The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

tänkte mer om man satte den på ryggen

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

är fan inne på min tredje häst nu och är lvl 13............... vill ju inte fast travela till allt och springa har jag inte tålamod till =(

En bit in i dark brotherhoodas questlinje får du en trevlig pålle med glödande ögon som årkar vara odödlig

Dold text
Skrivet av flyawaynille:

Hur gör ni för att få lvl i smithing? själv köper jag leather och leather strips och bara gör leather saker är det ett bra sätt att få lvl snabbt?

Iron daggers är jävligt trevligt att göra också. Tog mig från lvl 20-isch till lvl 100 på en dryg halvtimme genom att bara köpa på mig iron ingots, ore och sen leather och straps för att sedan göra järndolkar och läder...skydd?(bracers). Detta var med en boost om gör at jag lär mig smithing snabbare dock men utan att vara rested. Kostade väl lite drygt 7k totalt

Skrivet av Oteknisk:

Vilka questar är main quests?

Jag kör en Wood Elf, archer sneaky enhandsmördare. Jag misstänker att det är thieves guild som passar mig bäst, eller vad tror ni?

Det och Dark Brotherhood. Tycker itne att brödraskapet är lika skoj som det var i oblivion men ändå

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Hur gör ni för att få lvl i smithing? själv köper jag leather och leather strips och bara gör leather saker är det ett bra sätt att få lvl snabbt?

Spamma Iron Daggers. Det fick mig till 100 i smithing riktigt snabbt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är riktigt imponerad av spelet på alla sätt och vis men något som verkligen kittlade min nördnerv var att många (inte alla av förklarliga skäl) av nordsen faktiskt talar engelska med en genuin skandinavisk brytning. Vissa av vakterna, Jarlen i Whiterun och inte minst Esben i den buggade questen. Fixar man buggen och på så sätt får höra hans röst så hör man direkt att det är allas våran Max von Sydow som gör hans röst. Förskräckligt bra!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tyvar1:

''does 5 points of stamina damage'' har mitt vapen just nu, någon som vet vad dom menar med det?

någon? förstår inte riktigt vad det gör

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

någon? förstår inte riktigt vad det gör

Svaret stod direkt under ditt förra inlägg, fast postaren glömde citera så det är ju lätt att missa.

Hursomhelst sänker ditt vapen motståndarens stamina med 5 poäng för varje träff, utöver den vanliga skadan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodeem:

Älskar verkligen att man kan döda drakar utan problem men så fort det kommer en björn så får man pisk

Vänta tills du träffar på ancient dragon sen. Man dör av en breath attack. Då är jag ändå lvl 45

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

tjobbo var gjorde du för att bära mer grejer? är det en quest man måste göra eller..

Gå till steed stone och aktivera den så får du 100 mer att bära samt dina movement penalties för heavy armor försvinner. NW om Solitude finns den stenen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Gå till steed stone och aktivera den så får du 100 mer att bära samt dina movement penalties för heavy armor försvinner. NW om Solitude finns den stenen.

Eller så kan man höja sin Stamina som i sin tur höjer maximum carriage weight

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Skum bugg jag har fått:(

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av A_Müller:

Att vapnet snor 5 stamina poäng utöver vanlig damage från din motståndare. Vilket gör dom tröttare och inte kan svinga mot dig lika mkt innan dom blir utmattade.

Skrivet av Evil Peter:

Svaret stod direkt under ditt förra inlägg, fast postaren glömde citera så det är ju lätt att missa.

Hursomhelst sänker ditt vapen motståndarens stamina med 5 poäng för varje träff, utöver den vanliga skadan.

oj missade det helt tack för svaren! då tror jag jag tar mitt andra vapen som gör mer skada!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna gå med i Dark Brotherhood även fast dom har skickat en assasin efter mig i början? Har inte haft ihjäl någon som jag inte borde så vitt jag vet, inte alls långt in i spelet med denna karaktären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Kommer man kunna gå med i Dark Brotherhood även fast dom har skickat en assasin efter mig i början? Har inte haft ihjäl någon som jag inte borde så vitt jag vet, inte alls långt in i spelet med denna karaktären.

Jodå jag tror faktiskt det krävs. Jag fick besök av en DB assassin rätt tidigt som jag dödade och jag håller på med questkedjan för att joina nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Jättar är inte att leka med heller

Skämtar ni?? har inte en gnutta chans på en drake, men små nallar är inga problem..

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av Zibbit:

Skämtar ni?? har inte en gnutta chans på en drake, men små nallar är inga problem..

Ensam är det svårt mot drake tycker jag, bl.a. för att dom är såpass oförutsägbara, men lyckades döda Jättar för första gången igår, helt ensam (vid lvl.17-18).
Det är ju väldig skillnad att bara *poff* möta en fiende och att få smyga sig på och lägga några pilar i ryggen på dom först.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

Jag kör ren Destruction, "dual wielder" Fireball. Och undrar, var och hur skapar jag gear som är bra för mig?

Permalänk
Medlem

Kan man bara köpa ett hus i Whiterun eller vilka andra platser kan man köpa hus?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Kan man bara köpa ett hus i Whiterun eller vilka andra platser kan man köpa hus?

Tror det finns ett i varje större stad, sett ett till salu i Riften åtminstone, kan tänka mig att övriga har också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

vart kan jag läsa om saker jag vill läsa om angående innehåll i skyrim?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Megacrash:

Är väl ingen bugg, nån har skjutit isspikar på dig?
Stannar dom kvar är det väl en bugg dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Kan man bara köpa ett hus i Whiterun eller vilka andra platser kan man köpa hus?

Man bli en Thane innan man kan köpa hus, dvs man hjälper Jarlen/staden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

vart kan jag läsa om saker jag vill läsa om angående innehåll i skyrim?

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Skyrim
Den sidan brukar fungera för mina behov angående items, quests, personer osv

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Skyrim
Den sidan brukar fungera för mina behov angående items, quests, personer osv

Tack!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Skyrim
Den sidan brukar fungera för mina behov angående items, quests, personer osv

Alternativt: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skyrim

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Galet!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NePpo:

Det finns trådlösa 360 kontroller där man får med mottagaren till PC när man köper den. Tex: http://www.inet.se/artikel/6605179/microsoft-gamepad-wireless...

Tänkte bara snabbt flika in att jag har denna och den fungerar utmärkt.

http://www.dealextreme.com/p/designer-s-xbox-360-2-4ghz-wirel...

Kostar 9.90$

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Kan man bara köpa ett hus i Whiterun eller vilka andra platser kan man köpa hus?

I Windhelm går det också fint .. när du har gjort det du ska först.
Skulle tippa att det går att köpa ett i varje stad, beroende på hur du spelar.
Är du inte kompis med Jarl:en i aktuell stad blir det ju inget, liksom ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Ensam är det svårt mot drake tycker jag, bl.a. för att dom är såpass oförutsägbara, men lyckades döda Jättar för första gången igår, helt ensam (vid lvl.17-18).
Det är ju väldig skillnad att bara *poff* möta en fiende och att få smyga sig på och lägga några pilar i ryggen på dom först.

Drakar blir ju lättare ju längre in i MQ-drak-röran man kommer p.g.a. "shouts".
Vid level ~30 & med lämpliga shouts är drakar easy-peasy, även ensam.
Frost-troll däremot .. ojojoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

I Windhelm går det också fint .. när du har gjort det du ska först.
Skulle tippa att det går att köpa ett i varje stad, beroende på hur du spelar.
Är du inte kompis med Jarl:en i aktuell stad blir det ju inget, liksom ..

Skrivet av Gascogne:

Kan man bara köpa ett hus i Whiterun eller vilka andra platser kan man köpa hus?

En lista på vart hus finns att skaffa:

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Houses

Liten Spoiler varning på den!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)