Radeon HD 6900 sjunger på sista versen

Permalänk
Medlem

O jag som beställde ett 6990 från dustin.. Den leveransen kommer jag ju aldrig få

Permalänk
Medlem

Blir att önska sig ett 7970 eller vad det bästa singekortet nu kommer heta i julklapp och hoppas på det bästa. Tröttnade på crossfire för länge sen. 5850cfx börjar bli lite halv gammalt nu också även om jag maxar det bästa utom bf3 och de allra mest krävande spelen så kan det alltid vara trevligt med en uppgradering. Amd lär väl säkert skita totalt i 5xxx serien sen och så mycket som crossfire buggar nu så skulle det inte vara trevligt om de inte fortsatte att fixa med det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Blir att önska sig ett 7970 eller vad det bästa singekortet nu kommer heta i julklapp och hoppas på det bästa. Tröttnade på crossfire för länge sen. 5850cfx börjar bli lite halv gammalt nu också även om jag maxar det bästa utom bf3 och de allra mest krävande spelen så kan det alltid vara trevligt med en uppgradering. Amd lär väl säkert skita totalt i 5xxx serien sen och så mycket som crossfire buggar nu så skulle det inte vara trevligt om de inte fortsatte att fixa med det.

Det blir en sen julklapp eller att önska sig pengar till det då, för de släpps ju i januari.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt det är med grafikkortsmarknaden. Man hinner ju knappt glädja sig åt att man har ett nytt modernt grafikkort innan nästa serie kommer. När jag köpte mit ATI kort i 5000 serien så var jag jättenöjd, sen hann man knappt utnyttja det innan 6000 serien kom och nu är det alltså redan dags för 7000 serien? Jag tycker fortfarande att mitt kort i 5000 serien duger, men i själva verket ligger jag 2 generationer efter. Helt sjukt!

Annat är det med konsoller. Köper man den när den är ny så kan man känna sig tillräcklig i typ 6-7 år

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Fan vad tråkigt det är med grafikkortsmarknaden. Man hinner ju knappt glädja sig åt att man har ett nytt modernt grafikkort innan nästa serie kommer. När jag köpte mit ATI kort i 5000 serien så var jag jättenöjd, sen hann man knappt utnyttja det innan 6000 serien kom och nu är det alltså redan dags för 7000 serien? Jag tycker fortfarande att mitt kort i 5000 serien duger, men i själva verket ligger jag 2 generationer efter. Helt sjukt!

Annat är det med konsoller. Köper man den när den är ny så kan man känna sig tillräcklig i typ 6-7 år

Eh, till skillnad från vadå? HD6000 serien är ju den AMD serie som har funnits längst de senaste åren, då TSMC inte fick ordning på tillverkningen. Den släpptes för drygt ett år sedan. 1 år är knappast kort i teknikvärlden. Det släpps ny tv-generation, smartphone-generation, tablet-generation (i vissa fall mycket kortare), förstärkar-generation, etc. varje år också. Köp det när det är nytt och gläd dig åt att det kommer vara färskt i 6-12 månader. Efter det, vet jag inte riktigt vad du förväntar dig.

Annat är det med konsoller. Köper man en konsoll så blir man ju grön av ilska när man får se möjligheterna som finns på PC för att man KAN uppgradera hårdvaran. Jag älskar min PS3:a men fan PS4 kan inte komma snart nog. Så jävla trött på dålig upplösning, taskiga texturer, ingen AA, dålig framerate, etc. Uncharted 3 är svinsnyggt men det hade varit otroligt mycket snyggare om det inte utvecklats till hårdvara som är från Pentium 4 tiden. Grafikkortet i XBOX är baserat på ATI X18xx och det i PS3 är baserat på Nvidia GTX78xx. UPPDATERA!!!!

On-T: Det blir garanterat ett 7970 för mig som ersättning för mitt HD4870X2 som har tjänat mig väl. Med Metro2033 och BF3 börjar åldern märkas vid det här laget och jag tror detta blir ett bra hopp i prestanda och dessutom svalare, tystare, och strömsnålare. Sedan Ivy Bridge några månader senare och jag är redo för att hårddisken blir flaskhalsen i datorn åter igen

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Men visst har grafik en viss betydelse, men för mig är resten så otroligt mycket viktigare. Ett bra story med bra kontroller och helt enkelt ett underbart bra spel, ja då spelar inte bling bling så stor roll längre. Kanske är det också för att jag är född på 80-talet och har varit med om riktigt dålig grafik. T.ex. finns det otroligt många bra spel till super nintendo som än idag är riktigt bra spel, detta trots att grafiken är skrattretande i dagens mått, men det spelar liksom ingen roll, för spelet i sig är så pass bra ändå. Zelda3 och super metriod är exempel på sådana spel.

Därför tycker jag att konsoller är otroligt sköna. Man köper en konsoll som kanske kostar några tusen, men sen behöver man inte oroa sig för några större kostnader. Man kan bara spela och ha det kul. Visst, spelen kostar ju, men det gör dom till PC också.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Därför att de upplåsbara korten kommer gå åt som smör.

För mig som inte hunnit med riktigt... Va? Det finns väll inga upplåsningsbara kort längre? Man började beskära GPU'erna (igen) för att göra det omöjligt att uppgradera ett 6950 till ett 6970 ganska kort efter marknadsintroduktionen. Har man slutat med att skära bort de avstängda enheterna igen?

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Det blir en sen julklapp eller att önska sig pengar till det då, för de släpps ju i januari.

Jo tänkte önska mig pengar till ett kort. Man vet ju inte vad man får om föräldrarna ska köpa grafikkort ;P

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mpulseS0D:

Ligger mellan 27-40 fps på Caspian border, dock går den inte högre då jag bara har 2 gb RAM, vilket gör att datorn flaskar. Skulle ju kunna vara min AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ Processor som hjälper till att flaska också

Ej spelbart alltså

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8