RAM uppgradering till 8gb, produkt utgått

Permalänk

RAM uppgradering till 8gb, produkt utgått

Hej!
Jag köpte i våras dessa minnen: https://www.inet.se/artikel/5305673/corsair-4gb-2x2048mb-cl9-... men de har nu utgått och jag vet inget annat ställe att köpa exakt dem på. Ersättande produkt är https://www.inet.se/artikel/5308676/corsair-4gb-2x2048mb-cl9-...
som har ett annat utseende men verkar ha samma specs förutom volten, men det står "Nu med stöd för 1,5V!" vilket mina minnen har.

Så min fråga är:

Fungerar dessa minnen tillsammans? De verkar vara samma minnen i annan färg?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om produktnummret är detsamma så ska det fungera till största tjans. Däremot kanske du gör ett bra move och köper alla minnen nya och samtidigt köper maximalt med minne ditt kort kan hantera. Sälj dom gamla stickorna eller något så blir det riktigt bra.

Annars går det förmodligen att köra dom nya med dom gamla

Permalänk
Skrivet av rmd:

Om produktnummret är detsamma så ska det fungera till största tjans. Däremot kanske du gör ett bra move och köper alla minnen nya och samtidigt köper maximalt med minne ditt kort kan hantera. Sälj dom gamla stickorna eller något så blir det riktigt bra.

Annars går det förmodligen att köra dom nya med dom gamla

Tillverkarens artikelnummer är identiska förut om att de första har ett A, de andra B. Jag vill inte lägga ut 700 spänn för 12gb eller 900 kr för 16gb när 8gb räcker gott och väl för endast 250 kr till.

Permalänk

Någon som vet?

Permalänk

Köp 8GB för 400?

Visa signatur

5900 + 3080

Permalänk
Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Ja den är nog lämpligare att TS skaffar

Skaffas den med 1.5volt så är risken ganska stor att 1600Mhz blir en omöjlighet att köra alla minnen i.

Ännu bättre skulle vara att sälja befintligt minne och skaffa 2 x 4Gb stickor istället, då det ofta det krånglar när man fyller alla slotar med minnesstickor

Visa signatur

Acer Predator Helios 300