H60 i CM 690 II Bästa stället att sätta den på?

Permalänk
Medlem

H60 i CM 690 II Bästa stället att sätta den på?

Hej!

Bara undra var det bästa stället att sätta "Corsair H60" i "Cooler Master 690 II"
(Bästa stället att sätta Radiatorn på)

Där nere, uppe, bak? eller vad?

Tack!

Visa signatur

.:.:.:|xD|~|(-.+)|Mackan|(+.-)|~|Dx|:.:.:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan55:

Hej!

Bara undra var det bästa stället att sätta "Corsair H60" i "Cooler Master 690 II"
(Bästa stället att sätta Radiatorn på)

Där nere, uppe, bak? eller vad?

Tack!

Beror på hur den ska vara tänkt, in eller utlyft?

Visa signatur

Cooler Master 690, Corsair CX600, Asus p5qlds pro, Intel E6800 3,33 GHZ @ 4,16 GHZ, 8 GIG Corsairs XMS ddr2 800 Mhz, Saphire Radeon HD 5770, M-Audio Audiophile 2496, Corsair H70,OCZ SSD 120GB, 2x Samsungdiskar 250GB, 1 Western Digital Green 1TB, 5x Scythe GT 1850rpm + fläktkontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickjung:

Beror på hur den ska vara tänkt, in eller utlyft?

In, tror jag ^^ (kommer köra med 2 fläktar)

Visa signatur

.:.:.:|xD|~|(-.+)|Mackan|(+.-)|~|Dx|:.:.:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan55:

In, tror jag ^^ (kommer köra med 2 fläktar)

Har samma combo som dig och som inblås i ett CM 690 II chassi kommer dina komponenter att bli ruuskigt varma.

Har fyllt samtliga fläktplatser i chassit men grafikkortet, moderkortet, hårddisken blev 15-30c varmare, detta efter 1-2 timmars spelande.

Processorn blev 12c kallare och mer utrymme för överklockning. xD

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Har samma combo som dig och som inblås i ett CM 690 II chassi kommer dina komponenter att bli ruuskigt varma.

Har fyllt samtliga fläktplatser i chassit men grafikkortet, moderkortet, hårddisken blev 15-30c varmare, detta efter 1-2 timmars spelande.

Processorn blev 12c kallare och mer utrymme för överklockning. xD

Var tycker du jag ska sätta den då..? c:

Visa signatur

.:.:.:|xD|~|(-.+)|Mackan|(+.-)|~|Dx|:.:.:.