asus auto tune satte min Base Clock på 103?

Permalänk
Medlem

asus auto tune satte min Base Clock på 103?

Hej jag sitter och läser lite här på forumet och tänkte börja clocka lite på min nya rigg. Så jag testade att användas asus auto tune och det gick ju så fint jag töck på faster och den clockadeupp min prolle i 4,3. Men nu är jag har läst runt lite så skall jag ge mig på att clocks i bios istället då ser jag att Base Clocken ligger på 103 kan detta ha skadat min min prylar? Jag har kanske kört 4 dagar med auto tune clockning..

Permalänk
Avstängd

Nej, men 103 brukar vara gränsen.

Auto-överklockning är inte det bästa, då det har en tendens av att öka spänningar alldeles för högt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ja det var skönt att höra Ja jag läset lite om det med att folk har fått 1,5v på auto-clock så jag fick lova att kolla men den gick bara upp i 1,27v så det det var bra iaf. Sparar man livet på prollen mycket om man kör med Offset clockning? Jag kan inte mycket om clockning men det är riktigt intressant

Permalänk
Skrivet av Kvackon:

Hej jag sitter och läser lite här på forumet och tänkte börja clocka lite på min nya rigg. Så jag testade att användas asus auto tune och det gick ju så fint jag töck på faster och den clockadeupp min prolle i 4,3. Men nu är jag har läst runt lite så skall jag ge mig på att clocks i bios istället då ser jag att Base Clocken ligger på 103 kan detta ha skadat min min prylar? Jag har kanske kört 4 dagar med auto tune clockning..

Gjorde samma grej med min dator som är i sign, sen googlade jag lite och kikade lite på youtube och gjorde inställningarna manuellt. Vart sjukt mycket stabilare samt att man har större kontroll på vad som ändras.

använde mig av denna guiden http://www.youtube.com/watch?v=WMZoWOpry40&list=PLF9B6199601DFE367&index=6

väl bekomme!

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Man tackar man tackar