel tydligen (iaf den här gången)) och vad jag kan se så är skillnaden ganska stor, dock kanske inte 4ggr vilket gör att det till och med kan uppfattas som fulare vid för plattformen normalt spelande. Det ÄR fortfarande snyggare vid samma förhållanden dock, ganska mycket speciellt med tweaksen på.

Wow du måste verkligen vara en inbiten pcfanboy.
Tycker du verkligen att skillnaden är lika stor mellan bilderna ovan och i den här filmen? http://www.youtube.com/watch?v=_iVeKIAEfj4&annotation_id=anno...

Ditt upplösningsargument faller ganska platt då det mig veterligen inte fanns några problem i att köra battlefield 2 i 1080p. Inte helt säker dock då min skärm inte stödde det, men jag lirade det iaf på 1680x1050, och i relation med att playstation 2 körde lägre upplösning än playstation 3 så bör det ytterliggare platta till ditt argument.

Min slutsats är följande: utvecklarna skiter fullständigt i er pcspelare och ger på sin höjd en halvdan* konsollport. För detta betalar ni dyra pengar, sväljer, tackar och ler.

*halvdan inte på det grafiska sättet, då grafiken till och med (wow) är pyttepyttelite bättre på pcporten men vad gäller gameplay nästan helt konsollanpassat och inga förändringar gjorda för att vara optimalt för pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Wow du måste verkligen vara en inbiten pcfanboy.
Tycker du verkligen att skillnaden är lika stor mellan bilderna ovan och i den här filmen? http://www.youtube.com/watch?v=_iVeKIAEfj4&annotation_id=anno...

Ditt upplösningsargument faller ganska platt då det mig veterligen inte fanns några problem i att köra battlefield 2 i 1080p. Inte helt säker dock då min skärm inte stödde det, men jag lirade det iaf på 1680x1050, och i relation med att playstation 2 körde lägre upplösning än playstation 3 så bör det ytterliggare platta till ditt argument.

Min slutsats är följande: utvecklarna skiter fullständigt i er pcspelare och ger på sin höjd en halvdan* konsollport. För detta betalar ni dyra pengar, sväljer, tackar och ler.

*halvdan inte på det grafiska sättet, då grafiken till och med (wow) är pyttepyttelite bättre på pcporten men vad gäller gameplay nästan helt konsollanpassat och inga förändringar gjorda för att vara optimalt för pc.

Förlåt att jag slutade kalla dig för troll. Du verkar ju inte riktigt ha koll på siffrorna. Vet du vilken upplösning konsolversionerna av de här spelen kör? Kontrollera det innan du uttalar dig om upplösning tack.

Men Skyrim har du rätt om, det är en konsolport för vilken PCspelare betalar 200kr mindre än de som sitter på sin konsol och får i stort sett samma spel, som PC-ägare får man kanske köpa att det inte är helt anpassat även om det som du säger är surt. Sen att PCn är betydligt dyrare i sig får man kanske ta då den används till annat också. Jag håller dock inte helt med de som säger att man till en konsol måste lägga till priset för en HDTV också, jag har ingen konsol just nu (sålde precis min PS3) och är väldigt glad att jag ändå har en HDTV trots att jag inte har en konsol. En PC kräver dock för det mesta en monitor, inte många som köper en monitor utan dator..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av qstoffe:

Både Oblivion och Skyrim är extremt CPU-krävande. Speciellt om man ökar alla inställningar som har med distance och göra. Kör själv med ett GTX 580 och det händer att det dippar ner till 25-30 fps ibland när jag kör min CPU i7 860 @ stock. Slänger jag upp CPUn till 4.2GHz så ligger jag på 60fps konstant.

Jag tycker verkligen inte skyrim är så cpu krävande dock ganska dåligt optimerat om man jämnför F:Vegas som sen har bättre grafik dessutom.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Heh, håller med.

Satt faktisk häromdan och undrade varför spelet laggade. Antog att det berodde på dålig optimering eller någon bugg så jag startade om spelet och såg att jag hade glömt stänga ner folding clienterna på GPU och CPU.

Så jag foldade alltså för full maskin och spelet var fortfarande spelbart.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Satt och spela med aktivitetshanteraren uppe på en annan skärm. Satte alla inställningar till max.
Skyrim låg på runt 10% i en stad och 30% när det hände mycket och tog runt 1GB ram även om jag gjort inställningar för att låsa upp det.

Mina komponenter ses här nedan:

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.